Pech voor het doel

Olympia JO9-2

Onder 9, JO9-2, Groep 4 02

8 oktober 2016 8:30

Vandaag de laatste wedstrijd van de beker. Na de roes van 9-0 winst vorige week moesten we vandaag tegen de nummer 1 Olympia F2. Dat beloofde een pittig potje te worden. Direct na de aftrap begonnen we heerlijk fel. We veroverden iedere bal en zochten de aanval op. Maar Olympia was ook goed wakker en counterde direct met een mooie aanval, maar die werd afgeslagen door Marnix en Mark. Iris vocht als een leeuwin en pakte iedere bal af en passte mooi naar rechts of links. Uiteindelijk kwam de bal bij Wesley die hem strak op doel schoot, maar de keeper redde. In de rebound stond Iris goed opgesteld en maakte het af 1-0! De daaropvolgende 5 minuten bleven we maar aanvallen en fel verdedigen. Marnix pareerde iedere aanval van Olympia. Mooie voorzetten van Jaya en Wesley, maar de bal wilde er niet in. Jaya probeerde zelfs met de heup de bal erin te krijgen, maar de keeper zat goed in de weg. Opeens was daar de counter en Olympia was heel effectief, 1-1. We schrokken en waren even uit balans, waardoor vrij snel de 1-2 kwam door een hoog en gemikt afstandschot. Olympia rook bloed en ging aanvallen. Ze creëerde 2 kansen, maar Sami dook 2 ballen er fantastisch uit, eentje zelfs uit de rechterkruising. Toen waren wij weer aan de beurt met een snelle counter. Jaya stuurde Amin op pad en Amin schoot de bal keurig de hoek in, maar trof de paal. Langs de kant dachten we dat ie er in vloog, maar helaas, geen 2-2. We hadden geen tijd om bij te komen, want Olympia counterde er de 1-3 in. Rust.

In de rust gaf coach Jeroen weer goede tips en tactische aanwijzingen. We hadden er wel zin in de 2e helft! Nu gingen wij scoren. Alleen dacht Olympia daar anders over en maakte gauw de 1-4 na een snelle flitsaanval. De koppen gingen niet hangen, maar de mouwen werden opgestroopt. Kans na kans werd er gecreëerd. We bleven maar voorzetten en schieten op doel. De keeper redde een mooi schot van Jaya, de schoten van Mark en Wesley gingen via verdedigers naast doel, Amin werd goed geblokt en schoot een paar keer tegen de voet van de keeper of net naast. Ook stond de paal weer in de weg. De 2-4 hing in de lucht. Maar Olympia gaf ons een lesje in effectiviteit en scoorde via een counter de 1-5. Daarna stapelde aanval na aanval en hoekschop en hoekschop zich op, Anis nam enorm gevaarlijke hoekschoppen, maar de bal wilde er gewoonweg niet in vandaag. Uiteindelijk was het 16-8 qua kansen, maar de uitslag was 1-5. Zonde, maar wel een mooie wedstrijd waar we weer van leren voor de competitie die eind oktober gaat starten!