VVS JO11-1 herstelt zich goed en wint met 1-6 bij Groeneweg JO11-1

... (schot)

Onder 11, JO11-1, 1e klasse 4

14 oktober 2017 10:15

Zaterdag 14 oktober, de eerste zaterdag van de herstvakantie, prachtig herstweer of was het eigenlijk nog een na-zomerse dag. Wat een heerlijk weer en alle ingredienten om er een mooie wedstrijd van te maken. Ook al wilden de verkeersregelaars in Gouda daar verandering in brengen. Dus niet gewoon naar Zevenhuizen rijden, maar via een toeristische route door Gouda. Gelukkig had Teammanager Roeland hier rekening meegehouden in de vertrektijd en kwam het Schoonhoven treintje keurig op tijd aan bij Groenweg. Genoeg tijd nog voor een stevige wedstrijd bespreking en een serieze warming-up.

Helaas moesten we het vandaag doen zonder trainer/coach Ronald (had blijkbaar nog vrije dagen over).

Schoonhoven ging gelijk scherp van start en kreeg in de eerste 5 minuten gelijk al 4-5 grote kansen waarvan er twee in het doel van Groeneweg belandden. De eerste was door goed doorzetten van Jordy over rechts, achterlijn halen en dan voorzetten. Gelukkig vond de Groeneweg verdediger geen andere uitweg dan de bal keurig achter zijn keeper in te tikken, 0-1. De 0-2 kwam volledig op conto van Jordy. Bal veroveren op het middenveld en dan alleen op de keeper af en onberispelijk afronden.

Kort daarna hadden de 0-3 en 0-4 de wedstrijd moeten beslissen maar het vizier en paal stonden een paar keer of niet op scherp of in de weg. Terwijl soms afspelen effectiever is dan zelf schieten. De spaarzame uitval van Groeneweg werd ingeleid door dom balverlies en niet goed ingrijpen en toen stond ineens 1-2 op de borden.

De 1-3 was in mijn ogen de mooiste. Korte corner van Luuk naar Jordy, deze laatste gaf de bal panklaar voor op het hoofd van Suleiman en daar gingen we met 1-3 rusten.

In de rust werd er wederom nadrukkelijk gehamerd op samenspelen en rust aan de bal, lijkt soms wel te echoën, maar daar blijven we de komende tijd meebezig.

De tweede helft begon wederom erg gretig en nu was het de beurt aan Souhaib, door goed doorgaan over links maakte hij zowel 1-4 als de 1-5. Luuk soloode kort daarna naar 1-6. Maar kansen voor Finn, Souhaib, Suleiman en Luuk hadden de score gemakkelijk naar de dubbele cijfers moeten brengen. Maar een goede Groenweg keeper en een niet scherp vizier belette dat. Jammer. Vermeld moet ook nog wel worden dat Groeneweg 3x de lat/paal raakte in de 2e helft en dat Roel, Kyan en vooral ook Adam meerder tegen treffers wisten te voorkomen, waarbij 5-10 zeker haaldbaar was geweest.

Het bleef bij 1-6 en dat is een klinkende overwinning, maar wij als coaches zien nog veel ruimte voor verbetering en dat is alleen maar een goede zaak.

Tot zaterdag 28 oktober om 08;30 tegen Olympia