Schoonhoven F1 verliest in tweede helft van SVS F1

... (vrije trap)
Jordi - Hak (schot)
... (schot)
Finn van Buren (vrije trap)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 8

28 november 2015 8:30

Zaterdagochtend, beetje koud en 9 jongens van Schoonhoven die vol plezier naar het speelveld rennen. Zoals altijd, eerst een beetje inspelen, overschieten, driehoekjes en dat soort dingen.
De jongens hadden er zin in en aangezien we de eerste wedstrijd met 5-1 gewonnen hadden van SVS zou het nu dan ook een mooie wedstrijd gaan worden.

En zo geschiede, het werd ook een mooie wedstrijd, maar helaas werd er dit keer net niet gewonnen. Het verlies was wel jammer, maar absoluut echt niet zo belangrijk om er al te lang bij stil te staan. Er zijn toch wat andere zaken wat bij mij toch een nare nasmaak nalieten, maar daarover later meer.
Al redelijk snel stond het 1-0, Adam El. A. was zoals zo vaak belangrijk voor Schoonhoven. Niet snel daarna stond het 2-0 door Finn. Schoonhoven was de baas en was veelvuldig op de helft van SVS te vinden. Er werd met vlagen prachtig voetbal geëtaleerd en dit moest dan ook een grote uitslag worden.
Na een tegenstoot van SVS, een prachtig genomen vrije trap (2-1) liet Schoonhoven een kunstje van topvoetbal zien, waar menig topclub Jaloers op zou zijn. Vanuit achter schoot Kian met een lepe steekpass naar Finn, die met een harde trap Jordi voorin het veld vond, waarna Jordi koelbloedig de bal in het doel werkte. 3-1! Dit moest ontmoedigend zijn voor SVS, want deze aanval liet zien dat Schoonhoven Superieur was, drie balcontacten maar en een doelpunt.

Rust

De wedstrijd begon weer, op naar de 4-1. Echter er was iets veranderd. SVS had twee troeven achter de hand gehouden, twee spelers die naar zo bleek de wedstrijd deden kantelen. Het werd dan ook geen 4-1, maar 3-2. De twee voorgenoemde spelers van SVS deden het hele team opleven en er werd veel feller gespeeld, waardoor de jongens van Schoonhoven van hun stuk werden gebracht en dit resulteerde dan ook in de 3-3.
Wat gebeurde er? 3-4 en 3-5!

Schoonhoven wist het niet meer en had geen controle meer en de normaal zo koelbloedige spelers van Schoonhoven schoten de bal zonder plan naar voren en speelden minder georganiseerd. Dat houd niet in dat er niet keihard werd gestreden, getrokken, geslide (is dat een goed woord?), maar het mocht niet baten. Langzamerhand en mede door het harde werken van Schoonhoven, luwde de storm van SVS en kreeg Schoonhoven weer een beetje grip op het spel. Dit leidde dan ook tot een vrije trap die Finn met groot gemak in de linker bovenhoek knalde. Schoonhoven nam het roer weer over en had nog een aantal kansen om gelijk te spelen, maar te laat en er werd afgefloten.

Wat een wedstrijd! Ook al verloren, dit was een wedstrijd voor de boeken (9 doelpunten) en aan beide kanten met vlagen topvoetbal en de nodige passionele reacties vanaf de zijkant.
Goed gestreden jongens, soms lukt het niet, maar niet getreurd jullie hebben een topvoorstelling gegeven.

Terugkomend op de nare nasmaak, ook nu weer werd er vanaf de zijkant veel kritiek geleverd op de scheidsrechter door de coach en publiek van SVS. Dit hoort niet thuis op een sportveld en zeker niet bij jonge jongens, die een goed voorbeeld nodig hebben. Waar zijn we mee bezig?!!

Het is mij ook opgevallen, ook bij mijzelf dat de wedstrijden soms iets te serieus worden genomen. De wedstrijd wordt geanalyseerd alsof we in de eredivisie spelen. Vergeet niet, dat het jonge jongens zijn, die met plezier naar voetbal gaan en dat wil ik graag zo houden.

Tot de volgende wedstrijd, die we met volle positiviteit gaan benaderen!