De ballen gleden er weer mooi in!

VEP JO9-2

3 december 2016 8:45

Vanochtend was het een heerlijk fris ochtendje om te voetballen. Het leek wel op een curling wedstrijd, de bal gleed over het veld. Ons team had er zin in en begon direct met aanvallen. De eerste kans kwam door mooi overspelen, Amin passte het veld over naar Wesley die met een hard schot de keeper trof. Vlak erna weer een schot van Wesley, ditmaal op de paal. We roken een doelpunt en bleven aanvallen. Amin gaf met een handig tikje de bal op Wesley die weer de paal raakte. Nu ging de combinatie andersom, van Wesley naar Iris die doortikte naar Amin en je gelooft het of niet, weer de paal. De paar uitbraken van VEP werden snel gepareerd door Marnix, Sami en Mark achterin die de bal weer naar de aanvallers brachten. Opnieuw een combinatie, dit keer Wesley met een pass naar Amin die doortikte naar Iris en yes: de 1-0. Nu was het ijs gebroken. Direct na de aftrap veroverden we de bal. Anis passeerde een tegenstander en passte naar Wesley die hard inschoot 2-0. Iris domineerde op het middenveld en zorgde ervoor dat we bleven aanvallen, met Marnix die net als Rick Karsdorp als rechtsback verrassend aanvallend uitbrak. Mark kreeg de bal achterin via een pass van Marnix en schoot de bal gericht met een lange trap naar Wesley, die niet aarzelde en de 3-0 koel inschoot. Toen kwam er een geweldige goal, Wesley met de corner en Anis die de bal gericht in doel kopte, echt mooi, 4-0. We bleven de druk opvoeren. De bal kwam na het wegwerken van een corner bij Mark, die rustig op afstand de bal van ver inschoot, 5-0. Dat is relaxed de rust in gaan. Even onze keeper Zoë opwarmen, want die had weinig te doen. Gelukkig was VEP in de 2e helft wat aanvallender, zodat Zoë een paar keer in de hoek kon duiken. Na een mooie uittrap passte Sami de bal erg mooi door naar Iris. Iris zag Amin vrij staan en gaf de bal mooi voor. Amin schoot mooi de hoek in en via binnenkant paal was daar de 6-0. Er werd de hele wedstrijd weer erg mooi overgespeeld. En achterin met alle kalmte het spel verdeeld en opgebouwd of plekjes overgenomen. Leuk om te zien. Bij VEP waren een paar snelle spelertjes, die via een counter opeens de 6-1 maakte. Kort daarna ging Sami op pad met de bal, met een mooi schot tegen de keeper, kreeg hij de rebound en knalde de 7-1 in. De aanval erna bijna de goal van het seizoen, Amin probeerde met een lobje de keeper te passeren, maar net over helaas. We stonden er nog over te dromen, waardoor VEP met een mooie aanval de 7-2 maakte. De 8-2 was voor Anis die via een speler van VEP de bal in het doel schoot. Een mooie verdiende zege, de lijn omhoog is ingezet!