VVS D1 verliest onterecht van hekkensluiter vv Nieuwerkerk D2/D1 combinatie met 0-1

Nieuwerkerk D2

... (schot)

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 01P

23 januari 2016 10:30

Na een voetballoos weekend in verband met het plotselinge en trieste overlijden van "Mister VVS" Bert de Bruin mochten we het vandaag opnemen tegen hekkensluiter vv Nieuwerkerk D2. In de uitwedstrijd op 5 december jl. hadden we daar nog met 2-4 zeer verdiend van gewonnen, al doet de uitslag gemakkelijker vermoeden dan het in werkelijkheid was.

Vandaag was het schitterend weer, paar graadjes boven nul en geen wind. Kortom een prachtige dag voor een mooie pot voetbal. We waren op tijd aanwezig en vroeg naar buiten voor een goede warming up op de "punt" bij het 3e veld. Na ca 10 minuten kwam ook de grote selectie van Nieuwerkerk D2 langsgelopen, 16 man sterk, met voor ons veel nieuwe gezichten. Blijkbaar had Nieuwerkerk D2 goede zaken gedaan in het "tranfer window", minimaal 5 aankopen, al lopen daar de meningen nog uiteen tot ca 7 aankopen. Abramovich heeft blijkbaar zijn oog  laten vallen op vv Nieuwerkerk D2. Onze jongens waren hierdoor wel even van de leg. Dit had niet gehoeven omdat we recent nog hadden gewonnen van (top) Hoofdklasser Spirit D1. Maar ja dan heb je je daar op ingesteld en nu werden we onaangenaam verrast.

Over de wedstrijd kunnen we eigenlijk heel kort zijn. Veel strijd, veel duels, goede defensies (complimenten  aan Lars en Niels in het centrum, die de afwezige aanvoerder Mateo zeer goed vervingen) en veel foute passes die door het gladde veld vaak net niet aankwamen.

De grootste kansen waren in de 1e helft voor Schoonhoven die ca 5 hoekschoppen kregen te nemen, wel gevaarlijk maar geen doelpunten en de grootste kans voor Amin B vlak voor rust werd uitstekend gered door de voortreffelijke keeper, bleek later inderdaad in D1 te spelen. Met dank aan de foto's op de website en de video's van vv Spirit D1 op Facebook (wat een club). "Gelukkig hebben we de foto's/video's nog".

In de 2e helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld, veel strijd en duels en weinig uitgespeelde kansen. Bij een ingooi van Schoonhoven op eigen veld, kwam de bal in de kluts voor de voeten van één van de spitsen van Nieuwerkerk (bleek ook een D1 speler te zijn), deze wist zijn collega (ook van de D1) voor de goal te vinden, aarzelde niet en wist Peter net te verschalken, 0-1.

Dat we van een achterstand niet schrikken, behalve wakker, dan weten we. Dat Nieuwerkerk dat ook wist bleek wel. Ze wisselden weer eens een heel peloton verse krachten, zelfs een basisspeler van de D2 zat op de "tribune", en konden opnieuw de strijd aangaan.

Schoonhoven kreeg weer wat kansjes maar de goede keeper wist de gelijkmaker te voorkomen. De beste kans zou voor Amin A moeten zijn, maar zijn alleengang naar de keeper werd onregelmentair gestuit, helaas vlak buiten het strafschopgebied en ging de vrije trap hoogover.

Na 60 minuten vond de correct en zeer precies leidende scheidsrechter het genoeg en kon Nieuwerkerk haar  eerste overwinningsfeestje vieren. Hoewel Nieuwerkerk D1 had al wel eens gewonnen dit seizoen. Dus ja, waar ben je blij mee.

Jammer jongens, we hebben keihard gewerkt, de punten vielen dit maal eens niet onze kant op. Dat hoort ook bij voetbal. You win some and you lose some. Vandaag hadden we zeker van een volledig Niewerkerk D2 gewonnen, maar ja wat heb je daar aan. Volgende week gaan we naar Groeneweg en daar hebben we nog iets goed te maken.

@Nieuwerkerk, we zouden graag nog een keer tegen het gehele D1 team spelen.
@Nieuwkoop, pas maar op volgende week, dan is Nieuwerkerk D1 ook nog vrij.

Fotoverslag van Edwin van Dalen.