Schoonhoven F1 het leerproces loopt door!

Excelsior Rotterdam F1

... (intikker)

F-pupillen, F1, Groep 1 01

26 september 2015 8:30

Nadat we de twee beste ploegen (Feyenoord O9 & Nieuwerkerk F1) van deze bekercompetitie de afgelopen twee weken hebben gehad mochten we nu aantreden tegen Excelsior F1, zouden dit ook weer de jongens zijn die over 12/13 jaar hun opwachting gaan maken in het betaalde voetbal met Excelsior? Excelsior zal ws als 3e of 4e gaan eindigen dus een makkie zou het niet worden.

Mooi op tijd waren we aanwezig waar bleek dat de jongens van Excelsior reeds rond 7.30 uur aanwezig waren.

's Ochtends kregen we helaas nog een afmelding van Souhaib die tegen zijn verwachting en hoop toch nog te ziek was om te voetballen.Volgende week is hij er hopelijk weer gewoon bij. Maar met z'n 8-ten moesten we het dit keer ook redden.

Vooraf werden de posities, taken en tactiek doorgenomen en daarna gingen de jongens vol goede moed het veld op. Extra nadruk werd er vooraf door de coaches gelegd op het feit dat de verdedigers goed om zich heen moesten kijken en vanuit hun positie hun tegenstander kort moesten dekken. In de wedstrijd bleek (zeker in de eerste helft) dat het "om zich heen kijken" iets te letterlijk werd genomen. Ze lieten hun tegenstander te vaak achter zich weglopen (en inderdaad leek het erop dat onze verdedigers echt puur om zich heen keken). Maar goed....dit hoort ook zeker bij een leerproces.

In het begin van de wedstrijd kreeg Excelsior een hoop kansen, maar gelukkig stond hun vizier niet scherp of kon een van onze spelers de bal toch nog voldoende van richting veranderen. Wij konden er toch ook geregeld goed uitkomen via Finn die zelf ook nog een aantal mogelijkheden had of Jordi in stelling bracht, helaas voor Jordi stond zijn vizier ook niet scherp genoeg en kon hij niet goed uithalen en zo het doel bereiken. Adam el A. nam het "bloed, zweet en tranen" wel heel letterlijk en in een uiterste poging om een doelpunt te voorkomen zette hij met succes een tackle in. Hierbij ging zijn tand door de lip en ja hoor daar waren de "bloed, zweet en tranen", kan gebeuren...even eruit en spons met koud water op de lip en daarna gewoon weer bikkelen. Adam L. liet deze wedstrijd zien dat hij zeer geconcentreerd kan verdedigen en ook nog een goede voortzetting aan de bal kan geven. Roel verdedigde zijn doel (en door veel uit te komen het gebied daarvoor) met veel inzet en voorkwam toch ook een aantal doelpunten. Maar te snel uitkomen blijkt toch ook niet goed te kunnen blijven gaan. Dit leverde helaas ook een tegendoelpunt op. In de 15e, 18e en 19e minuut kon Excelsior dan toch scoren. Tussentijds liet Chiem zien dat hij zijn teammaatjes niet in de steek laat door een bal, die Roel niet meer kon hebben, met zijn handen uit het doel te houden. Gelukkig kon scheidsrechter Amin Bennadi (onze vaste scheids) dit niet goed waarnemen en ging  het spel verder.

Bij rust 0-3 achterstand.

In de rust nogmaals aangegeven dat je als verdediger om je heen moet kijken, in verdedigende situaties bij je tegenstander moet blijven en zo moet voorkomen dat ze niet aan het voetballen komen.
Dit werd duidelijk beter opgepakt en Kian liet in de tweede helft zien dat ie nu goed geluisterd had.

Ties bleef hard en enthousiast werken en was weer op meerdere posities inzetbaar.
In de 2e helft ging Adam el A. meer naar voren spelen wat toch resulteerde in meer aanvalskracht.

Maar toch ook de eer naar onze zeer sportieve tegenstander van vandaag Excelsior. Een ploeg die twee uitblinkers had, een jongen met kort blond haar die zo nu en doen mooi door onze verdediging slalomde en zijn medesplelers de kans schonk om te scoren wat in de tweede helft ook nog gebeurde in de 23e, 31e, 37e en 39e minuut. Daarnaast was er ook nog een langere jongen met donkerbruin haar die in de eerste helft als linksbuiten al indruk maakte en daarna in de 2e helft zorgde dat de aanvallen van onze VVS met goede verderdigende ingrepen (uitschuifbare benen?) onschadelijk gemaakt werden waardoor 1 of 2 toch wel verdiende doelpunten voor VVS uitbleven. Einduitslag 0-7.

Ja jongens we zitten in een leerproces en daar horen nederlagen helaas bij, gelukkig maar want als we nu al niks meer konden leren zou het toch ook niet zo leuk zijn. Maandag weer trainen en samen terug kijken naar deze wedstrijd en volgende week gewoon weer een wedstrijd tegen het sterke Zwervers.

(van uw vervangende verslaggever, onze vaste reporter was direct vanuit het vliegtuig naar VVS geraced om de wedstrijd bij te wonen, was wel op tijd  maar was niet geheel fit (jet-lag?) om u van een verslag te voorzien)