JO11-3 weekend lang op z’n paasbest

VEP JO11-3

Luuk Burggraaff (vrije trap)
... (schot)
... (schot)

15 april 2017 8:30

Winnen is wel een beetje wennen, als je gewend bent om te verliezen. Johan Cruijff zou het gezegd kunnen hebben. Maar het begint de JO11-3 prima te bevallen. Voor de derde keer in vier wedstrijden was het feest. Opnieuw in een thuiswedstrijd, want onze jongens weten dat ze vooral de eigen fans moeten verwennen.

In de thuiswedstrijd tegen VEP was het team weer helemaal bij de les, na de offday bij Sportlust. Badr stond uitstekend te keepen en achterin hielden Ian, Kian, Suleiman, Marouan en Ayoub de boel potdicht.

In de aanval sleurden Melle, Luuk en Souhaib, af en toe ook met steun van Ayoub, in de jacht naar doelpunten.

We stonden goed, zou de profcoach zeggen. En we gaven weinig weg. Nog voor rust sloeg Luuk toe met een prachtige vrije trap en was de voorsprong een feit. Na de pauze maakte Souhaib er zelfs 2-0 van, maar de overwinning was nog lang niet binnen.

VEP knokte zich terug naar 2-2 en even dreigde het mis te gaan. Maar toen sloeg het noodlot toe voor de spits van de Woerdenaren. In duel met Badr kwam hij ongelukkig ten val en met een blessure aan de hand of de pols moest hij afhaken. VEP had geen wissels meegenomen en moest daarom met een man minder verder.

Met een mannetje meer werd goed de ruimte gezocht en tweemaal Souhaib en eenmaal Luuk tilden de score naar 5-2, waardoor we nu al zeker zijn van de negende plek en met een stunt tegen Oudewater of Bergambacht zelfs nog achtste zouden kunnen worden.

Dat dit zeker niet is uitgesloten, bleek tijdens ons thuistoernooi. Vier ijzersterke tegenstanders, net als in de competitie, maar we deden het uitstekend en kwamen op ons paasbest voor de dag. Alleen in de openingswedstrijd tegen Haastrecht moesten we nog even wakker worden. De verdedigers zaten er nog niet bovenop, de aanvallers voetbalden te veel voor zichzelf. Een 4-0 nederlaag was het gevolg.

Dat was helemaal anders tegen Bergambacht, dat in de competitie veel te sterk was geweest. Nu maakten we een 2-0 achterstand ongedaan en sleepten een gelijkspel uit het vuur. Dat lukte ook tegen Gouda en in die wedstrijd was zelfs een overwinning mogelijk geweest. Tegen Ommoord verloren we met 1-0, maar werden we ook absoluut niet weggespeeld.

Het toont aan dat we veel hebben geleerd in de derde klasse en dat mogen de jongens bewijzen tegen Oudewater. Dat versloeg ons in de eerste competitiewedstrijd, maar sinds die tijd zijn we veel beter en sterker geworden. Misschien hangt er nog een mooie stunt in de lucht.