JO 13-1 wederom met lege handen

ARC JO13-2

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 1e klasse 04P

26 november 2016 10:30

In de vrieskou op een waar knollenveld mogen onze jongens revanche nemen op zichzelf na de nederlaag van vorige week. Marcel is aanwezig en neemt direct de vlag ter hand. Veel dank! De wedstrijd stond gepland om 10.30 uur maar ARC laat geen middel onbenut en start een koude oorlog door doodleuk na de warming up om 10.35 uur naar de kleedkamer te lopen en daar nog even 10 minuten te blijven. Onze jongens laten zich niet van de wijs brengen en blijven warm door te bewegen en de bal over te spelen. Nadat de wedstrijd eindelijk start zijn de bedoelingen van ARC duidelijk. Ze jagen ons goed af, geven geen rust en neutraliseren het gevaar van Sem. De eerste de beste keer dat ARC voor ons doel verschijnt, is het dan ook nog eens direct prijs. De mentale weerbaarheid wordt nu flink getest: na vorige week de eerste nederlaag van het seizoen is er nu de vroege achterstand. Maar we geven niet op en blijven strijden. Karsten stuurt Sem diep en Sem geeft een pass op Achraf. Hij wordt echter vakkundig van de bal gelopen. Jeroen vecht zich goed onder de druk van ARC uit en heeft een mooie opening op Achraf. Na een inworp kunnen Sem en Gijs uitbreken; helaas denken ze allebei dat de bal voor de ander is en zo gaat een aanval verloren. Sem geeft een steekbal op Achraf en hij legt terug op Karsten. Alex staat vrij bij de tweede paal maar wordt net niet bereikt. Bij een inworp van Gijs biedt Abdi zich goed en weten we eindelijk goed combinerend tot een aanval te komen. Dit resulteert in een schot van Karsten dat maar net over gaat. Even later weer een goede combinatie nu tussen Jayden en Achraf. Jayden zet goed door maar wordt uiteindelijk van de bal gelopen. Na een onterechte vrije trap en fluiten voor een overtreding die er geen was, wordt de scheids nog even subtiel op scherp gezet. De eerste helft eindigt in een 1-0 achterstand.

Na de thee zetten onze jongens meer druk op ARC en nu worden zij naar achteren gedrongen. Bij een uitbraak corrigeert Viggo goed met een sliding ten koste van een inworp. Alex legt in de aanval de bal keurig bespeelbaar neer voor Karsten en hij probeert een steekpass op Achraf te geven, maar helaas zit een verdediger daar net tussen. ARC lijkt het felle jagen van de eerste helft niet meer te kunnen opbrengen en onze jongens worden sterker. Chiel geeft een goede voorzet naar de tweede paal, maar die bal gaat net over Sem. Een corner van Alex wordt uitverdedigd door ARC, maar Jayden let goed op en behoudt het balbezit. Eindelijk krijgen we een vrije trap mee. Die wordt snel genomen en Karsten kan schieten, maar de keeper staat goed opgesteld. Niet veel later een inworp die door Karsten op Achraf wordt ingegooid. Achraf geeft hem weer op de doorgelopen Karsten en zijn schot is goed maar net niet gevaarlijk genoeg. ARC voelt de druk en ze maken steeds meer overtredingen. Met name de overtredingen zonder een bal in de buurt worden door de scheids en alles wat ARC is (al dan niet bewust) over het hoofd gezien. En dan begint de frustratie de overhand te krijgen. Luuk heeft als zo vaak weer de meest pittige duels (ook zonder bal dus…) uit te vechten en hij moet geblesseerd worden gewisseld. Als ARC uit een plotselinge uitbraak dan ook nog de 2-0 binnen tikt, is het verzet van onze jongens gebroken en blijft het bij 2-0.

In de eerste helft liepen we continu achter de feiten aan en zaten de ARC-spelers er veel scherper bovenop. De opbouw van achteruit was te onrustig. We konden dus niet onder hun druk uit komen. De tweede helft hebben jullie karakter getoond en geknokt. Voor de tweede keer op rij troffen we een tegenstander die fel en op (soms zelfs over) het randje speelt. Daar zullen we ons tegen moeten wapenen. Verspil geen energie aan zaken die je niet kunt beïnvloeden; de tegenstander, scheidsrechter en zo kun je niet beïnvloeden door te praten. Speel je eigen spel en help elkaar; daar heb je immers wél invloed op! Blijf niet afwachtend staan maar beweeg zodat je medespeler keuzes heeft en de tegenstander achter jou aan loopt. De tien spelers zonder bal zijn véél belangrijker dan die ene speler die de bal heeft... Jullie hebben ook vandaag weer mooie combinaties laten zien. Dus jullie kunnen echt wel goed voetballen! Ga verder met het knokken uit de tweede helft. Toon je strijdvaardigheid en je voetbalkwaliteiten volgende week thuis tegen Nieuwerkerk!!