Feyenoord O9 maatje te groot voor Schoonhoven F1

Feyenoord F1

F-pupillen, F1, Groep 1 01

12 september 2015 8:30

Het was een onwerkelijk beeld deze morgen; de rood-witte shirts van Feyenoord op het veld van VV Schoonhoven. Alle jongens in een strak outfit, allemaal dezelfde schoenen en al zeer vroeg aanwezig, ruim voordat er iemand van de F1 van Schoonhoven aanwezig was. Dit alleen al toonde de professionaliteit van dit team.

Na de eclatante zege van Schoonhoven tegen Xerxes vorige week waren de verwachtingen hoog gespannen. Hoe zou Schoonhoven zich houden tegen de talentjes van Feyenoord?
Want talent(jes)en dat zijn het! Na een gesprek deze morgen langs de zijlijn met een trotse Opa van één van de Feyenoord spelers werd er een hoop duidelijk. Dit team was niet zoals Schoonhoven een team van lokale jongens, maar bestond uit een team van spelers die landelijk gescout waren, de beste spelertjes uit het land; Eindhoven, Zwolle, etc.

Tijdens de wedstrijd werd het dan ook bewezen. Na de aftrap werd er een moordend tempo geëtaleerd door Feyenoord en onze jongens van Schoonhoven werden dan ook flink met de neus op de feiten gedrukt. Er bestaat goed, beter, maar er bestaat ook nog beter.
Enorme balsnelheid, overzicht, techniek, fanatisme, kracht, snelheid, ga zo maar door.

Zoals het scoreverloop al laat zien, was het een éénrichtingsverkeer en dit Feyenoord denderde als een machine over onze jongens van Schoonhoven heen.

Dit was wel even andere koek.

Ik houd er van om overal het positieve van in te zien en ik ben ook geenszins van plan om een heldenepos te schrijven over de jongens van Feyenoord. Ja, ze waren stukken beter en ja het was allemaal ook zeer goed georganiseerd.
Maar nu de andere kant van het verhaal, het verschil tussen Feyenoord en Schoonhoven, waarin Schoonhoven ruim de winnaar was:
- Roeland en Paul met al hun passie roepend aan de zijlijn om hun jongens aan te sporen tegenover de stilte bij de trainer van de tegenpartij.
- de warme aai over de bol tegenover de handen op de rug.
- de speelsheid tegenover het gedisciplineerde gedrag.
Ik wil niet zeggen dat het er bij Feyenoord koud aan toe gaat, maar het was wel duidelijk dat om heel goed te worden er ook bepaalde offers moeten worden gebracht.

Al met al een leerzame wedstrijd en een ervaring rijker.
Volgende week, de volgende test.

Ook al hebben we verloren, heb ik, en ik weet zeker ook andere (groot)ouders, toch genoten van Feyenoord en onze jongens.