Nacompetitie voor promotie naar 2e klasse weer een stap dichterbij voor VVS

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

22 april 2017 14:30

Syed, A.

VVS is met de overwinning afgelopen zaterdag op CVC Reeuwijk dichtbij winst van de 3e periode. In Reeuwijk werd naaste concurrent op een 0-6 nederlaag getrakteerd. Voor VVS waren Juliën Buijs (2x), Redouan Adoudy (2x), Arie Versluis en Shahram Omary trefzeker.

VVS steekt na winterstop in goede vorm met als resultaat dat het ineens uitzicht heeft op nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse. Wie dat na de eerste seizoenshelft voorspeld had was voor gek verklaard. Voor de winterstop won VVS maar vier keer en stond het zelfs nog een week onderaan op de ranglijst. Na de winterstop is echter alles anders. De ploeg van trainer Wim Eilander is na de winterstop de beste presterende ploeg in de competitie. Het verloor maar één keer en wist het al zeven keer te winnen. VVS is tevens koploper in de strijd om de derde periode. Hopelijk weet VVS de goede lijn door te trekken de komende drie wedstrijden.

VVS-trainer Wim Eilander kon weer beschikken over een nagenoeg fitte selectie. Alleen de geblesseerde Julian van Schaik was niet beschikbaar. Nabil Belali en Amin Karroum konden hun opwachting ook weer maken nadat ze de wedstrijd tegen LSVV’70 moesten laten schieten vanwege een blessure.

VVS begon de wedstrijd tegen CVC Reeuwijk niet goed en het mocht blij zijn dat het niet binnen een paar minuten al 1-0 was voor de thuisploeg. Een voorzet vanaf de linkerkant kon door een geheel vrijstaande aanvaller van CVC binnengekopt worden maar gelukkig werd de bal naast het doel gekopt. Na iets minder dan een kwartier spelen kreeg VVS een tegenslag te verwerken. Aanvoerder Rogier Peltenburg moest helaas met een polsblessure het veld verlaten. De wissel pakte echter wel goed uit voor de zilverstedelingen. Het was namelijk invaller Redouan Adoudy die met zijn eerste actie de bal goed teruglegde op spits Juliën Buijs die vervolgens de bal achter de CVC-doelman schoot. Vier minuten na de openingstreffer wist VVS de score te verdubbelen. Na een aantal mooie combinaties kwam de bal voor de voeten van Shahram Omary die vervolgens met een schitterend schot in de kruising de 0-2 op het scorebord zette. Een mooie start dus voor de bezoekers. Na de 0-2 ging het spel achteruit bij VVS. CVC wist steeds meer druk te zetten op het doel van VVS-doelman Sjef van Vugt maar tot grote kansen leidde dit niet. VVS probeerde veelal in de omschakeling gevaarlijk te worden en dat resulteerde bijna in de 0-3. Het was Redouan Adoudy die na een diepe bal alleen op de doelman af kon. Hij treuzelde echter iets te lang waardoor een CVC-verdediger nog redding kon brengen. In het restant van de eerste helft werd er niet meer gescoord waardoor VVS met een comfortabele 0-2 voorsprong naar de kleedkamer kon.

In de tweede helft was het zaak voor VVS om de voorsprong te verdedigen. De verwachte druk van CVC kwam er echter niet. De thuisploeg had niet voldoende power om het de VVS-defensie echt lastig te maken. Na elf minuten spelen in de tweede helft wist VVS de wedstrijd zelfs op slot te gooien. Na een mooie voorzet van Redouan Adoudy was het Arie Versluis die bij de tweede paal de bal simpel binnen kon tikken. Met deze treffer zette hij zijn ploeg op een 0-3 voorsprong en was de wedstrijd beslist. VVS ging na de 0-3 ook steeds beter voetballen en CVC kwam er even niet meer aan te pas. In de 66e minuut werd er opnieuw gescoord door VVS. Het was Juliën Buijs die de trekker mocht overhalen na een goede actie van een medespeler op de linkerkant. Vijf minuten na de 0-4 werd het ook nog 0-5. De uitstekend spelende Redouan Adoudy luisterde zijn goede invalbeurt op met een mooie treffer. Adoudy kreeg de bal in de diepte aangespeeld, omspeelde vervolgens een verdediger waarna hij de bal met een mooie trap de bal, over de ver uitgekomen doelman, schoot. Na de 0-5 liet VVS de teugels wat zakken en was het CVC wat meer in balbezit kwam en de thuisploeg kreeg ook een aantal goede kansen op een doelpunt. Het was echter VVS-doelman Sjef van Vugt die met een aantal uitstekende reddingen zijn doel schoonhield. Het slotakkoord was toch weer voor VVS. Opnieuw was het Redouan Adoudy, de man van de wedstrijd, die met een rake kopbal de eindstand bepaalde op 0-6.

Een schitterende overwinning dus voor de blauw witten die met deze winst hele goede zakendoen in de strijd om de derde periode. Omdat BSC’68 en Zwammerdam niet wisten te winnen is de voorsprong van VVS nu vijf punten. VVS gaat aan de leiding met 16 punten. De achtervolgers zijn Zwammerdam, Nieuwkoop en CVC Reeuwijk, allen met 11 punten. Met nog drie wedstrijden te spelen ziet het er dus goed uit voor VVS. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen BSC’68. Vervolgens moeten de Blauw-Witten nog uit naar kampioen Lugdunum. Het slot van de competitie is een thuiswedstrijd tegen Linschoten. Hopelijk trekt VVS de goede lijn door en kan er nog een mooi vervolg gegeven worden aan dit seizoen.

Opstelling VVS: Van Vugt, Van Arkel, Berendsen, Kruiper, Teunissen, Belali, Omary (Karroum), Van Elteren (Arbeider), Peltenburg (Adoudy), Versluis, Buijs