Schoonhoven en Koudekerk delen de punten in boeiend duel

Schoonhoven 1

Koudekerk 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

25 maart 2017 15:00

Berg, H.J. van den

VVS heeft afgelopen zaterdag niet voor de vierde keer op rij weten te winnen. Tegen Koudekerk, de nummer twee op de ranglijst, speelden de zilverstedelingen met 1-1 gelijk. Voor VVS was Arie Versluis trefzeker vanaf de penaltystip.

Na drie mooie overwinningen op een rij was er veel vertrouwen bij VVS in een goed resultaat. Bij tegenstander Koudekerk zal het vertrouwen minder zijn geweest in een goede afloop. De Koudekerkers hadden immers maar drie punten weten te pakken in de laatste vijf wedstrijden. Trainer Wim Eilander kon afgelopen zaterdag helaas geen beroep doen op de geblesseerde Julian van Schaik. Van Schaik liep in een duel met sc Everstein om de Regio Voetbal Cup een flinke blessure op. De jonge verdediger heeft een ingescheurde knieband en zal dit seizoen niet meer in actie komen voor VVS. Een fikse aderlating dus voor de ploeg uit de Zilverstad. Gelukkig kan Eilander beschikken over een brede selectie en kon de positie ingevuld worden door Thomas Berendsen.

Onder een mooie lentezon was het Koudekerk wat het beste uit de startblokken kwam. Er was niets te zien van een ploeg die in een moeilijke fase zit. De ploeg van trainer Alex Redel zette VVS goed onder druk en probeerde met goed voetbal tot kansen te komen. VVS had moeite om een onder de druk uit te komen. Het eerste echte wapenfeit in de wedstrijd kwam van de spits van Koudekerk. Met een mooie volley vanaf de zestienmeter lijn schoot hij de bal achter VVS-doelman Sjef van Vugt. Gelukkig voor Van Vugt belandde bal op de lat waardoor het 0-0 bleef. Kort daarna, bij de eerste echte aanval van VVS, was het wel raak. Het was middenvelder Nabil Belali die met een goede solo het strafschopgebied binnen kon dringen maar werd daarin onreglementair naar de grond gewerkt. Arie Versluis mocht vervolgens de toegekende strafschop nemen. Versluis faalde niet en zette zijn ploeg in de 17e minuut tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong. De voorsprong gaf VVS vertrouwen want na de 1-0 was het VVS wat het initiatief in handen nam. Kort na de openingstreffer had Rogier Peltenburg de kans om de zijn ploeg op een comfortabele 2-0 voorsprong te zetten. Het was Shahram Omary die aan de rechterkant goed druk zette op zijn tegenstander en daarmee de bal afpakte. Hij legde de bal vervolgens breed op de geheel vrijstaande Peltenburg. De aanvoerder van VVS had vervolgens de hoek voor het uitkiezen maar zijn poging werd gekeerd door de Koudekerk doelman. Na een half uur spelen kwam Koudekerk ook weer beter in het spel met en bijna was er ook de gelijkmaker. Een goede voorzet werd tegendraads ingekopt maar de bal belandde op de paal waarna Van Vugt de bal op kon pakken. In de 33e minuut was het dan toch raak. De nummer 10 van Koudekerk zette met een mooie steekbal zijn collega aanvaller vrij voor Van Vugt. Met een simpele schuiver wist de buitenspeler Van Vugt te verschalken en zette daarmee de 1-1 op het scorebord. Na de gelijkmaker ging het spel over en weer. Het was Rogier Peltenburg die uiteindelijk nog de grootste kans kreeg voor rust. Na een goede voorzet kon hij zijn voet niet goed achter de bal krijgen waardoor een grote kans verprutst werd. Beide ploegen wisten voor rust niet meer te scoren.

Na rust was er hetzelfde spelbeeld te zien als aan het einde van de eerste helft. Beide ploegen voetbalden voor de overwinning en waren in fases de betere ploeg op het veld. Beide ploegen wisten in die goede fases ook kansen te creëren maar scoren lukte uiteindelijk niet. Even leek het er op dat Juliën Buijs de 2-1 maakte voor de thuisploeg maar de goed leidende scheidsrechter zag dat Buijs de bal met de hand in het doel werkte en daardoor ging het feestje niet door voor VVS. Aan de andere kant van het veld moest VVS-doelman Van Vugt een aantal keren handelend optreden om zijn ploeg voor een achterstand te behouden. In de slotfase was VVS-middenvelder Arie Versluis nog het dichtst bij een treffer. Vlak voor tijd schoot Versluis de bal echter van dichtbij op de paal en daarmee ging een grote kans verloren op de vierde overwinning op rij. Kort na de kans van Versluis was Amin Karroum ook dichtbij een treffer. Na een goede strakke voorzet van Yordi de Rek trapte hij echter finaal over de bal heen waardoor ook deze kans verloren ging. In de allerlaatste minuut was het nog bijna Koudekerk dat de overwinning binnen wist te slepen. Gelukkig wist Van Vugt ook deze bal tegen te houden waardoor de stand gelijk bleef. Dit boeiende en leuke duel leverde uiteindelijk geen winnaar op en beide trainers konden leven met het gelijke spel.

Door het gelijke spel zag VVS Perkouw en Zwammerdam weer langszij komen op de ranglijst. Alle drie de ploegen hebben 28 punten maar het doelsaldo van VVS is het slechtst waardoor VVS de negende plaats inneemt op de ranglijst. In de derde periode staat VVS echter bovenaan. Na drie wedstrijden spelen heeft VVS net als CVC Reeuwijk zeven punten. Het doelsaldo van VVS is echter beter dan die van de Reeuwijkers. Wie weet wat er allemaal nog kan gebeuren als VVS de goede lijn door weet te trekken naar het einde van het seizoen. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Siveo’60. De Zegvelders beleefden een zeer slecht weekend. Thuis tegen WDS werd er maar liefst met 1-9 verloren. Volgende week zullen ze zich uiteraard willen herstellen van deze forse nederlaag. VVS is dus gewaarschuwd. De wedstrijd begint om 14.30 uur op sportpark De Beemd in Zegveld.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Arkel, Berendsen, Kruiper, Teunissen, Belali (Van Elteren), Omary (De Rek), Karroum, Peltenburg, Versluis, Buijs.