VVS geeft zege in 2e helft uit handen tegen ZBC’97

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

14 november 2015 14:30

Born, J.P. van der

VVS heeft afgelopen zaterdag de kans laten liggen om na twee verloren competitie duels weer eens drie punten te pakken. In de eerste helft namen de Zilverstedelingen een 2-0 voorsprong en kreeg het in de tweede helft diverse mogelijkheden op de 3-0. Helaas kon VVS de voorsprong uiteindelijk niet vasthouden en verloor het met 2-4 van een sterk ZBC’97. Voor VVS scoorden Kelvin Potuyt en Farouk el Kadiri de doelpunten.

Afgelopen zaterdag was ZBC’97 de tegenstander van VVS. De blauw witten konden hun borst nat maken want ZBC’97 bezette de 2e plaats op de ranglijst. De ploeg uit Zwijndrecht liet direct zijn waarom het naar de zilverstad was gekomen. Vanaf de eerste minuut was ZBC’97 de ploeg met het meeste balbezit en het spel speelde zich vooral af op de helft van VVS. In de eerste 10 minuten moest doelman Sjef van Vugt dan ook tweemaal goed keeperswerk verrichten om een achterstand te voorkomen. VVS moest vooral proberen om in de omschakeling gevaarlijk te worden. Met als resultaat de 1-0 van Kelvin Potuyt in de 10e minuut van de wedstrijd. Het was Farouk el Kadiri die zich met een mooie individuele actie vrijspeelde maar zag zijn schot gekeerd worden door de ZBC’97 doelman. In de rebound was het uiteindelijk Kelvin Potuyt die met een mooie schuiver in de korte hoek via de binnenkant van de paal de 1-0 op het scorebord noteerde. Na de 1-0 veranderde het spelbeeld niet. ZBC’97 beschikt over een zeer goed elftal met veel ervaring en dat was duidelijk te zien in de eerste helft. Tocht was het VVS dat opnieuw scoorde. In de 43e minuut was het Farouk el Kadiri die score voor VVS verdubbelde. Na een mooie pass van Kelvin Potuyt kon El Kadiri richting doel en met een mooi schot in de verre hoek bepaalde hij de ruststand op 2-0. Even leek het erop dat El Kadiri ook nog voor rust de 3-0 scoorde maar hij deed dit helaas vanuit een buitenspel positie.

Direct na rust had VVS de uitgelezen mogelijkheid om de 3-0 te scoren. Pieter Meijer kon direct na de aftrap vanaf de zijkant het zestienmeter gebied binnendringen maar zijn pass werd niet afgerond door Arie Versluis. VVS liet dus de kans liggen om de wedstrijd op slot te gooien. Niet veel later was het Pieter Meijer zelf die een grote kans onbenut liet. Geheel vrijstaand voor de keeper schoot hij de bal over het doel. Waar VVS de kans liet liggen om de score uit te breiden, was het ZBC’97 dat wel wist te scoren. In de 52e minuut kon de uitblinker aan ZBC’97 zijde, de centrale verdediger, vrij op komen en zijn schot van een meter of 30 trof verrassend doel. Daarmee had ZBC’97 de snelle aansluitings treffer te pakken. Twee minuten later was het weer raak en ZBC’97 hoefde daar zelf weinig aan te doen. Na miscommunicatie tussen Marc Kruiper en doelman Sjef van Vugt kon de rechtsbuiten van ZBC’97 de bal simpel binnen schieten. Kruiper wilde de bal terugspelen op zijn doelman maar op hetzelfde moment was Van Vugt uit zijn doel gekomen om de bal op te pakken. Omdat Kruiper dit niet gezien had, schoot hij de bal langs Van Vugt richting eigen doel. De rechtsbuiten van ZBC’97 was uiteindelijk sneller dan Van Vugt en hij kon in een leeg doel de gelijkmaker binnen schieten. Na de 2-2 bleef ZBC’97 de betere ploeg maar de beste kansen waren op dat moment voor Schoonhoven. Opnieuw waren het Pieter Meijer en Arie Versluis die de mogelijkheid hadden om hun ploeg weer op voorsprong te zetten maar helaas werden de kansen opnieuw niet benut. In het vervolg van de tweede helft was het ZBC’97 dat uiteindelijk toch de winst naar zich toe wist tetrekken. In de 67e minuut werd het 2-3 en in de 93e minuut werd de eindstand bepaald op 2-4. In de 80e minuut was er voor VVS nog wel het debuut van A-junior Gerwin Neven.

ZBC’97 was afgelopen zaterdag de betere ploeg maar toch heeft VVS een grote mogelijkheid laten liggen om de winst te pakken. Als het wat beter om was gesprongen met de kansen dan had de ploeg van trainer Wim Eilander drie punten bij kunnen schrijven. Door het verlies zakt VVS een plaats op de ranglijst en is het terug te vinden op een 10e plek op de ranglijst. Over 2 weken wacht opnieuw een zware tegenstander. Dan moet VVS op bezoek bij koploper VVOR in Rotterdam. VVOR verloor afgelopen zaterdag verrassend met 4-2 van het laag geklasseerde YVV De Zwervers. De wedstrijd tegen VVOR wordt gespeeld op zaterdag 28 november om 14.30 uur in Rotterdam op sportpark De Venhoeve VVOR. Op dinsdag 24 november speelt VVS een thuiswedstrijd tegen Maense om de VR-Cup. Aanvang 20.00 uur op sportpark “Het Hofland”.

Mogelijk kan de nieuwe aanwinst en oud speler van VVS, Moustafa el Hassouni, aan de aftrap verschijnen tegen VVOR. Hij was voor het duel tegen ZBC’97 helaas nog niet speelgerechtigd. El Hassouni speelde de afgelopen 2,5 jaar gaan wedstrijden maar het begon bij de aanvaller toch weer te kriebelen en zodoende meldde hij zich weer bij VVS. De oud speler van onder meer Sportlust’46, Türkiyemspor (destijds hoofdklasse zondag), DCV en Gouda maakt een fitte indruk en zal waarschijnlijk tegen VVOR bij de wedstrijdselectie behoren. Mocht hij zijn oude vorm weer behalen, dan is hij zeker een aanwinst voor VVS.

Opstelling VVS: Sjef van Vugt, Leroy Hartmann (Rob Arbeider), Marc Kruiper, Jorn Nagtegaal, Daan Teunissen, Kelvin Potuyt, Farouk el Kadiri (Julien Buijs), Pieter Meijer, Willem Paul v/d Heijden (Gerwin Neven), Arie Versluis, Rogier Peltenburg.