D1 wint voor de 3e keer van VEP D1 die seizoen, nu met 2-1 en stijgt naar de 2e plaats

VEP D1

... (schot)
Sem Faaij (schot)

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 01P

12 december 2015 11:15

Voor de 3e keer tegen VEP D1 dit seizoen. Het is een rare competitie waar je in het begin een dubbel programma hebt tegen de ene helft van het schema en daarna nog een dubbel programma hebt tegen de andere helft van het schema. Iedereen klaagt erover. Het is geen geslaagd experiment van de KNVB. Maar we hebben het er maar mee te doen, het geldt voor iedereen en uiteindelijk zal er een terechte kampioen uitrollen. Wie dat in deze klasse (1e klasse prom) zal gaan worden ligt nog volkomen open met 6 teams binnen de 2 (verlies)punten van elkaar.

Vandaag mogen we weer eens thuis, het is pas de 2e thuiswedstrijd die seizoen en weer op veld 3. Vooraf stonden we op het mooie 2e veld ingepland, maar duistere krachten hebben vrijdagnacht anders bepaald. Aan veld 3 bewaren we geen goede ervaringen, vorige keer verloren we hier kansloos met 0-5 van Groeneweg. Maar VEP ligt ons wel dit seizoen. Twee nipte overwinningen resp 3-2 en 3-4 na tweemaal een grote achterstand (0-2 en 3-0). Dus VEP zou vandaag uiterste gebrand zijn om het hier nu recht te zetten. We waren gewaarschuwd.

We begonnen gelijk goed fel op de bal. Maar VEP speelt zeer offensief met een diepe nummer 10 en een inschuivende centrale verdediger, daar hadden we ons goed op ingesteld en stonden we dus goed. De wedstrijd ging op en neer, zonder echt grote kansen. Een aantal keren kon Sem goed doorkomen over rechts en ging een schot van Bilal rakelings over. Na 20 minuten werd er door Schoonhoven goed uitverdedigd over links waar Niels de bal goed doorspeelde op Amin B. Hij bedacht zich niet en schoot de bal schitterend in de rechterkruising. 1-0. Dat is weer eens wat anders tegen VEP.

Maar van een (te) vroege voorsprong worden we onrustig en dat bleek al snel. Helaas kon een paar minuten later VEP goed doorkomen over links, hun boomlange spits wist één man te passeren en schoot de bal prachtig in de rechter hoek, 1-1.

Na rust bleef het spel onrustig, waar we vaak of te onrustig waren aan de bal of de verkeerde keuzes maakten om echt gevaarlijk door te komen. Op het middenveld en achterin werd er hard gewerkt om de duels te winnen, maar VEP werd steeds sterker en werd ook af en toe gevaarlijk. Keeper Peter (Man of the Match) wist een hoofdrol voor zich op te eisen door twee prachtige reddingen waarbij de tweede hij nog steeds last heeft van zijn hand, wat een hard schot was dat.

Met nog 10 minuten te gaan kon Sem voor de eerste keer alleen richting de keeper, maar de keeper won. Schoonhoven bleef gevaarlijk maar de bal viel steeds net niet goed om echte kansen te creëren. De wedstrijd leek op een terechte 1-1 af te stevenen en daar waren we van Schoonhoven kant best tevreden mee (geweest).

Met nog 1 minuut officiële speeltijd op de klokken wist Amin B eindelijk de bal goed onder controle te krijgen, draaide om zijn as en stuurde Sem wederom alleen op de keeper af. Gelukkig is het bij Sem bij 2x al scheepsrecht en wist hij de keeper aan de rechterkant te verschalken, 2-1. Amin B dacht nog op de beslissing af te gaan maar werd met een uiterste sliding door de aanvoerder van VEP van scoren af te houden. Eindstand 2-1.

Je hebt soms wedstrijden waar je te weinig krijgt, vandaag was het een wedstrijd waar wij te veel kregen. Maar ja, dat is voetbal.

Mannen, we zijn dan wel geen winter/herfst kampioen, maar met een 2e plaats in de competitie gaan we op een prachtige manier de kerst en oud/nieuw in en gaan we in 2016 proberen om toch nog kampioen te worden. In dit team zit nog voldoende rek om nog verder te groeien.

Voor iedereen: Prettige kerstdagen en een gezond en sportief 2016 toegewenst.