VVS en YVV De Zwervers delen de punten in regenachtig duel

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

30 januari 2016 14:30

Kraak, S.C.

VVS heeft aan het uitduel tegen het Rotterdamse YVV De Zwervers een punt overgehouden. VVS kwam twee keer op een voorsprong maar zoals vaker dit seizoen wist de ploeg uit de Zilverstad dit niet om te zetten in een overwinning. YVV De Zwervers kwam twee keer langszij en miste zelfs nog een penalty. De wedstrijd eindigde dus uiteindelijk in 2-2 en daar schieten beide ploegen weinig mee op. Voor VVS waren Rogier Peltenburg en Arie Versluis trefzeker.

Na de nederlaag van vorige week tegen Perkouw moest trainer Wim Eilander zijn ploeg weer scherp zien te krijgen voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Door de nederlaag is VVS afgezakt naar plaats tien op de ranglijst en moet het dus gaan uitkijken dat het niet verder zakt want dan komt de ploeg in de degradatiezone terecht. De tegenstander van afgelopen zaterdag was YVV De Zwervers. De ploeg van trainer Peter Huisman stond één plaats onder VVS en kon bij winst over VVS heen. Een belangrijke wedstrijd dus voor beide ploegen. Wim Eilander had opnieuw A-junior Jelle Bakker opgesteld in zijn basis elf omdat Rob Arbeider nog steeds geblesseerd is. Tevens had Eilander een plek ingeruimd in zijn selectie voor Hayo Nagtegaal. Nagtegaal is hersteld van een hardnekkige  liesblessure die hem het hele seizoen aan de kant hield. De verdediger zou 30 minuten voor tijd zijn eerste speelminuten maken.

Door de zware regenval moest er helaas uitgeweken naar het kunstgras op veld 2. VVS startte goed aan het duel en kreeg binnen 5 minuten de eerste mogelijkheid van de wedstrijd. Het was linksbuiten Moustafa El Hassouni die zijn directe tegenstander op snelheid de baas was maar helaas wist de YVV doelman zijn schot te keren. Een paar minuten later was er opnieuw een grote kans voor VVS. Dit keer was het Arie Versluis die oog in oog met de doelman kwam te staan maar ook zijn schot werd gekeerd. Toch wist VVS in de openingsfase op een 0-1 voorsprong te komen. Het was Rogier Peltenburg die vanuit een corner van Kelvin Potuyt de bal bij de 2e paal in het YVV doel wist te koppen. Een prima start dus van VVS in deze belangrijke wedstrijd. Na de goede openingsfase van VVS ging het spel gelijk op. Beide ploegen hadden aanvallende intenties en dat was aan het spel te zien. YVV kreeg een aantal goede mogelijkheden maar deze kansen werden niet benut door de Rotterdammers. Moustafa el Hassouni had vervolgens de mogelijkheid om de 0-2 binnen te schieten maar net als zijn eerste poging werd ook dit schot gekeerd door de YVV doelman. Niet veel later was het 1-1 i.p.v. 0-2. Een voorzet van de rechtsbuiten van YVV werd door de VVS defensie niet goed weggewerkt omdat YVV-er Souffian el Majjaoui de bal oppikte en van 25 meter de bal achter doelman Sjef van Vught schoot. Na een half uur spelen was VVS weer dicht bij een voorsprong. Kelvin Potuyt mocht plaatsnemen achter de bal na een gegeven vrije trap. Zijn schitterende trap belandde aan de onderkant van de lat maar helaas belandde de bal niet in het doel.  In de 41e minuut was er alsnog de voorsprong voor VVS. Een snelle ingooi van El Hassouni werd opgepikt door Arie Versluis die vervolgens twee YVV spelers wist te omspelen om de bal daarna achter de YVV doelman te schieten. Hij bepaalde daarmee de ruststand op 1-2.

Waar de eerste helft nog gelijk opgaand was, de tweede helft was duidelijk voor de Rotterdammers. VVS kon niet goed meer onder de druk uitkomen van een strijdlustig YVV. In de regen was YVV hard op zoek naar de gelijkmaker maar tot echte grote kansen wist de ploeg niet te komen. VVS wist de voorsprong tot de 70e minuut te behouden maar helaas kwam YVV op een 2-2 gelijke stand. Een schot werd in eerste instantie nog gekeerd door Van Vugt maar in de rebound werd de bal alsnog binnen geschoten. Sporadisch wist VVS nog bij het doel van YVV te komen en toch was er nog de mogelijkheid voor VVS om opnieuw op voorsprong te komen. Een voorzet werd, door de geheel vrijstaande, Arie Versluis op doel gekopt maar helaas ging zijn bal recht op de keeper af werd deze grote mogelijkheid niet benut. Niet veel later kreeg YVV de kans om de wedstrijd vanaf elf meter te beslissen. Nadat de bal tegen de uitgestoken arm van verdediger Marc Kruiper werd aangeschoten, wees de scheidsrechter resoluut naar de stip. VVS doelman Sjef van Vugt redde zijn ploeg echter door de bal tegen te houden en behoedde zijn ploeg voor een kostbare nederlaag. In het restant waren er nog een aantal pogingen van YVV om de punten in Rotterdam te houden maar er werd niet meer gescoord waardoor de wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel.

Beide ploegen schieten niet veel op met dit gelijke spel. Door het verlies van ‘s-Gravendeel steeg VVS nog wel één plek op de ranglijst maar blijft het toch dicht in de buurt van de gevarenzone staan. Aankomende zaterdag wordt er door VVS niet gespeeld. Zaterdag 13 februari speelt VVS om 15.00 uur thuis tegen ’s-Gravendeel en op 20 februari komt hekkensluiter Swift Boys op bezoek op sportpark Het Hofland. De ploeg van Wim Eilander krijgt dus een extra week de tijd om de boel weer op te laden voor weer een belangrijke wedstrijd. Hopelijk weet VVS de punten in de Zilverstad te houden.

Opstelling: Van Vugt, Teunissen, Kruiper, J. Nagtegaal, Bakker, Potuyt (H. Nagtegaal), El Kadiri (Meijer), Versluis, Peltenburg, Van der Heijden, El Hassouni.