D1 wint de topper tegen VEP D1 met 3-2 en neemt de koppositie in

VEP D1

Amin - Bannadi (afstandschot)
Assist: Sem Faaij
Amin - Bannadi (afstandschot)

D-pupillen, D1, Groep 2 05 - 1e klasse

21 september 2015 18:30

Maandagavond de inhaalwedstrijd tegen VEP D1. De wedstrijd die drie weken geleden nog werd afgelast en de geschiedenis inging als één van de eerste afgelastingen ooit. De KNVB had bedacht om de wedstrijd om 18:30 te spelen, dan zou het nog bij licht op veld 1 gespeeld kunnen worden. Hierin over het hoofd gezien dat VEP dan wel erg vroeg uit Woerden moest vertrekken. In de week hiervoor was er koortsachtig overleg tussen de beide coaches en binnen de VVS, wat resulteerde in een polderakkoord en dus spelen om 18:45, maar dan wel op kunstgrasveld 2 met licht. (wat overigens al in de rust aan moest). Hierdoor moesten de trainingen van de diverse elftallen wat indikken qua ruimte en hiervoor nog onze dank.

Gelukkig was VEP mooi op tijd in Schoonhoven en konden ze een serieuze warming-up afwerken. Ze waren zelfs zo opgewarmd dat ze gelijk vanaf de aftrap de aanval zochten over links. Dit resulteerde in een hoekschop, die vervolgens mooi voor werd gegeven op hun boomlange (zeker 1.80 lange) spits en hij maakte gelijk de 0-1. We hadden ze hier nog zo voor gewaarschuwd, maar ja.

Dit seizoen hebben we al vaker met een achterstand te maken gehad en ook nu waren onze jongens niet onder de indruk, maar wel wakker. Nu begonnen we weer goed georganiseerd te voetballen wat gelijk resulteerde in goede mogelijkheden. Na een kwartier kregen we een vrije trap vlak buiten het strafschopgebied. Karsten legde aan en sloot de bal hoog richting rechter bovenhoek. De keeper kon er nog net bij, maar liet de bal los en de bal verdween in het VEP doel. Waar iedereen dacht aan de 1-1 gelijkmaker, keurde de scheidsrechter de goal af wegens het hinderlijk buitenspel van een Schoonhoven speler op de doellijn. Okay dan. Schijnt nieuwe interpretatie van de spelregel te zijn.

Hierna golfde het spel op en neer met mogelijkheden aan beide kanten. Na een goede actie van hun boomlange spits (we waren toch een beetje bang voor hem) kon hij de bal afgeven in het strafschopgebied, waarna een speler van VEP de bal eenvoudig in de rechter benedenhoek kon schuiven, 0-2. Dit waren we niet gewend, zo’n grote achterstand. Hoe zou deze jonge ploeg daarmee omgaan?

Gelijk trokken onze jongens weer ten strijde, misschien met nog wel meer strijd. Na een Schoonhoven aanval probeerde VEP uit te verdedigen met een lange bal, deze werd op de borst opgevangen door Amin B, hij liet de bal éénmaal stuitten en schoot de bal schitterend over de VEP keeper in het doel, de “anschlusstor”, 1-2. Rust.

In de rust werd nogmaals de gemaakte afspraken doorgenomen en de jongens op het hart gedrukt dat we hier zeker van VEP konden winnen.

Dit maal kwam Schoonhoven wel goed uit de startblokken. VEP werd eigenlijk overrompeld door de vechtersmentaliteit van de Schoonhovenaren. Via een splijtende pass op Sem, kon Sem alleen op de keeper af, deze wist tot driemaal toe redding te brengen (ook mbv de paal), maar op de inzet van Amin B moest hij, voor ons gelukkig, het antwoord schuldig blijven, 2-2. Met nog zeker een kwartier te spelen lag de wedstrijd open en kon deze nog alle kanten op. Na een mooie combinatie op het middenveld, wist Karsten Amin B in stelling te brengen deze wist met een mooie uithaal de bal om de VEP keeper heen te krullen in de rechter bovenhoek, 3-2.

Hierna ontstonden gevaarlijke situaties aan beide kanten en had Schoonhoven nog meer doelpunten kunnen maken als ze in de eindpass iets zorgvuldiger waren geweest. Maar de overwinning kwam niet meer in gevaar. Eindstand 3-2.

Mannen, wederom grote klasse. Prachtige zwaarbevochten overwinning, maar zeker verdiend. As zaterdag wacht ons hekkensluiter Haastrecht en gaan we nu echt voor de bovenste plaatsen. Van underdog naar favoriet!!!!!!