D1 herstelt zich goed door met 2-4 te winnen bij hekkensluiter Nieuwerkerk D2

Nieuwerkerk D2

Amin - Bannadi (vrije trap)
... (schot)
... (schot)
Assist: Chiel Schenk

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 01P

5 december 2015 9:00

Voetballen op 5 december is iets bijzonders. Sommige vieren dat al op de vrijdagavond ervoor, sommige zijn al een beetje zenuwachtig voor pakjesavond. Geven we kadootjes weg, of krijgen we ze misschien. Hoe is de scheidsrechter, is hij ook al in de Sinterklaas stemming? De ervaring leert dat wij als VVS vaak in dit soort bijzondere weekenden niet ons beste spel spelen. Vorig jaar verloren we met de E1 kansloos met 2-4 thuis van Floreant E1. Dus de voortekenen waren………

En dan mag je (voelt als moeten) om 09:00 uit naar Nieuwerkerk D2. We verzamelen om 07:30 (ja, je leest het goed) in het pikke donker. Zelfs de F-jes lagen nog in hun bed. Maar het schijnt maar eenmalig te zijn. Opvallend is dat er veel ouders op dit belachelijke tijdstip toch al fris en fruitig uit de veren zijn gekomen en meegaan naar Nieuwerkerk. Speciale complementen voor moeder Tiny, volgende keer weer ;-)

Voordeel van ’s ochtendsvroeg spelen is dat je een vrije kleedkamer tot je beschikking krijgt en een leeg veld voor een goede warming-up. En dat is toch ook wel erg lekker.

Na de 6-1 vernedering bij UNIO D1, even een weekje rust. Een slecht hoofdveld in Schoonhoven heeft soms ook voordelen. Hierdoor konden de geblesseerden en zieken goed herstellen en konden we ons goed voorbereiden op de hekkensluiter Nieuwerkerk. Na een 6-1 nederlaag mag je niemand meer onderschatten en dat ging vandaag niet gebeuren. Door de spanning in de competitie (7 teams binnen 2 punten) was het vandaag een gevalletje aanhaken of afhaken. Afhaken ging ons niet gebeuren.

In de eerste helft hadden we licht de wind mee, de zuidwester storm stond dwars op het veld maar licht in ons voordeel. We begonnen erg scherp aan de wedstrijd, duels werden weer gewoon gewonnen en er werd goed gecombineerd over de zijkanten. Dit resulteerde al snel in verschillende mogelijkheden, maar helaas nog zonder echt grote kansen. Tot halverwege de eerste helft, toen we een vrije trap kregen op een meter of 30 van het doel. Amin B dacht hiermee wel raad te weten. De coaches hadden hun bedenkingen maar hielden deze keer wijselijk hun mond (het kan dus wel J) en Amin B schoot de bal snoeihard (wellicht geholpen door de wind) en de bal verdween over de keeper in het doel: 0-1.

Hierna volgden de kansen voor VVS zich in rap tempo op: Ralph alleen op de keeper af, zelfde geldt voor Amin A, schot van Karsten goed door de keeper overgetikt, meerdere kansen en mogelijkheden voor Amin B. Zelfs een zeer scherpe grensrechter voorkwam nieuwe kansen.

Tja, en als je zelf de kansen niet maakt, dan……. Inderdaad dan valt die aan de andere kant. Pas toen Nieuwerkerk voor de 2e keer op onze helft kwam, maakte ze wel de 1-1. Mooie actie van de rechtsbuiten en een goed diagonaal schot. Gelijk was het rust.

Dat wij wat onwennig zijn en onrustig worden van een (te) vroege voorsprong bleek wel in het begin van de 2e helft. We waren met ons hoofd nog ergens anders (toch al bij pakjesavond) en voor dat we wakker waren lag de bal er al in: 2-1 voor Nieuwerkerk. En dat met de wind lichtjes tegen, oh jee.

Maar een (te) vroege achterstand voelt eigenlijk wel erg comfortabel om volle bak te geven. Sommige jongens worden dan pas echt wakker en kunnen niet één maar wel twee tandjes nog bijschakelen. Door een mooie pass van Bilal kon Amin B alleen richting de keeper en die schoot de bal berispelijk in het doel: 2-2. Nu is de beer los. en daar gingen we, Nieuwerkerk geïrriteerd, mede door een niet fluitende scheidsrechter, wat zelfs resulteerde in een gele kaart en 5 minuten afkoeling voor hun spits. Deze straf zou ook passend geweest zijn voor de kleinste man van het veld. Maar twee keer natrapen en de scheidsrechter uitschelden bleef dit maal wel onbestraft. Schoonhoven maalde er niet over. Via wederom (zie VEP uit) een sterke ingreep van Viggo kan Bilal weer Amin B alleen op de keeper afsturen voor 2-3. Dat hij 1 minuut later de wedstrijd kon beslissen wist de keeper tot twee keer toe te voorkomen. Karsten dacht ook nog alleen op de keeper af te kunnen lopen, maar werd onreglementair gestuit door de laatste man. Scheids floot wederom niet, dus kwam Nieuwerkerk goed weg. Toen vond Amin B het wel genoeg, door Chiel alleen op de keeper af gestuurd zag hij de goed meegelopen Sem wel, maar door de twijfelende keeper van Nieuwerkerk besloot hij het maar zelf te doen, 2-4. En de overwinning was binnen.

Klasse mannen, wederom karakter getoond en zijn we nu aangehaakt bij de top van het klassement. Man of the match vandaag Amin B met 4 treffers, maar zeker een speciale vermelding voor Ralph die na een vervelende blessure elke week beter wordt en vandaag zijn beste wedstrijd van het seizoen speelde, of kwam dat doordat zijn moeder mee was?

Volgende week wederom tegen VEP, dan gaan we er weer vol tegenaan.