D1 wint zwaarbevochten eerste wedstrijd tegen Jodan Boys D2: 2-3

Schoonhoven JO13-1

D-pupillen, D1, Groep 2 05 - 1e klasse

29 augustus 2015 8:30

Het nieuwe D1, door kenners als erg jong en misschien wel te licht (ook letterlijk) beoordeeld, mocht deze zaterdag (jawel) om 07:15 verzamelen. Misschien dachten ze dat we nog Fjes waren. Jodan Boys had het aanvangstijdstip vervroegd van 10:45 naar 08:30 en dat na de feestavond op de tennisvereniging, daarvoor nog dank.

Het nieuwe D1 had een goede oefencampagne (winst op Haastrecht en Bergambacht en verlies op Woerden) donderdagavond afgesloten met een 2-3 overwinning op sv Lopik D1 en ging vol vertrouwen richting Gouda. Helaas met een geblesseerde Sem en een misselijke Bilal.

Na een goede warming up begon de wedstrijd gelijkopgaand zonder al te veel kansen voor beide doelen. Schoonhoven speelde iets verzorgder en Jodan Boys iets fysieker (gaan we nog vaker horen/lezen). Na een kwartier spelen bouwde Schoonhoven via de linkerkant op en kwam de bal bij Amin B, die haalde de achterlijn, legde de bal keurig terug op de vrijstaande Viggo en deze wist hier wel raad mee, 0-1.

Het spel bleef hierna op en neer gaan. Na een afgeslagen aanval van Jodan Boys kwam de bal voor de voeten van hun spelbepaler, deze aarzelde geen seconde en schoot de bal van ca 20 meter stijf in de rechterkruizing, 1-1. Niets aan te doen, zo’n doelpunt maakt iemand één keer in z’n leven, maar toch was Schoonhoven even teleurgesteld. Kort hierna kreeg Jodan Boys een vrije trap op de rand van de 16 meter. De doelpuntenmaker van zojuist mocht aanleggen, maar Peter hield de bal met een prachtige redding uit het doel. Helaas waren de aanvallers van Jodan Boys attenter dan de Schoonhovenaren (stonden allemaal nog in de muur) en maken ze de 1-2. Rust.

In de rust werden de mannen nog even opgepept om er een schepje bovenop te gooien. Dit resulteerde in een nog feller D1, waar de Jodan Boys niet op gerekend hadden. Schoonhoven werd sterker en sterker en maakte dan ook de verdiende gelijkmaker. Ralph onderschepte de bal op links door goed voor zijn tegenstander te komen, speelde direct Amin B in de diepte aan, die vervolgens wederom over links recht op het doel afging en de bal hoog in de touwen schoot, 2-2. Op dat moment een terechte tussenstand.

Kort daarna kwam na een afgeslagen aanval van Schoonhoven de bal voor de voeten van Karsten, die aarzelde geen moment en haalde gelijk uit. De bal leek houdbaar voor de goede keeper van Jodan Boys, maar wellicht zat er toch een vervelende “zwabber” in en ging de bal het doel in, 2-3.

Met nog 10 minuten te spelen was het “vrouwen en kinderen” eerst. Een schitterende redding van Peter (met gevaar voor eigen leven), één maal paal en één maal lat, het bleef bloedstollend spannend in de slotfase, waar Schoonhoven de wedstrijd ook eerder had kunnen beslissen als Amin B de meegekomen vrijstaande Chiel en Viggo had gezien. Maar gelukkig floot de scheidsrechter voor het eind en konden we de drie punten in de zak steken.

Mannen, klasse gespeeld. Keihard gewerkt op naar volgende week VEP D1, gelukkig om 11:00 thuis in Schoonhoven.