E3 een mengelmoes? Dacht het niet!

Groeneweg JO11-4

Luuk Burggraaff (penalty)
Melle van Beeten (intikker)
... (e.d.)

Onder 11, JO11-3, Groep 5 02

27 augustus 2016 9:30

Wat moest dat worden, een ‘vreemdelingenlegioen’ met spelers uit de E4, de F1, de F2, de F3, de F4 en een nieuwkomer uit Ammerstol? Een mengelmoesje, het kon wel even duren tot die jongens elkaar zouden vinden op het veld.

Jongens die allemaal een verschillend seizoen achter de rug hadden. Luuk kampioen met de E1 van Ammerstol, Souhaib en Kian bijna kampioen met de F1, Ian ook bijna kampioen met de F4. Badr in de middenmoot met de E4. Suleiman, Marouan en Melle hekkensluiter met de F2, Ayoub ook met de F3. Vooral de laatste vier snakten uiteraard naar een succesvolle start.

Al tijdens de eerste twee trainingen, in de hitte, zagen de trainers dat hier in razend tempo een team begon te ontstaan. Wennen? Schei uit zeg! Overspelen, elkaar helpen én corrigeren. Dit kon wel eens wat worden.

Dat bleek meteen in de eerste wedstrijd, uit bij Groeneweg. Onze eerstejaars E’tjes - of ‘onder 11’ zoals het vanaf nu van de KNVB moet heten – begonnen vol bravoure aan de wedstrijd. Meteen het initiatief nemen, druk zetten op de tegenstander, kansen creëren.

In de achterhoede begonnen Kian, Marouan en Melle scherp aan de wedstrijd. En als er al eens een klein gaatje was, dan redde Badr, die meteen in zijn eerste wedstrijd ‘de nul hield’. Later in de wedstrijd liet Ian zien dat hij echt wel kan verdedigen, al deed hij dat voor het eerst. Sterk in de duels en meteen een goede pass naar voren.

We hebben heel wat verdedigers met een sterke drang naar voren. Ook Suleiman zou het liefst zo vaak mogelijk ten aanval trekken. Maar ook hij slaagde er in om eerst achterin de deur op slot te houden. Eén ding is nu al duidelijk, we hoeven niet bang te zijn dat er te verdedigend wordt gevoetbald. Leuk voor de fans, die massaal meereisden naar Zevenhuizen.

Voorin was het ook genieten. Van de slimme passjes en de balvastheid van Ayoub, de acties en de pegels van Luuk, die vaker had gescoord als er geen uitstekende keeper op doel stond bij Groeneweg. Genieten ook van de handigheid en het overzicht van Souhaib. En later van Melle, die mee naar voren mocht en zijn tegenstanders vaak te slim af was.

Voor de pauze was het al 4-0 door doelpunten van Souhaib, Luuk (2, waarvan 1 strafschop) en Ayoub, die eerst nog even baalde omdat een penalty was gestopt.

Na de pauze bleef de E3 goed bij de les en werd de score verder uitgebouwd. Vooral de vijfde goal was er één uit het boekje. Pass van Ayoub, voorzet van Souhaib en Melle tikte de bal binnen. Zulke prachtige aanvallen willen we dit seizoen graag vaker zien.

Via Ayoub, een eigen doelpunt na een corner van Luuk en nog een goal van Luuk werd het 8-0. Een schitterende uitslag, maar we zijn in onze poule niet de enige ploeg die uithaalde. Rohda’76 won met 11-1 van Haastrecht, dus we weten dat er meer sterke teams zijn en dat we nóg beter moeten samenspelen, om die ook te verslaan.

Maar het begin van dit ‘mengelmoesje’ is veelbelovend.