JO-11 3 mag hogerop na superstart

Onder 11, JO11-3, Groep 5 02

8 oktober 2016 8:30

JO-11 3 mag hogerop na superstart

Heel wat voetballers zullen zaterdag op veld 2 het gevoel hebben gehad dat ze aan het kunstgras geplakt zaten. Voor het eerst dit seizoen vloeide er champagne (zonder alcohol uiteraard) over de veelbesproken zwarte autobandenkorrels. Negen jonge knapen wisten zich wel raad met de twee bubbelende flessen en de vele fans van de E3 wisten na de afsluitende wave nog net aan een nat plakpak te ontkomen.

Met een overwinning op Cabauw (5-2) hebben onze jongens de bekercompetitie als eerste afgesloten. Met duizelingwekkende cijfers. Zes overwinningen, één gelijkspel. Liefst 52 doelpunten voor (gemiddeld 7,5 per wedstrijd) en 13 doelpunten tegen (minder dan 2 per wedstrijd). Een doelpuntenmachine die weinig weggeeft. Onze eerstejaars E-pupillen, afkomstig uit zes verschillende teams, zijn lekker bezig.

Badr staat elke week ijzersterk te keepen en leidt met goede uittrappen ook corners van onze snelle mannen voorin in. In de achterhoede voert Kian zijn taken perfect uit en hij heeft ook het inzicht om met een snelle pass de aanvallers aan te spelen. Marouan is het motortje van de ploeg, die altijd de bal wil veroveren. Op links is Suleiman door zijn kracht en snelheid bijna niet te passeren. Datzelfde geldt op rechts voor Ian, die altijd goed zijn sterke lichaam gebruikt en steeds beter beseft dat je op tijd moet passen.

In de aanval staat Melle altijd op de goede plek om af te ronden en hij heeft goed oog voor zijn ploeggenoten. Ayoub is het aanspeelpunt in de spits, met een goed overzicht. Souhaib is met zijn dribbels altijd gevaarlijk en hij ziet het steeds beter als er iemand vrij staat. En Luuk is onze topscorer, met prachtige acties en schoten, al moet hij zijn teamgenoten veel vaker aanspelen.

Gelukkig voor de trainers Abdel en Martijn hebben de boys ook nog wel wat te leren. Zo makkelijk ging het namelijk helemaal niet, tegen het verrassend sterke Cabauw. Vooraf leek er sprake van gemakzucht. De voorlaatste in de stand, dat doen we wel even...

Maar als iedereen achterin als een kip zonder kop naar voren rent en er voorin te weinig samen wordt gespeeld, hebben we het altijd lastig. Dat bleek eerder al bij hekkensluiter Haastrecht, toen we maar net wisten te winnen.

Nu trokken onze verdedigers vol bravoure ten aanval, met z’n allen. Om vervolgens te ontdekken dat er allemaal jongens in een rood shirt vrij stonden.

Tegen Cabauw kwamen we er mee weg, door drie mooie goals van Souhaib en twee van Luuk. Maar met wat meer overzicht hadden we nog veel meer doelpunten kunnen maken. Aan de andere kant, met een beetje geluk had Cabauw er ook drie meer kunnen scoren.

Maar wat zeuren we. We mogen verder in het bekertoernooi, gaan zeer waarschijnlijk naar een hoger niveau (vierde klasse) in de competitie. Dat hebben onze branieschoppers helemaal zelf afgedwongen en dat is ontzettend knap.

Als we nu leren om nog meer als een team te voetballen, om de eigen plek te houden en elkaar de bal te gunnen, dan kan het nog een prachtig voetbaljaar worden. Al zullen de tegenstanders vanaf nu een stuk sterker zijn. Die uitdaging gaan we uiteraard graag aan.