D1 herstelt zich goed na bekeruitschakeling met 1-5 winst bij Jodan Boys en sluit aan bij top

Jodan Boys D2

...

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 01P

23 april 2016 9:45

Na de teleurstellende bekeruitschakeling  via strafschoppen tegen Rijnsburgse Boys, mochten we vandaag de draad weer oppakken voor de competitie uit tegen Jodan Boys. Een team waar we recent nog met 5-2 van gewonnen hadden, maar die toen behoorlijk gehandicapt waren.

We stonden ingeroosterd op het hoofdveld en konden daar na enige wachttijd onze warminig up beginnen. helaas werden we na een paar minuten geroepen dat we op veld 4 moesten spelen. Geen nood ook kunstgras, alleen even wachten op de wedstrijden voor ons en dan het veld op voor de warming up. Vlak voordat we het veld op mochten, werden we weer geroepen dat we op veld 3 moesten. Geen nood, een knollenveld maakt niet uit, we hebben ervaring op het hoofdveld in Schoonhoven. Helaas schoot de warming up erbij in, daar was geen ruimte en ook geen tijd meer voor. Dan maar een koude start, we beginnen toch altijd te slap. Vandaag dan maar met een excuus.

En inderdaad, de eerste 5 minuten waren weer erg slap en we waren vooral onze directe tegenstander aan het zoeken. Gelukkig waren er enkele jongens wel bij de les en die maakten de anderen net op tijd wakker. In de 10e minuut wist Karsten de bal op het middenveld te veroveren, speelde Amin B in de diepte aan die vond Bilal voor de goal en hij vond weer Amin A vrijstaan op de 16 meter. Dat Amin A is een zeer goede flow zit, bewees hij wederom. Zijn schitterende bekeken schot over de keeper heen betekende de 0-1.

Vijf minuten laten zetten Karsten zijn tegenstander keurig aan de kant, zijn schot kon nog net door de keeper van JB gekeerd worden, waarna de oplettende Bilal de 0-2 in het doel schoot.. De 0-3 kon er eigenlijk niet in. Vanaf de achterlijn wist Amin B de bal toch achter de verbouwereerde JB keeper te plaatsen, 0-3. Vlak voor rust wist Amin A op aangeven van Amin B de 0-4 prachtig in te schieten, 0-4.

Na rust een bekend beeld, Schoonhoven hoefde niet zo nodig en JB kon eigenlijk niet. Amin B kon nog alleen op de keeper van JB af. Maar net als tegen Rijnsburgse Boys in de laatste minuut greep nu ook de JB keeper de bal van zijn schoen en bleef het 0-4. JB kon nog wat terug doen uit een corner, 1-4. Waarna het slotakkoord weer voor Schoonhoven was. Amin B stuurde Amin A alleen op de keeper af, Amin A was wederom de rust zelve, passeerde de keeper en punterte de bal eenvoudig in het lege doel, 1-5.

Mannen, wederom een schitterende en verdiende overwinning. Kampioen worden kan nog steeds. We doen mee tot en met de laatste speelronde.

Stand: 1. Groeneweg 18-32; 2. Nieuwkoop 17-31; 3. ESTO 17-31; 4. RVC 18-30 5. VVS 17-29