Forse nederlaag JO13-1 tegen sterk Woerden

Bij neerlaag of victorie
In voor of tegenspoed
Zullen wij laten horen
Hoe onze jongens hebben gespeeld…

Het Sparta lied indachtig en met enige vertraging (de nederlaag deed nu eenmaal veel pijn) toch een verslag van de laatste thuiswedstrijd van het seizoen.

Na een zwaar gevecht om de vlag is Taco als winnaar uit de toss gekomen en mag hij dit keer weer vlaggen. Met Woerden JO 13-1 treffen onze jongens een pittige tegenstander. Zij staan bovenaan en scoren veel en krijgen weinig doelpunten tegen. Onze jongens zijn dus gewaarschuwd. Jeroen let direct al goed op bij een gevaarlijke voorzet van Woerden sober ten koste van een corner; geen gekke dingen doen is het devies en over de zijlijn ging niet meer. Even later is het weer alle hens aan dek: een mooie voorzet van Woerden en hun spits kan koppen maar Peter pakt de bal goed. Viggo komt goed door en Alex geeft de bal met links voor. We verdienen er een corner mee. De corner van Alex gaat over iedereen heen maar Karsten kan de bal oppakken. Hij zet voor en in twee keer is het Sem die de 1-0 op het bord zet. Woerden krijgt wederom wat kansen maar ondermeer doordat Abdi zich tot twee keer toe voor het schot werpt, blijft het bij 1-0. De eerste helft eindigt met een hard schot van Woerden dat (wederom) naast het doel verdwijnt. Het vizier bij Woerden stond in de eerste helft niet op scherp en dus rusten we met een 1-0 voorsprong.

De tweede helft begint wederom met een gevaarlijk schot voorlangs van Woerden. Vervolgens redt Peter nog in een 1-tegen-1 situatie met de aanvaller maar op de rebound moet hij helaas het antwoord schuldig blijven. Alex geeft een mooie bal op Karsten. Karsten zet goed door en levert een schot af; de keeper van Woerden kan redding brengen. Een goede aanval van Woerden wordt prima onderschept door Chiel. Woerden blijft aanvallen en nu is het Gijs die met lijf en leden verdedigt door zich in de baan van het schot te werpen. Niet veel later probeert Woerden het wederom met een schot. De bal wordt aangeraakt en daardoor is Peter kansloos: 1-2. Daarna gaat het snel: een slimme en snel genomen corner betekent 1-3 en balverlies van onze jongens wordt direct afgestraft met de 1-4. Eindelijk komen we zelf weer tot aanvallen via Viggo maar zijn schot gaat naast. Onze jongens verliezen hun koppie ook een beetje en laten hun mannetje wat vaker lopen en Woerden maakt daar gretig gebruik van: 1-5 en 1-6. Als de scheidsrechter vervolgens bij wat duw en sjouwwerk laat doorspelen is Woerden wederom het slimste: 1-7. Als dan ook nog geen buitenspel wordt gegeven door de scheids (wel goed gevlagd hoor, Taco) dan wordt het ook nog eens 1-8. De wedstrijd eindigt met een mooi gekruld schot van Karsten. We krijgen nog een corner en daarna het is afgelopen.

Een afstraffing die pijn doet en dat was te zien aan onze jongens. De derde plaats was al zeker en meer kan het nu ook niet meer worden. Na een paar weken mét geluk, was het geluk vandaag niet meer aan onze zijde. Maar bovenal was Woerden ook gewoon beter en gaan zij met Oudewater uitvechten wie de kampioen wordt. Wanneer de volgende en tevens laatste competitiewedstrijd (uit bij ONA) is, is nog onzeker. Tot die tijd lekker trainen en je klaar maken voor een prachtige afsluiting van het seizoen bij een internationaal jeugdtoernooi. Jullie actieve leiders hebben een inschrijving kunnen regelen bij Dutch Soccer Youth Cup: www.dutchsocceryouthcup.com. Hopelijk een belevenis die je nooit meer zult vergeten met mogelijke tegenstanders als Celtic, Barcelona en Brugge.

NB
Wederom dank aan Sander voor de foto’s.