D1 overklast nummer 2 RVC'33 D1 met 4-0

RVC '33 D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 01P

9 april 2016 11:15

Na het debacle van vorige week bij het zeer onsportieve ESTO, waar wij onze jongens een groot compliment hebben gemaakt voor hun rustige gedrag en "professionaliteit", mochten we vandaag op deze prachtige zaterdag aantreden tegen het zeer (fysiek) sterke RVC'33 D1. Vier weken geleden hadden we uit nog terecht verloren met 3-1 en maakten we ons op voor een zware wedstrijd.

Onze jongens begonnen geheel tegen hun gewoonte in zeer gretig en geconcentreerd aan de wedstrijd. Dit leverde ook gelijk een aantal kleine mogelijkheden op, maar het vizier stond nog niet helemaal op scherp. Na een mooie aanval over links bezorgd Amin B via tussenstation Sem de bal bij Amin A en deze wist de bal hard in de touwen te schieten, 1-0. Schoonhoven bleef sterk spelen en gaf achterin niets weg. Eerlijk gezegd leek RVC niet erg gemotiveerd, al blijft het altijd de vraag is de ene ploeg zo sterk of is de andere zo zwak. Waarschijnliljk een beetje van beiden. Na een prachtige solo van Sem over rechts, achterlijn halen en terugleggen op Amin B en dan weet Amin B met een schitterend schot de bal over de keeper te schieten in het doel, 2-0.

Na rust probeerde RVC wel aan te zetten, maar de Schoonhoven defensie wist niet van wijken en hoefde keeper Peter vandaag eens niet tot het uiterste te gaan. Schoonhoven kreeg al snel een aantal grote kansen via Amin B, Karsten en Sem. Een mooie omhaal van Chiel wist Niels bijna over de keeper heen te koppen, maar helaas het bleef voorlopig 2-0. Totdat Sem ditmaal Karsten aan het rand van de 16 wist te vinden en Karsten schoot de bal onberispelijk laag in de verre linkerhoek, 3-0. Kort daarop wist Karsten Amin B in stelling te brengen en ditmaal stond zijn vizier wel op scherp, 4-0. Jammer dat Chiel zijn mooie actie en doelpunt werd afgekeurd wegens duwen van een tegestander. RVC kwam deze wedstrijd niet verder dan nog een late bal op de lat en bleef het bij een 4-0 overwinning.

Mannen, wederom een schitterende wedstrijd en een verdiende overwinning. Laten we vooral met zoveel plezier en gretigheid blijven spelen dan wordt elke wedstrijd een feestje en maakt het niet uit of we winnen of verliezen.