D1 wordt door keeper Rijnsburgse Boys D1 uit de finale KNVB beker gehouden

D-pupillen, D1, Groep 2 2

18 april 2016 18:30

Lugt, J.F.M. van der

Na de prachtige 1-4 overwinning op het sterke Woerden D1 mochten we op maandagavond om 18:30 aantreden tegen de kampioen uit de andere 1e klasse P Rijnsburgse boys D1. De mannen waren al om 16:00 vertrokken uit Rijnsburg om op tijd in Schoonhoven te komen. Bij aankomst werd uitvoerig het hoofdveld van gras geïnspecteerd door de mannen. Zo'n veld hadden ze blijkbaar nog nooit gezien, is ook geen visitekaartje voor de VVS. Voor wie dit veld (in de volksmond "knollentuin") in het voordeel was, was moeilijk te zeggen.

In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op, met veel strijd op het middenveld en in de duels om de bal. Wederom een fantastisch leidende (onafhankelijke) scheidsrechter die de beide ploegen lieten voetballen en vaak de voordeelregel hanteerde. Zo'n scheidsrechter zou je elke week willen hebben, scheelt een hoop gezeur langs de kant.

Echte kansen werden er nauwelijks gecreeerd, slechts wat gevaarlijke momenten aan beide kanten. Na rust brandde de wedstrijd pas echt los. Rijnsburgse Boys werd wat sterker, voetbalde wat makkelijker en werd vooral gevaarlijk via hun rechterspits, een meisje van 12 jaar maar die speelde als een "kerel". Het was dan ook deze dame die over rechts goed doorkwam en haar voorzet werd goed ingeschoten, onhoudbaar achter keeper Peter, 0-1. Schoonhoven is nooit zo onder de indruk van een achterstand en ook nu gingen de kopjes gelijk omhoog en werd voorin de snelle en gevaarlijke spitsen Sem en Amin B gezocht. De laatste kreeg de bal op links en zijn Romario puntertje kreeg een onverwachte stuit door het veld, waardoor de goede Rijnsburg keeper verrast werd, 1-1.

Schoonhoven kreeg nu vleugels en ging vol voor de overwinning. In een mooie aanval kon Sem net niet genoeg kracht achter de bal krijgen om te scoren, maar kreeg Amin B twee minuten voor tijd DE kans op de beslissing. Samen met Amin A gingen ze op de Rijnsburg keeper(tje) af, maar waar hij normaal in deze situaties dodelijk is, greep nu de keeper katachtig de bal van zijn schoen en voorkwam de winnende treffer. Zelfs in de laatste minuten waren er nog grote kansen voor Amin B en Karsten, maar hun schoten werden goed geblokt door Rijnsburgse Boys. Eindstand 1-1 en grote teleurstelling bij Schoonhoven. Dat je deze teleurstelling meeneemt naar de strafschoppenreeks moge duidelijk zijn.

De keeper van Rijnsburgse Boys groeide uit tot de absolute uitblinker door twee strafschoppen te stoppen, waar Peter er één wist te stoppen en plaatste Rijnsburgse boys D1 zich voor de grote finale.

Mannen, jammer, we mogen trots zijn op onze schitterende prestatie van gisteren maar ook zeker van de prestaties van het gehele seizoen. Zaterdag gaan we er weer met frisse moed tegenaan tegen Jodan Boys.