Sjef van Vugt redt punt voor Schoonhoven

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

10 oktober 2015 15:00

Korbee, D.J.M.

Afgelopen zaterdag speelde VVS een thuis wedstrijd tegen SVS uit Capelle a/d Ijssel. De ploeg van trainer Wout Ooms stond met 10 punten uit 5 gespeelde wedstrijden op een 4e plaats op de ranglijst en was dus een geduchte tegenstander voor de zilverstedelingen. VVS begon redelijk goed aan de wedstrijd en was veelvuldig op de helft van de tegenstander te vinden. De ploeg van trainer Wim Eilander zat er kort op zijn spelers gaven de tegenstander weinig ruimte om te voetballen. Het lichte overwicht leidde echter niet tot grote kansen. Linksbuiten Pieter Meijer was nog het dichtst bij de openingstreffer. Vanaf rechts was het Farouk el Kadiri die met een goede voorzet Pieter Meijer vrij voor het doel zette, maar de aanvaller schoot de bal met rechts helaas over het SVS doel. Na een kwartier spelen kwam SVS wat meer onder de druk uit en wist het de overhand te nemen. Met vooral diepe ballen probeerde de Capellenaren de druk op te voeren op de VVS verdediging. Zoals zo vaak was het Marc Kruiper die met een aantal goede onderscheppingen zijn verdediging overeind hield. Ook SVS kon niet tot grote kansen komen in de eerste helft. Met een 0-0 ruststand werd de kleedkamer opgezocht. Wim Eilander moest helaas noodgedwongen voor rust al 2 wissels toepassen. Rechtsbuiten Farouk el Kadiri moest na 20 minuten al uit voorzorg naar de kant voor een lichte hamstring blessure. Spits Julien Buijs was zijn vervanger. Na een half uur speler moest ook rechtsback Leroy Hartmann met een blessure naar de kant. Hij werd vervangen door A-junior Julian van Schaik.

Vlak na de rust was er direct een grote mogelijkheid voor SVS om de score te openen. In de 3e minuut gaf de scheidsrechter tot een ieders verbazing aan strafschop aan de bezoekers voor een overtreding van Rob Arbeider. Het was echter overduidelijk te zien dat Arbeider met een correcte sliding die bal voor de voeten van de SVS aanvaller wegspeelde. De, verder goed leidende, arbiter was echter onverbiddelijk en kende de strafschop toe. Gelukkig voor VVS heeft het een doelman die al vaker heeft laten zien goed te zijn in het stoppen van strafschoppen. Ook dit keer wist VVS doelman Sjef van Vugt de strafschop tegen te houden en daarmee behoedde hij zijn ploeg voor 0-1 achterstand. In het verdere verloop van de 2e helft ging het spel gelijk op. Beide ploegen streden voor de overwinning maar konden geen echte grote kansen creëren. Het spel werd wel wat harder waardoor de scheidsrechter een aantal maal moest optreden met als gevolg een gele kaart. In de slotminuut was het VVS invaller Ruben Koudstaal die nog dicht bij een doelpunt was. Zijn schot raakte echter de buitenkant van de paal. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 0-0 gelijkspel en beide ploegen schieten niet veel op met een punt en zien daarmee de koplopers verder uitlopen.

Door het gelijk spel blijft VVS op een zevende plaats staan met 10 punten uit 6 duels. Het komt daarmee op gelijke hoogte met Perkouw maar de ploeg uit Berkenwoude heeft een beter doelsaldo. Volgende week mag VVS op bezoek bij EBOH. De ploeg uit Dordrecht bezet momenteel de achtste plaats met 8 punten uit 6 wedstrijden. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling VVS: Sjef van Vugt, Leroy Hartmann (Julian van Schaik), Marc Kruiper, Jorn Nagtegaal, Rob Arbeider, Kelvin Potuyt (Ruben Koudstaal), Farouk el Kadiri (Julien Buijs), Daan Teunissen, Rogier Peltenburg, Arie Versluis, Pieter Meijer.