Weer geen punten voor beter Schoonhoven 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

1 oktober 2016 14:30

Apperloo, L.W.M.

VVS heeft afgelopen zaterdag opnieuw geen overwinning weten te behalen nadat het de betere ploeg was. Net als vorige week tegen Floreant was VVS ook tegen Koudekerk de betere ploeg en creëerde het voldoende kansen. Maar ook tegen Koudekerk moest VVS een nederlaag slikken. In Koudekerk a/d Rijn leed de ploeg uit de Zilverstad een 2-0 nederlaag.

Na de nederlaag vorige week tegen Floreant kon VVS trainer Wim Eilander tevreden zijn over het spel van zijn ploeg maar niet over de scherpte voor de goal. Er werden teveel kansen gemist. Het was dus zaak voor Eilander om op de training ervoor te zorgen dat zijn ploeg beter wordt in het afmaken van de kansen. Voor de wedstrijd tegen Koudekerk afgelopen zaterdag moest Eilander een aantal aanpassingen in zijn elftal maken omdat Nabil Belali en Tom Kruiper niet fit genoeg waren om in de basis te starten. Verdediger Gerben Ruissen was zaterdag helemaal niet van de partij. Kruiper bleef uiteindelijk uit voorzorg 90 minuten op de bank zitten.

De laatste keer dat Koudekerk en VVS elkaar troffen was in 2012. VVS leed toen een kansloze 4-0 nederlaag. In het huidige seizoen behaalde Koudekerk 7 punten uit 4 wedstrijden en dat is een betere start dan VVS die met 3 punten uit 4 wedstrijden zelfs onderaan staan. Het spel van vorige week had VVS echter wel vertrouwen gegeven voor het duel tegen Koudekerk.

In de eerste tien minuten van de wedstrijd was het Koudekerk wat het spel bepaalde. VVS had moeite om onder de druk van de Koudekerkers uit te komen. Tot groter kansen leidde het overwicht van Koudekerk echter niet. VVS kwam na de matige beginfase steeds beter in de wedstrijd en nam uiteindelijk het heft in handen. Ook VVS kon helaas geen grote kansen creëren. Ondanks het overwicht van VVS was de eerste grote kans van de wedstrijd voor Koudekerk. Het was een aanvaller van Koudekerk die de bal na een mooie lange pass van achteruit niet goed kon controleren en daarmee de kans verprutste om oog in oog met VVS doelman Sjef van Vugt te staan. Van Vugt was alert en kon de bal simpel oppikken. De grootste kans in de eerste helft was uiteindelijk voor VVS aanvaller Farouk el Kadiri. Hij kreeg de bal in de diepte aangespeeld en kon één op één op de doelman af. Helaas werd zijn schot gekeerd door de sluitpost van Koudekerk. El Kadiri vezuimde daarmee zijn ploeg op een verdiende voorsprong te zetten.

Na rust was het weer VVS wat de bovenliggende partij was. De ploeg uit de Zilverstad bleef goed combineren en wist meerdere kansen te creëren om een ruime voorsprong te nemen. Helaas faalde VVS net als tegen Floreant in de afronding en hield het Koudekerk in de wedstrijd. De Koudekerkers probeerden voornamelijk met lange ballen de spitsen te bereiken maar de VVS defensie bleef simpel overeind. In één van de spaarzame momenten dat Koudekerk bij het doel van VVS kwam wist het toch de 1-0 te maken. Uit een hoekschop werd de bal laag voorgegeven bij de eerste paal en daar kon simpel binnen getikt worden na slecht verdedigend werk van VVS. Zo nam Koudekerk tegen de verhouding in een 1-0 voorsprong. Een minuut later was de wedstrijd gelijk beslist. Een lange bal van achteruit viel over de VVS defensie heen en de spits van Koudekerk kon alleen op doelman van Vugt af. Hij faalde niet en zette zijn ploeg op een comfortabele 2-0 voorsprong. VVS kwam deze domper in het verloop van de wedstrijd niet meer te boven. Koudekerk speelde het duel simpel uit en na negentig minuten spelen stond er 2-0 op het scorebord. VVS mag het zichzelf verwijten dat het opnieuw niet weet te winnen. Kansen creëerden de ploeg voldoende maar het afronden blijft een probleem. Zo blijft VVS met 3 punten uit 5 wedstrijden onderaan staan. VVS moet nog een tegenslag verwerken na zaterdag want het zag drie spelers met een blessure uitvallen. Hopelijk valt het allemaal mee en zijn deze spelers volgende week zaterdag weer van de partij.

Aankomende zaterdag speelt VVS een thuiswedstrijd tegen WDS. De ploeg uit Driebruggen bezet momenteel de zesde plaats met 9 punten uit 5 wedstrijden. Het zal voor VVS een lastige klus gaan worden maar als het blijft voetballen zoals het de afgelopen twee wedstrijden gedaan heeft dan moeten de punten binnengehaald kunnen worden. De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Elteren, Berendsen, Van Schaik, Bakker, Karroum (Teunissen), Omary, Versluis (Belali), Adoudy, Peltenburg, De Vries (El Kadiri)