VVS speelt na vier overwinningen gelijk tegen NSVV

NSVV 1

Schoonhoven 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

19 maart 2016 14:30

Geerlings, A.M.

Na vier overwinningen op rij speelde VVS dit weekend gelijk tegen NSVV. De wedstrijd eindigde zoals het begon. Beide ploegen wisten niet te scoren waardoor de eindstand op 0-0 bleef staan. Door dit gelijke spel zien de zilverstedelingen Sparta AV 2 punten uitlopen in de strijd om de 3e periode en moet VVS genoegen nemen met een tweede plaats met twee punten achterstand op Sparta AV.

Waar vorig jaar de uitwedstrijden lekker dichtbij waren moet VVS nu regelmatig een flinke afstand afleggen voor een potje voetbal. Zo ook afgelopen zaterdag. De ploeg van Wim Eilander moest afreizen naar Numansdorp om het op te nemen tegen de nr. 2 op de ranglijst NSVV. Thuis werd er helaas kansloos verloren met 0-2. Na vier overwinningen op rij was het vertrouwen groot bij de blauw-witten. Wil Schoonhoven nog wat bereiken dit seizoen, dan zal het de 3e periode moeten winnen. Uit de eerste twee wedstrijden wist VVS de volle winst te pakken en staat het samen met Sparta VA bovenaan in deze 3e periode. Wim Eilander moest net als de laatste weken flink sleutelen aan zijn elftal i.v.m. blessures. Aanvoerder Kelvin Potuyt, Marc Kruiper, Rob Arbeider en doelman Sjef van Vugt konden niet aan de aftrap verschijnen.

Op een dramatisch slecht veld was de openingsfase voor de thuisclub. VVS liet NSVV veelvuldig aan de bal om zodoende in de omschakeling gevaarlijk te kunnen worden. Het spel van beide ploegen was in de beginfase niet best. Na een kwartier spelen kon de eerste echte kans van de wedstrijd genoteerd worden. Het was NSVV wat op voorsprong had moeten komen. Maar de voorzet werd door NSVV speler Roderick Bekker op de lat geschoten. Niet veel later kreeg NSVV opnieuw een grote kans. Een voorzet werd bij de tweede paal geheel vrijstaand ingeschoten maar de poging van NSVV spits Marco van Daalen ging over het doel van VVS doelman Stephan Dooms. VVS kon er weinig kansen tegenover zetten. Linksbuiten Moustafa El Hassouni zag zijn schot hoog over gaan en het schot van Pieter Meijer was een makkelijke prooi voor NSVV doelman Melvin Kruijthof. VVS kreeg nog wel een grote mogelijkheid om vlak voor rust de score te openen. Een corner van Willem Paul van der Heijden werd weggewerkt door de NSVV defensie maar het was El Hassouni die de bal oppikte en de bal naar Van der Heijden passte. Van der Heijden had vervolgens een afgemeten voorzet op Rogier Peltenburg die vervolgens de doelman, met een mooi balletje achter het standbeen langs, probeerde te verschalken. Helaas werd zijn poging door doelman gepareerd en in de rebound had Arie Versluis het vizier niet op scherp. Zijn schot ging over het doel heen. Er werd dus niet gescoord in de eerste helft.

In de tweede helft was er weinig veranderd aan het spelbeeld. Het spel was nog steeds niet goed en beide ploegen konden geen grote mogelijkheden creëren. NSVV moest het doen met een paar kopballen en schoten van afstand maar VVS doelman Stephan Dooms hield zijn doel, net als vorige week, schoon. VVS had in de tweede helft meer balbezit dan in de eerste helft maar pas na 75 minuten spelen kon het pas gevaarlijk worden. Doordat NSVV naarstig op zoek was naar de 1-0 kwam er voor VVS meer ruimte te liggen in de omschakeling. El Hassouni kon daar bijna van profiteren. Na een pass van Van der Heijden kon de aanvaller alleen op de NSVV doelman af. Helaas speelde El Hassouni de bal iets te ver voor zich uit waardoor hij net te laat was om de bal in het doel te werken. Uiteindelijk had VVS nog de grootste kans in de tweede helft om de wedstrijd te beslissen. Een corner van Van der Heijden kon door Rogier Peltenburg, geheel vrijstaand, van dichtbij ingekopt worden maar de bal kwam recht in de handen van doelman Kruijthof. Dit was de mogelijkheid om de overwinning binnen te slepen want gelijk na deze kans werd er afgefloten door de scheidsrechter.

Met dit gelijke spel schieten beide ploegen niet veel op maar het gaf wel de verhoudingen weer in deze wedstrijd. Zowel NSVV als VVS zullen teleurgesteld zijn met het resultaat gezien de twee grote kansen die beide ploegen kregen. In de strijd om de 3e periode raakte VVS achterop bij Sparta. De rotterdammers staan bovenaan met 9 punten uit 3 wedstrijden. VVS volgt samen met SSS op twee punten. Volgende week wordt er door VVS niet gevoetbald i.v.m. een inhaal programma. Over twee weken ontvangt VVS de koploper in de 3e periode. Sparta AV is dan om 15.00 uur de tegenstander.

Dinsdag 22 maart speelt VVS in achtste finale van de Regio Voetbal / EM-Kantoorsystemen Cup tegen zaterdag 4e klasser Dilletant. Er wordt om 20.00 uur afgetrapt op sportpark Het Hofland in Schoonhoven.

Opstelling: Dooms, Van Arkel, H. Nagtegaal, J. Nagtegaal, Teunissen, Versluis, El Kadiri (Buijs), Meijer (Bakker), van der Heijden, Peltenburg, El Hassouni.

foto's van de fotogalerij van NSVV1