Schoonhoven speelt gelijk tegen koploper VVOR

VVOR 1

Schoonhoven 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

28 november 2015 14:30

Moussaoui, M.

Na 3 nederlagen op rij heeft VVS afgelopen zaterdag met 2-2 gelijk gespeeld tegen koploper VVOR. In Rotterdam waren Arie Versluis en Kelvin Potuyt de doelpunten makers voor de zilverstedelingen. Door dit gelijke spel zakt VVS helaas een plaats op de ranglijst naar plaats 11.

Voorafgaand aan deze wedstrijd zouden een hoop mensen gegokt hebben op een overwinning voor VVOR. De koploper uit Rotterdam verloor pas 1x dit seizoen en is thuis nog ongeslagen. Hoe anders is het bij VVS. De Schoonhovenaren verloren de laatste 3 wedstrijden en dan is VVOR geen mooi vooruitzicht. Toch was er veel vertrouwen bij trainer Wim Eilander. Zijn spits Willem Paul v/d Heijden krijgt steeds meer wedstrijd ritme en ook de nieuwe aanwinst Moustafa el Hassouni was beschikbaar voor de wedstrijd tegen VVOR. Beide spelers scoorden afgelopen dinsdag nog twee keer in de wedstrijd om de Voetbal Rotterdam Cup tegen Maense.

Op het veld was er niets te merken van het verschil op de ranglijst. De jonge ploeg uit Schoonhoven begonnen brutaal aan de wedstrijd en kwam in de beginfase al snel bijna op een 0-1 voorsprong. Het was Willem Paul v/d Heijden die zijn schot op de kruising zag belanden. De rebound was voor El Hassouni maar zijn schot belandde in het zijnet. De ervaren en fysiek sterke Rotterdammers beperkten zich vooral tot lange ballen en gokten op spelhervattingen. Dit zal waarschijnlijk ook te maken hebben gehad met de knollentuin waarop gevoetbald moest worden. De ploeg van trainer Peter van Gestel heeft veel lengte in de ploeg en heeft een levensgevaarlijke spits in Joey Kars. De spits van VVOR trof al 15x doel dit seizoen en de VVS defensie was dus gewaarschuwd. Na 25 minuten spelen was het VVS wat op voorsprong kwam en dit was zeker niet onverdiend. Een mooie voorzet van aanvoerder Kelvin Potuyt werd door Arie Versluis koppend afgerond en hij scoorde daarmee zijn derde doelpunt van dit seizoen. In het restant van de eerste helft ging het gelijk op. Zoals gezegd probeerde VVOR vooral gevaarlijk te worden door lange ballen en spelhervattingen maar het kon de VVS defensie hiermee niet verschalken. Toch kwam VVOR nog voor rust op 1-1. VVS rechtsback Leroy Hartmann miste een hoge bal compleet en VVOR spits Joey Kars wist wel raad met deze misser van Hartmann. Oog in oog met VVS doelman Sjef van Vugt faalde hij niet en bracht hij de ruststand op    1-1.

In de tweede helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld. In de openingsfase was er wel meer balbezit voor VVOR maar echt gevaarlijk kon het niet worden. VVS moest in het begin vooral van de omschakelings momenten hebben maar ook de Schoonhovenaren konden niet gevaarlijk worden. In de 67e minuut kwam VVOR toch op een 2-1 voorsprong. De warrig fluitende scheidsrechter had zich waarschijnlijk vergist in de datum want volgende week komt Sinterklaas pas kadootjes uitdelen. De scheidrechter kende namelijk een volledig onterechte strafschop toe aan de Rotterdammers. Een bal op de borst van Daan Teunissen werd door de scheidsrechter beoordeeld als handsbal en daardoor ging de bal op de stip. VVOR spits Joey Kars faalde niet en zette zijn ploeg op een 2-1 voorsprong. Waar VVS de laatste wedstrijden door een tegenslag even de weg kwijt raakte, rechtte het nu de rug en maakte het jacht op de gelijkmaker. Die kwam er uiteindelijk ook. Drie minuten na de 2-1 was het Kelvin Potuyt die met een wereldgoal de 2-2 op het scorebord noteerde. Een corner van VVS werd door een VVOR verdediger uit de zestienmeter gekopt. De bal belandde precies voor de voet van Potuyt die met een volley van ongeveer 20 meter de bal achter de VVOR doelman in de kruising schoot. VVS kreeg daarmee de dik verdiende gelijkmaker. Vlak voor tijd was VVOR alsnog dicht bij de overwinning maar deze grote kans werd onbenut gelaten en daarmee bleef het uiteindelijk 2-2.

VVS zal voorafgaand aan de wedstrijd blij geweest zijn met een gelijkspel maar zal achteraf toch beseffen dat er afgelopen zaterdag meer in had gezeten dan een punt. De ploeg heeft in ieder geval weer lagen zien dat het aardig kan voetballen en dat het strijd kan leveren als dat nodig is.

Volgende week speelt VVS een thuiswedstrijd tegen GOZ. De ploeg uit Mijnsheerenland staat momenteel op een 12e plaats met 8 punten. GOZ won de laatste 2 wedstrijden tegen Oud-Beijerland en YVV De Zwervers. VVS is dus gewaarschuwd. Een leuk detail is nog dat oud Schoonhoven speler Erwin Roquas behoort tot de selectie van GOZ en zal dus volgende week waarschijnlijk aan de aftrap verschijnen. De wedstrijd tegen GOZ begint om 14.30 uur op sportpark Het Hofland en zal onder leiding staan van Dhr. Moerenhout.

Opstelling. Sjef van Vugt, Leroy Hartmann, Marc Kruiper, Jorn Nagtegaal, Daan Teunissen, Kelvin Potuyt (Julien Buijs), Moustafa el Hassouni, Pieter Meijer (Rob Arbeider (Farouk el Kadiri)), Willem Paul van der Heijden, Arie Versluis, Rogier Peltenburg.