D1 wint bekercompetitie na een 3-1 overwinning op UNIO D1

Assist: Viggo de Wit

D-pupillen, D1, Groep 2 05 - 1e klasse

10 oktober 2015 11:00

De laatste wedstrijd voor de beker tegen UNIO. Na 5 overwinningen en 1 gelijkspel (tegen Woerden), mochten we vandaag onze laatste wedstrijd spelen. Bij winst zouden we 1e blijven en door mogen bekeren naar de knock out fase. Bij gelijkspel of verlies zouden we afhankelijk zijn van VEP.

Bij aankomst op het Van Hofland was de Oostenwind de kop opgestoken en voelde het nogal fris aan. De zon zou later tevoorschijn komen en zou het er nog “heet” aan toe gaan. Voor de wedstrijd werd er weer eens gewaarschuwd voor onderschatting en om ditmaal niet weer (te) slap te beginnen. We mochten eerst nog even op de foto. Hoe bedoel je ideale voorbereiding.

De eerste helft begon wat onrustig van beide kanten, waarbij aangetekend dat UNIO iets feller was en meestal de 2e bal veroverde. UNIO werd vooral gevaarlijk uit dode spelmomenten (vrije trappen en corners) die gevaarlijk in de 16 werden gebracht. Maar ditmaal stonden we, onder aanvoering van keeper Peter, erg goed in de mandekking.

Als Schoonhoven eruit kwam dan werden we ook gelijk gevaarlijk. Na een steekbal van Karsten op Amin B, kon hij alleen op de keeper af, wilde deze omspelen, maar de keeper van UNIO bleef goed naar de bal kijken en dook er goed voor. Na 20 minuten spelen legde Amin B de bal goed terug op Karsten, die vervolgens de bal met links in de linker bovenhoek krulde, 1-0. Geheel tegen onze eigen gewoonte in op voorsprong, wat een luxe. Hoewel UNIO zeker sterk speelde waren de grootste kansen voor Schoonhoven. Mateo stuurde Amin B wederom alleen op de keeper af, maar dit keer mikte hij net iets te hoog. Even later mocht Sem alleen richting de UNIO keeper, maar werd zijn schot goed gered voor de keeper. Rust.

Na de rust zette UNIO niet 1 maar zeker 2 tandjes bij en werden we met de rug tegen de muur gezet. We kregen de bal niet meer weg. Ballen werden half geraakt, door het centrum uitverdedigd, geen rust aan de bal. Uiteindelijk maakte UNIO de verdiende gelijkmaker, 1-1. Doemdenkers langs de kant spraken al over de eerste aanstaande nederlaag en dat hing ook zeker in de lucht.

Maar zoals zo vaak dit prille seizoen beschikt de kleine, jonge en lichte lichting over een geweldig incasseringsvermogen en veerkracht. Zodra er tegenslag is, worden ze wakker, boos, alert en fel, rechtten ze de rug, richtten ze zich op en gaan ze met passie spelen. Na een mooie combinatie tussen Amin B en Karsten, speelde Karsten de laatste man uit en kon met links de bal vanaf links over de keeper in de verre rechterhoek schieten, 2-1.

Het verzet werd kort daarna definitief gebroken toen, na een goede tackel van Viggo op de bal, Amin B op pure doorzettingsvermogen de gehele UNIO defensie uitspeelde en nu wel de keeper kon verrassen, 3-1. Schoonhoven wist de wedstrijd professioneel op slot te gooien en bleef het bij de 3-1 overwinning.

Mannen, wederom grote klasse en gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie. We mogen door bekeren in de Knock-out fase en na de herfstvakantie naar de 1e klasse promotie. Weinig Schoonhovenaren hadden dit gedacht, incluis mijzelf.

De doelstellingen zijn al meer dan behaald voor dit jaar, maar we hebben nog zeker ambities……..

De successen van Schoonhoven D1 gaan maar door!!!!!!!