D1 “sloopt” ARC D2 thuis en wint uiteindelijk met 5-0

ARC D2

D-pupillen, D1, Groep 2 05 - 1e klasse

12 september 2015 11:00

Na een weekje vrij geweest te zijn, op 5 september reeds eerste afgelasting in tijden, mochten we deze week dan wel onze eerste thuiswedstrijd gaan spelen. Gelukkig moesten we op het nieuwe (kunstgras) veld, dus liepen we niet het risico om wederom afgelast te worden, maar niemand had hier dit weekend last van door het mooie weer van afgelopen week.

Waar we nog wel steeds last van hebben zijn de “kampweken” die alle leerlingen uit groep 8 en de brugklas aan het begin van het schooljaar hebben. Helaas komende week nog de laatste drie mannen en dan kunnen weer volle kracht vooruit.

Deze week mochten we tegen ARC D2 de wei in. ARC D2 zijn zeer talentvolle 1e jaars D-pupillen uit Alphen en omgeving. Dus qua grootte en fysiek zouden we aan elkaar gewaagd moeten zijn. En dat bleek ook al snel dat het spel redelijk aan elkaar gewaagd was. Schoonhoven had meer balbezit en had licht het overwicht, maar het resulteerde niet in echte kansen. ARC kwam er af en toe gevaarlijk uit, maar konden ook niet echt gevaarlijk worden. Toch was in de eerste helft de enige kans voor ARC. Uit een vrije trap die hoog in ons strafschopgebied werd gepompt, kwam in de kluts de bal per ongeluk op de paal terecht en werd deze daarna vakkundig weggewerkt.

Na de rust zou de wedstrijd pas echt ontbranden. In de rust was er aan onze kant wat irritatie naar aanleiding van de beslissingen van de scheidsrechter. Coach Marcel sprak de mannen aan om deze energie om te zetten in positief voetballen en niet in praten tegen de scheidsrechter en coaches.

Deze woorden moesten onze mannen in de eerste minuten na rust nog even verwerken en een plaatsje geven, waardoor ARC gevaarlijk kon worden voor het doel van Peter. Maar Peter kon hier niet warm of koud van worden en wist zijn doel met behulp van zijn solide achterhoede schoon te houden.

Pas na een onschuldige botsing tussen Amin B en een speler van ARC kon Schoonhoven haar “agressie” positief omzetten in haar spel en wist Chiel via een splijtende pass Sem alleen op de keeper van ARC af te sturen. Sem wist hier wel raad mee en schoot de bal eenvoudig laag langs de ARC keeper, 1-0.

Dit was het startschot voor het Schoonhovens kwartiertje. Wederom kon Sem goed doorkomen, nu over rechts, zag goed de geheel vrijstaande Bilal. Maar helaas werd Bilal ondersteboven gelopen voordat hij de bal in het lege doel kon schieten, terechte penalty. Na een discussie over wie de penalty moest nemen, want niemand wilde of durfde, nam Amin A de verantwoordelijkheid en schoot de penalty onberispelijk in, 2-0. Toen was het verzet van ARC gebroken en was Schoonhoven los. De ene combinatie volgde de andere op en de ene aanval was nog mooier dan de andere. Nu wist Karsten Amin B weg te sturen en die maakte een schitterend doelpunt vanaf links met zijn rechtervoet in de rechterkruizing, 3-0.

De 4-0 was wederom een prachtige aanval, Amin A gaf de bal op de goed diep lopende Viggo. Viggo behield de rust, zag de keeper ver voor zijn goal staan en stiftte de bal prachtig over de keeper in het doel. Het slotakkoord was weer voor Sem. Een mooie actie van Amin B over links, hij zag goed de meelopende Sem en Sem maakte de 5-0.

Mannen, prachtige overwinning, goed gespeeld van achteruit naar de vleugels en met de juiste agressiviteit en beleving. Op naar sc Woerden as zaterdag, daar hebben we nog iets tegen goed te maken ;-)