D1 van hekkensluiter Haastrecht met 5-3 na 0-3 achterstand

Haastrecht D1

Amin - Bannadi (afstandschot)
Karsten Boringa (afstandschot)
Sem Faaij (schot)

D-pupillen, D1, Groep 2 05 - 1e klasse

26 september 2015 11:00

Vandaag mochten we alweer de 3e wedstrijd in één week spelen (hoe bedoel je Champions League). Na de topper van afgelopen maandag tegen VEP mochten we vandaag tegen hekkensluiter Haastrecht. Dat betekende dat we vandaag twee tegenstanders hadden, te weten Haastrecht D1 natuurlijk, maar ook de Onderschatting (of je nu wilt of niet).

Met een heerlijk zonnetje, top temperatuur, bijna geen wind en een prachtig nat kort gemaaid hoofdveld 1 van het Sportpark Het Hofland. Alle beschikbare kaartjes waren in recordtijd uitverkocht. Slechts nog op de zwarte markt verhandelbaar tegen woekerprijzen. De jongens werden uitdrukkelijk gewaarschuwd dat de Onderschatting vandaag waarschijnlijk een zwaardere tegenstander zou gaan worden dan Haastrecht zelf (NB we wonnen nog een oefenwedstrijd met 6-1 van ze, vlak voor de vakantie).

Vanaf het eerste fluitsignaal van een uitstekend leidende scheidsrechter Ruben Kok zagen we al dat Schoonhoven niet helemaal bij de les was. Veel foute passes, duels werden verloren en alle klutsballen waren voor Haastrecht. Dit voorspelde niet veel goeds en dat werd de realiteit.

Haastrecht voetbalde vrij uit en zat er bij ons kort op. Een mooie aanval over hun linkerkant, waar de achterlijn gehaald werd, voortrekken op de vrijstaande man bij de tweede paal, 0-1. Ok, niets aan de hand, dit hadden we al vaker meegemaakt, gewoon tandje erbij. Maar de kansen die wij kregen, Sem alleen op de keeper (net naast) en een vrije trap van Amin B (net over), gingen er niet in. Terwijl aan de andere kant een omschakelmoment door Haastrecht schitterend werd afgestraft (PSV zou daar zelfs jaloers op zijn), 0-2. Ok, niets aan de hand. Afgelopen maandag tegen VEP kwamen we de 0-2 ook nog te boven met 3-2. Dus gewoon tandje erbij. Helaas er knapte even iets van onze jongens, toen een vrije trap van Haastrecht via het hoofd verlengd werd in de verre hoek, 0-3.

OK, dit was andere koek, 0-3 was weer een nieuwe ervaring en uitdaging. Zeker op de manier hoe we stonden te spelen. Toeschouwers zochten reeds naar de witte zakdoekjes, toen Amin B vond dat hij de keeper van Haastrecht mag eens moest gaan testen met een streep vanaf zeker 25 meter, die snoeihard onder de lat neerdaalde in het doel, 1-3 en gelijk rust.

Wat er in de rust gezegd is zal altijd tussen spelers en coaches blijven, maar zeker is wel dat de boys wakker uit de kleedkamer kwamen en vol vuur de 2e helft in wilden vliegen.

De tweede helft was wederom van uitzonderlijke klasse. Haastrecht is wel geteld twee keer op onze helft zonder enig gevaar te kunnen stichten. Alles wat we in de eerste helft fout deden, deden we in de tweede helft wel goed. Alles duels werden gewonnen, passes kwamen in de voeten van medespelers en de juiste personen werden aangespeeld.

Dit resulteerde al snel in een prachtig afstandsschot van Karsten over de keeper van Haastrecht, 2-3. Op dat moment kwamen alle toeschouwers van de andere velden en zelfs vanaf de tennisbaan richting het hoofdveld van de VVS. Iedereen geloofde in het onmogelijke. Na een steekbal van Karsten op Bilal, bleef deze uiterst koel en speelde de bal langs de keeper in het doel, 3-3. Met nog zeker een kwartier te spelen, beefde Het Hofland in haar voegen. En ja, het gebeurde na wederom een prachtige combinatie tussen Bilal en Karsten, schoot de Karsten de snoeihard in de verre rechterhoek, 4-3. Het slotakkoord was wederom schitterend, een splijtende pass van Amin B op de doorgelopen Sem, rondde Sem ditmaal zeer koel af en besliste de wedstrijd, 5-3.

Speciale vermelding is deze week voor Marco Hofman. Marco heeft dit jaar de stap (zeg maar sprong) gemaakt van de E2 naar de D1 en speelde vandaag een foutloze wedstrijd. Heel goed jongens. Hou vast.

Mannen, beloof mij één ding dat we volgende week niet met 4-0 achter zullen komen. Want het gaat een keer fout. Maar grote klasse voor de inzet en power in de 2e helft. Laten we afspreken dat we volgende week zo gelijk vanaf de aftrap in de 1e helft starten.