In Bodegraven begint de victorie voor JO13-1

ESTO JO13-1

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 1e klasse 04P

28 januari 2017 12:45

Deze zaterdagmiddag staat de wedstrijd tegen Esto JO13-1 op het programma. Esto staat tweede in onze groep. Het team is eindelijk weer compleet en ook nog goed uitgeslapen (we hoefden pas om 11.15 uur bij VVS te verzamelen). Taco wordt vandaag ontgroend als vlagger en hij doorstaat die rol met verve. Geen enkele twijfel over zijn beslissingen dus da’s een goede start. Van harte bedankt, Taco!

Esto begint redelijk voortvarend onder aanvoering van ene Messid die liefkozend Messi wordt genoemd. En toegegeven: techniek heeft deze kleine dribbelaar wel. Ze komen met een vloeiende combinatie door het midden gevaarlijk op ons doel. En Abdi moet een corner weggeven. Het schot uit de corner gaat huizenhoog over en levert dus geen gevaar op.

Onze jongens zijn onrustig in de opbouw. Te snel wordt een veelal blind gegeven lange bal naar voren gespeeld. Daar kunnen we met de rappe Sem best op speculeren, maar wat meer overleg en een goede opbouw is ook wat waard. Nu raken we de bal zo telkens snel weer kwijt. Gijs staat in de mandekking op Messi (klinkt wel lekker, toch?) en doet dat goed. Messi gebruikt wat geniepige trucjes maar Gijs laat zich ook niet onbetuigd. En hij dekt bovenal ook nog eens strak en goed.

Via meerdere inworpen van Jeroen boeken we zachtjes aan wat terreinwinst en naderen we de vijandelijke zestien. Bij de laatste inworp komt eindelijk ook eens een goed uitgespeelde aanval. Alex krijgt de bal en speelt door op Sem. Sem tikt weer door op Karsten en die geeft de bal weer op de mee opgekomen Abdi. Abdi wordt gehaakt in het strafschopgebied maar blijft overeind en gaat door. Om vervolgens in een actie met de keeper en een verdediger een tikkie te krijgen. Hij heeft pijn en ondergaat een magische verzorging van Marcel en kan weer doorgaan.

Niet veel later is het Luuk die met een diepe bal Sem wegstuurt. Helaas wordt de bal net onderschept en krijgt Sem zo net geen vrije doortocht. Karsten heeft een goede balcontrole en stuurt vervolgens Sem diep. Maar weer wordt hij geconfronteerd met een iets te snelle verdediger. Esto komt centraal door via Messi. (Die overigens al even vermanend is toegesproken vanwege zijn ellebogenwerk voorafgaand aan bijna ieder duel; goed gezien van de scheids.) Peter pakt het schot onberispelijk en krijgt zo ook wat te doen.

Sem onderschept een matige opbouw van Esto. Hij behoudt het overzicht en geeft af op Amin. Amin neemt de bal eerst rustig aan. Daardoor krijgt de verdediger tijd om bij hem in de buurt te komen. Maar dat was vergeefse moeite, want Amin schiet vervolgens weergaloos in de korte hoek de 0-1 binnen. Onze jongens krijgen vertrouwen en krijgen snel weer een kans via Sem. Dit keer kan de keeper er net een corner van maken. Vervolgens nog een rush van Sem maar hij wordt verdedigd door twee man van Esto. Waarna Esto gelijk gevaarlijk dreigt te counteren. Karsten moet een professionele overtreding maken, geeft snel een handje en het is goed zo.

Het slotakkoord van de eerste helft is ook voor Karsten. Met een sublieme solo, waarbij hij niet wordt aangepakt door de verdedigers, loopt hij behendig door de vijandelijke defensie en hij verzilvert deze actie met de 0-2.

Na de thee blijft Abdi toch geblesseerd achter in de kleedkamer. Sem laat zijn snelheid weer zien en komt alleen tegenover de keeper te staan. De keeper kan helaas nog net redding brengen. Even later nog een mooi schot van Karsten, maar ook daar weet de keeper raad mee. Na een tijdje begint Esto aan te zetten en moeten we met man en macht verdedigen. Luuk houdt vervolgens een speler van Esto goed van de bal af en laat de bal even rustig over de zijlijn rollen; even tijd en lucht.

Sem countert en Amin loopt mee en loopt goed vrij. Helaas wordt Amin net goed genoeg gehinderd en schiet hij net naast. Dat was bijna de beslissende 3-0. Even later maakt Viggo hands en krijgt Esto een vrije trap. Even staat de boel op scherp maar de vrije trap gaat over. En het gevaar is weer geweken.

Na een corner van ons countert Esto, maar Viggo is alert en ruimt de bal goed op. Achraf speelde vandaag wat meer naar achteren vandaag maar liet zich goed gelden. Hij weet ook nog tot een mooi schot te komen, maar die wordt gepareerd met een ‘dito redding’. Chiel buffelde vandaag ook weer als vanouds en was wederom een goede stoorzender op het middenveld om zo het spel van Esto te ontregelen. Hij maakt nog een mooie en weet een handvol tegenstanders te omspelen. De laatste twee zijn net even te veel en dus loopt hij zich uiteindelijk vast.

Jayden verovert de bal weer eens op het middenveld en opent met een mooie cross pass van linksmidden naar rechtsvoor op Amin. Goed gedaan vent; weer goed hersteld van je gebroken teen. Messi is uit wanhoop bij Gijs weggegaan en heeft nu Jeroen opgezocht als tegenstander. Maar helaas voor hem is onze Jeroen net zo’n pitbull als Gijs en dus wordt hij ook daar weer straf gedekt. Later laat hij zich helemaal uit de spits wegzakken en komt dan ineens Gijs weer tegen. Die jongen deed ons in de thuiswedstrijd de das om, maar vandaag kwam hij er niet aan te pas. Goed gewerkt mannen!!

In de slotfase stuurt Karsten Sem weer de diepte in. Tussen twee man in sprint Sem naar de bal en tergend langzaam verdwijnt de bal in het doel om zo de 3-0 eindstand op het scorebord te zetten. De wedstrijd eindigt met een geblesseerde Abdi, een strompelende Jayden en ook Gijs had even een ijszak nodig. Drie punten in de tas mee naar Schoonhoven en nu herstellen, zodat we aanstaande zaterdag verder kunnen bekeren tegen Olympia. Jullie hebben keihard gewerkt vandaag, goed gevochten en je helemaal vastgebeten in de tegenstander. Zo moet het en zo zien we het graag volgende week ook weer. Heel veel succes, toppers!!