Zegereeks koploper D1 gaat maar door, nu winst uit tegen Olympia D1, 1-3

Olympia D1

Assist: Sem Faaij
Viggo de Wit (afstandschot)

D-pupillen, D1, Groep 2 05 - 1e klasse

3 oktober 2015 11:00

Na de miraculeuze ontsnapping vorige week tegen Haastrecht, mochten we het nu opnemen in en tegen het altijd lastige en goedspelende Olympia D1. Koploper worden is heel moeilijk, maar koploper blijven is nog veel moeilijker. Tegenstanders wapenen zich tot de tanden tegen een koploper en de koploper denkt er vaak iets te gemakkelijk over.

Helaas vandaag nog zonder de geblesseerde Ralph, maar waarschijnlijk is hij er volgende week weer bij. Beterschap Ralph.

Vandaag in de voorbespreking werd er wederom gehamerd op een goede start van de wedstrijd. Na een goede warming-up mochten op het hoofdveld, met prachtige nieuwe tribune aantreden op “gewoon” gras. Ditmaal niet uitverkocht, slechts een handjevol bemoeizuchtige Gouwenezen.

En Schoonhoven begon wederom onrustig en met teveel ontzag aan een wedstrijd. Binnen 5 minuten stonden we weer tegen een achterstand aan te kijken, na een goed genomen corner van Olympia kon iemand ongestoord de bal in de linkerhoek koppen, 1-0. Nu worden we niet zo snel ongerust na een achterstand. Immers we hadden al eerder achterstanden van 0-1, 1-2, 0-2 en 0-3 goed gemaakt. Maar dat houdt een keer op. Dit keer werden we wel gelijk wakker na het tegendoelpunt, getuige een prachtige aanval over meerdere schijven die helaas door Sem op de paal eindigde. Aan de andere kant mochten we keeper Peter danken die een gevaarlijke vrije trap (rand 16) tot twee maal toe onschadelijk maakte. We kregen zelf ook grote kansen op de gelijkmaker, de schiettent was zelfs geopend, maar we konden de bal er niet in krijgen.

Tot ongeveer een 10 minuten voor de rust. Via een aanval over rechts wist Sem met een fraaie steekbal Amin B alleen op de keeper af te sturen en deze maakte dit koel af, 1-1. Tot de rust golfde het duel op en neer met kansen aan beide kanten.

Na rust werd Olympia iets sterker zonder echte kansen te creëren en stond de organisatie van Schoonhoven als een huis. Weer zou de 2e helft onze beste helft worden, alsof we de 1e helft even moeten wennen aan de tegenstander. Amin B begon halverwege de 2e helft aan een actie zonder te weten waar het zou gaan eindigen. De bal had allang afgegeven moeten worden, maar hij frommelde maar door, totdat hij alleen op de keeper af mocht en hij de bal met zijn rechterpunt in de rechterhoek buiten bereik van de keeper, 1-2.

Kort daarna werd een mooie drie kwart aanval (sorry, geleend uit het rugby) met een streep van wel 25 meter door Viggo over de keeper afgerond, 1-3. Zou het dan toch weer…….?

Keeper Peter wist zich nog tot “man of the match” te kronen door weer een vrije trap van Olympia er schitterend uit te zweven. Helaas kwam er geen slotakkoord van Schoonhoven, doordat de grensrechter van Olympia afvlagde terwijl Sem zeker een meter of 5 nog op eigen helft stond toen de steekbal gegeven werd. Erg jammer, maar ja.

Complimenten aan een zeer goed leidende scheidsrechter, voorbeeld voor velen!!!!!

Mannen, nog 1 wedstijd volgende week thuis tegen UNIO D1. Als we deze wedstrijd winnen zijn we poulewinnaar en mogen we door naar de Knock out fase van het bekertoernooi en naar de 1e klasse promotie groep. Let’s do it !!!!!!