Schoonhoven F1 behaalt zeer verdiende maar krappe overwinning tegen HOVDJSCR F1

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 8

7 november 2015 8:30

Amin Bennadi

Wat een rare wedstrijd vandaag. Onze jongens stonden al lang en breed op het veld, maar nog geen tegenstander. Half negen inmiddels en nog steeds niemand. En toen, ja hoor, daar kwamen ze eindelijk aankakken en dus begonnen we direct aan de wedstrijd. Eens kijken of vorige week geen toevalstreffer was.

Vanaf de eerste minuut was het duidelijk dat we dit team konden hebben, sterker nog dit moest een hoge uitslag worden, want na de eerste 10 minuten had Schoonhoven al 2-0 voor kunnen staan. Harde schoten van Finn, Jordi en Souhaib. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het steeds spannender en ook frustrerender. De bal wilde er niet in. Als ik goed geteld heb, twee ballen tegen de paal, één bal net naast en een paar reddingen van de keeper.

Schoonhoven rook bloed en drong steeds meer naar voren, met het nadelige gevolg dat HOVDJSCR (of zo iets) de ruimte had om uit te breken. Dit gebeurde dan ook en tot drie keer toe rende hun spits recht op Roel af, maar dit werd geneutraliseerd door Adam, Kyan en Roel zelf.

En toen eindelijk na keurig overspelen van Ties en Jordi een goal van Souhaib en vlak daarna rust.

De tweede helft zou het wel beter moeten gaan en dat gebeurde in eerste instantie ook, Schoonhoven domineerde. En toch kwamen we met 2-1 achter. Hoe kon dit nou? Wij waren toch duidelijk stukken beter, maar zoals boven al beschreven, HOVDJSCR kon weer uitbreken vanwege de complete stormloop van Schoonhoven richting het vijandelijk doel, maar dus ook de ruimte achterin.
Ik gebruik niet graag het woord vijand, maar de tegenstander stelde zich wel zo op; met name een van de de trainers, wel te verstaan.
Het continue gezeur richting de scheidsrechter, die zoals we gewend van hem zijn uitstekend floot en rekening houd met de leeftijd van de F spelers. Maar nee hoor, de zogenaamde trainer had een heel ander beeld over voetbal en bleef maar doorgaan.
Er moest iets gebeuren!!!

En ja dat gebeurde dan ook, Schoonhoven zette een tandje bij! Finn, Adam, Jordi, Ties en Chiem waren continue voor het doel te vinden. Dit leidde ook tot een prachtige goal van Finn die de bal snoeihard en geplaatst in de hoek knalde, 2-2.
De tijd tikte door en we moesten toch winnen, al was het maar om de trainer van de tegenstander de mond te snoeren en dit gebeurde. Adam El. A knalde van afstand de bal hoog in het doel, wat een poeier en wat een opluchting met het daarbij behorende gejuich van de trotse ouders.

Einde wedstrijd en statement gemaakt.

Normaal stop ik nu met schrijven, maar nee hoor er valt nog wat te melden over de volwassenheid van een van de twee trainers van de tegenstander. Deze vond het nodig om de gebruikelijke penalty's te slippen en het hele team liep demonstratief het veld af. DE andere trainer kwam overigens keurig ons team feliciteren en de scheidrechter bedanken. Wat een prachtig voorbeeld en een duidelijke opvoedkundige misser.

Maar ja, wij hebben gewonnen, lekker puh! Op naar de volgende wedstrijd!