Schoonhoven F1: goede vechtlust maar krijgt te weinig!

Capelle F1

... (schot)
... (schot)
... (scrimmage)

F-pupillen, F1, Groep 1 01

29 augustus 2015 8:30

Afgelopen zaterdag was het zover. Het debuut van onze F1 in de 1e klasse. Iedereen was benieuwd hoe we het daarin zouden gaan doen.

Dat we een team hebben met goede voetballers weten we, het is echter wel een team samengesteld uit jongens die vorig jaar verdeeld zaten over 4 teams die speelden in de 2e t/m de 10e klasse.

Vol goede moed begonnen we met een complete groep aan de 1e wedstrijd tegen Capelle F1. In het begin was het duidelijk nog even wennen aan het nieuwe niveau en aan je nieuwe plek waarop je in dit team moest spelen. Verdedigend was het nog wat rommelig en op het middenveld lag nog een te groot gat.

De 1e 10 minuten waren dan ook duidelijk voor Capelle dat dan ook in na een minuut of 9 op een 1-0 voorsprong kwam. Schoonhoven kwam er daarna vaker uit met individuele acties en met net samenspel. Helaas scoorde Capelle rondom de 13e minuut de 0-2. Een onoplettendheid in de verdediging waardoor er iemand aan de zijkant volledig vrij stond en kon scoren.

Knap dat we ons hoofd niet lieten hangen, we pakten het weer op en kregen steeds meer vat op de tegenstander. Dit resulteerde dan ook nog voor rust in de verdiende "aansluitingstreffer" door Finn die met een mooi strak schot scoorde.

Met deze stand werd de rust bereikt, niks aan de hand nog dus! In de rust even wat zaken besproken en iedereen nog even gewezen op hun positie en daarna vol goede moed de strijd aan gaan in de2e helft.

HIerin waren we duidelijk de betere met een 3 a 4 mooie kansen op de gelijkmaker. Gelukkig scoorde Souhaib halverwege de 2e helft de 2-2. Hij scoorde met een mooi strak laag schot. Achterin vochten afwisslend Adam L., Kian en Chiem als leeuwen en mocht de tegenstander er toch door komen dan was Roel daar nog.

Adam el A.kon meer doorschuiven naar het middenveld en daarmee zorgen dat de bal bij de voorhoede (welke afwisselend bestond uit Finn, Souhaib, Ties en Jordi) terecht kwam. Het wachten was eigenlijk toch een beetje op de 3e goal van Schoonhoven. Pas tegen het einde van de wedstrijd werd Capelle weer gevaarlijker. Maar we konden het tegendoelpunt voorkomen tot dat we in de 42e minuut (jawel 2e minuut van blessure tijd (overigens wel terecht bijgetrokken) een corner tegen kregen. Deze corner ging over onze spelers heen en viel tegen het lichaam van een speler van Capelle waarna de bal in ons doel verdween. BALEN !!!!! In de laatste minuut toch nog verloren in een wedstrijd waarin we zeker minimaal een punt verdiend hadden.

Iedereen heeft er keihard voor gewerkt, helaas afgelopen zaterdag zonder resultaat. Maar dat we een goed team hebben is duidelijk en we gaan de volgende wedstrijden gewoon weer proberen punten te pakken. Zaterdag a.s. uit tegen Xerxes F1. Dit team staat na een 4-0 overwinning in de 1e wedstrijd bovenaan. Mooie uitdaging dus!

De F1 van VVS gaat het met de volgende jongens in de 1e klasse proberen:
Adam el Allaoui, Finn van Buren, Souhaib el Kaderi, Adam Lairi, Ties de Kloe, Roel Lambers, Jordi Hak, Chiem Vaessen en Kian van der Hek

Op naar de volgende pot!