VVS JO15-1 start fantastisch in Hoofdklasse en wint ook 2e duel tegen VFC met 4-2

VFC JO15-1

... (corner)
... (schot)
Amin - Bannadi (afstandschot)
Assist: Sem Faaij

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse E

30 september 2017 11:00

Schoonhoven JO15-1 VFC JO15-1

In het kwartier vertraging voordat de wedstrijd kon beginnen zijn zowel de Schoonhovenaren als de Vlaardingers scherp gebleven en er werd dan ook fel gestart. Het tempo lag lekker hoog en beide ploegen jaagden goed op de bal. De eerste twintig minuten waren de ploegen erg aan elkaar gewaagd, met gevaarlijke momenten op beide speelhelften. Maar na ruim 25 minuten spelen valt de bal dan gunstig voor de voeten van Achraf die met een lekker schot de bal in het net van VFC knalt.

Ongeveer 3 minuten later trekt Amin met de bal aan zijn voet over de linker vleugel op richting het doel van VFC, steekt scherp naar binnen en zet nagenoeg parallel aan de achterlijn zijn opmars voort om vervolgens de bal in het zijnet van de lange hoek te schieten. Doelpunt dus ! Met 2-0 duiken de voetballers de kleedkamers en de supporters de kantine in, onder andere om even te kunnen schuilen voor een acceptabel buitje.

Kort na aanvang van de tweede helft laat Achraf de tegenstanders schrikken. Een verrassend schot van Achraf knalt tegen de onderkant van de lat, maar stuitert helaas aan de verkeerde kant van de doellijn het veld weer in. VFC komt daarmee goed weg en laat 10 minuten later zelfs weten de wedstrijd nog niet weg te willen geven, ze zetten met een lastige bal in de rechter bovenhoek de stand op 2-1.

Uit een vrije trap schiet Amin gemakkelijk langs de muur, maar de bal glipt net langs de linker paal over de achterlijn. Geholpen door wat onhandig keepwerk, gaat de tweede kans er echter wel in. Waar de keeper de mogelijkheid had om de bal met twee handen te stoppen, slaat hij met één hand langs de bal. Het zal Schoonhoven verder weinig interesseren, de voorsprong is weer vergroot naar 2 doelpunten.
Maar ook daarmee is VFC nog niet uit het veld geslagen. In de verdediging van Schoonhoven is het even chaotisch. Als een pinball flippert het leder een paar keer voor het doel langs tussen zoekende benen door. De bal wordt geraakt, kaatst op de binnenkant van de paal, maar besluit toch het veld weer in te rollen. Schoonhoven ontsnapt aan een tegentreffer.

Nagenoeg gelijk als de situatie in de eerste helft, trekt Amin weer met de bal aan zijn voet langs zij- en achterlijn op naar het doel van de tegenstander. Ook dit keer probeert hij met een schot in de lange hoek te scoren, waar hij misschien beter in had kunnen spelen op Sem, die goed kwam inlopen op de tweede paal. Het leverde nu in ieder geval geen doelpunt op.

Amin staat nog scherp in het veld, twee keer toe staat hij op de rand van buitenspel. De eerste keer loopt hij precies op tijd weg en kan de bal zo het doel in lopen, hij rondt echter af met venijnige trap op een half metertje van de doellijn.

In het tweede moment vindt de grensrechter dat hij toch net aan buitenspel staat en vlagt Amin's actie af.
Tegen het eindsignaal toont de scheidsrechter voor de vierde maal de gele kaart, waarvan eerder in de wedstrijd de Vlaardingers er drie hebben ontvangen en de laatste op Sem zijn naam werd gezet. Bij deze gele kaart werd ook een vrije trap aan VFC gegeven, die ze nog weten te benutten. Met 4-2 op het scorebord houden de mannen de punten in Schoonhoven en staan daarmee, na twee gespeelde wedstrijd, op de tweede plaats in de competitie.