VV Schoonhoven F1 onterecht zonder punt

Jordi - Hak (schot)

F-pupillen, F1, Groep 1 01

10 oktober 2015 8:30

De laatste wedstrijd alweer. Groeneweg was ditmaal de tegenstander, voor sommige jongens in het team een oude bekende. Groeneweg was toch wel een team die we konden hebben, zeker gezien het verloop van hun afgelopen wedstrijden. Het mocht niet zo zijn, het werd 3-4.

Teruggekeken was het ook niet nodig geweest, aangezien minimaal 2 doelpunten volgden uit foutjes van Schoonhoven, een uittrap en een slordigheidje in de verdediging.
Maar dat ook niet alleen, het mocht ook gewoon niet zo zijn. Schoonhoven had welgeteld 2 ballen tegen de lat, waarvan beide van grote afstand werden afgevuurd.
Een andere mogelijkheid werd goed gezien door de keeper van Groeneweg, Adam e A.. zag de keeper iets te ver voor zijn doel en schoot heel vlug hard, maar werd goed ingeschat, jammer.
Dit gebeurde allemaal in de eerste helft, die we met 0-3 afsloten. Het moest dus wel kunnen.

Vol goede moed begonnen de jongens aan de tweede helft en de woorden van Paul en Roeland hadden effect. Als een sloophamer gingen de jongens aan de slag. Er werd hard gestreden en ja, misschien iets te fel aangezien er ook wat tranen vloeiden bij de jongens van Groeneweg, maar niks gemeens. Finn knalde met een uitgemeten schuiver de bal in de linkerhoek en dit bracht nog meer elan in de ploeg. Souhaib lanceerde een onhoudbare komeet vlak onder de lat, 2-3.

Kom op! klonk het aan de zijlijn, dit was echt een leuke wedstrijd!
Maar toen, het noodlot, een prachtige aanval van Groeneweg, volgens het boekje, 2-4.
Dit kan een team laten knakken, maar dat gebeurde niet en zowaar was te zien dat onze jongens echt lieten zien dat ze gegroeid zijn, want ze gooiden er nog een schepje bovenop. Nu was de beer los en kwam Groeneweg er niet meer aan te pas, kans na kans, maar nee nog steeds geen doelpunt. Plots was daar die mogelijkheid, Jordi ging allen op het doel af en de keeper van Groeneweg kwam er goed uit. DIE HEB JE! KOM OP JORDI! De aanmoedigingen galmden over het veld. Het was nog best moeilijk, want de keeper van Groeneweg had zijn klasse al laten zien, maar Jordi bleef cool en wipte met een stiftje à la Bergkamp de bal in het doel 3-4. De laatste kans van Schoonhoven werd vakkundig net over de lat geduwd en toen klonk het fluitsignaal.

Jammer, maar het voelde zowaar geeneens verkeerd. De ouders van beide teams hadden genoten, want het was echt een top wedstrijd. Nu op naar de competitie en dan gaan we gewoon veel wedstrijden winnen en nog belangrijker veel wedstrijden genieten!