D1 dendert door naar de top via een 1-4 overwinning op Woerden D1

Woerden D1

Amin - Bannadi (afstandschot)
...

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 01P

16 april 2016 12:30

Na een mooie 4-0 overwinning op het sterke RVC vorige week, werden we woensdag weer met beide benen op de grond gezet door Barendrecht D1 met 2-6. Dat Barendrecht kampioen is geworden in de 3e Divisie verzacht wel de pijn, maar de manier waarop we de wedstrijd begonnen was helaas niet wat we afgesproken hadden. Dat we uiteindelijk de 2e helft nog met 1-0 wonnen was zeer goed hersteld.

Vandaag tegen het fysiek sterke Woerden, waar we dit jaar al twee keer tegen gespeeld (oefen en beker) hadden maar nog niet van hadden gewonnen, dus wederom een zware wedstrijd. Maar "what's new" in deze spannende competitie.

We mochten op stormbaan 3, met een harde stormachtige koude wind dwars over het veld, was goed voetbal niet echt mogelijk. De eerste helft begonnen we geheel tegen onze gewoonte in, zeer sterk en kregen dan ook al in de eerste 5 minuten een paar 100% kansen via Amin B en Sem. Helaas stond het vizier nog niet op scherp. Af en toe kwam Woerden er gevaarlijk uit, maar tot echt grote kansen leidde dit niet. In de 20e minuut verdedigde Woerden slap uit, Amin B pakte de bal op en schoot de bal onhoudbaar over de Woerden keeper, 0-1. Schoonhoven verzuimde het in de eerste helft al af te maken en kreeg nog zeker een drietal 100% kansen, waaronder een afgekeurd doelpunt van Sem wegens hands. Tot Amin A de bal prachtig bij Amin B (Amin in het kwadraat) bezorgde en deze laatste wist er wel weer raad mee, 0-2. Bijna maakte hij vlak voor rust zijn hattrick, maar de keeper van Woerden redde zijn iets te wilde inzet.

Na rust probeerde Woerden meer druk te zetten. werd de disciplinair geschorste spits nu wel ingezet en werd Woerden ook steeds gevaarlijker, maar ook dit leidde niet te echt grote kansen en had de Schoonhoven defensie onder aanvoering van Peter en Mateo de zaakjes goed op orde.

Mateo wist met een prachtige pass van achteruit Amin B alleen op de Woerden keeper af te sturen en werd dit de beslissing 0-3. Woerden kwam nog terug tot 1-3 via een snelle counter na een harde overtreding op Viggo op het middenveld maar dat mocht de pret niet druk. Woerden probeerde nog aan te zetten, maar verder dan een paar corners en schoten van afstand kwamen ze niet. Aan de andere kant kreeg Schoonhoven kans op kans en had de score veel hoger kunnen uitvallen.

Het slotakkoord was wederom voor een Amin. Dit keer werd Amin A keurig vrijgespeeld in het strafschop gebied en koos hij cool de juiste hoek kiezen, 1-4.

Mannen, wederom een prachtige en verdiende overwinning. We kunnen nog steeds in de top 3 eindigen. Want met nog 1-2 wedstrijden te spelen kunnen nog altijd 5 teams kampioen worden en staan deze binnen twee verliespunten van elkaar. Waar vind je dat nog.

Stand: 1. RVC 17-30, 2. Groeneweg 17-29, 3. Nieuwkoop 16-28, 4. ESTO 16-28, 5. VVS 16-26