VVS JO15-1 wint bekerwedstrijd van Blauw-Zwart

Blauw-Zwart JO15-1

21 oktober 2017 11:00

Op een opvallend rustig Hofland laten de mannen uit Wassenaar kort na de aftrap zien voor de winst naar Schoonhoven gekomen te zijn. Met een rush over de rechter vleugel trekt een aanvaller met bal door tot een metertje of drie van de achterlijn en zet dan goed voor. Door het midden is zijn teamgenoot goed meegekomen, maar de bal weet hem net niet te bereiken. Kort daarop volgt een soortgelijke aanval, en dit keer slaagt hun opzet wel. Schoonhoven kijkt tegen een 0-1 achterstand aan. Dat is even schrikken en de toon lijkt al gezet. Met bemoedigende woorden vanuit het publiek worden de kinnen van de Schoonhovense spelers weer opgeheven en komen de schouders weer omhoog.

In tegenstelling tot wat we in eerdere wedstrijden hebben gezien, houdt Schoonhoven het spel lekker breed en worden zowel de linker als de rechter flank goed benut. Amin weet met een strakke pass vanaf de linker flank de op rechts spelende Sem te bereiken die met zijn snelheid voor zijn verdediger weet te komen. Het schot van Sem stuit op de keeper waarna Amin de teruggekomen bal tegen de paal aan schiet. We kunnen nog geen treffer voor Schoonhoven noteren, maar hij hangt wel in de lucht. In een volgende aanval weet de keeper van Blauw-Zwart een schot van Karsten nog net op de lijn te keren en dit keer is het in de rebound wel raak, Sem trekt de stand gelijk.

Het Schoonhovense publiek kan genieten van nog enkele leuke aanvallen, onder andere van één waarbij Niels een sterke pass geeft op Viggo, Viggo snel door passt op Amin, die zijn shot in de handen van de keeper ziet eindigen.

Ook een tweede schot van Amin weet de keeper te keren en dan volgen er wat momenten waarbij de verdediging van Schoonhoven weer wat onder druk komt te staan. Het vanuit de verdediging opbouwen van de aanval wil niet goed lukken en dat levert soms wat spannende momenten op, maar met een lange bal over de middelste linie komt de bal wel goed terecht. Amin ontvangt de bal en slalomt tussen 2 verdedigers door naar de 2-1.

Dan volgt er een merkwaardige situatie: tijdens stevig fysiek contact maakt de bal een onnodige overtreding op Karsten die daarbij een vreemde buiteling maakt, maar de scheidsrechter laat doorspelen ! Dit zie je maar zelden op de Schoonhovense velden…

Verdedigend heeft de Schoonhovense haar zaakjes goed op orde en moet Blauw-Zwart het doen met wat pogingen van een meter of 20. Maar zodra de Schoonhovense verdediging moet aanvallen, wordt er toch weer wat geknoeid. Gelukkig weet Peter de zaak te redden en zijn team daarmee op voorsprong te houden.

Vanuit de dug-out spreekt Abdel de wijze (en legendarische ?) woorden "Als je gaat, dan moet je gaan !" En met deze opdracht gaat Amin. Hij scoort de 3-1. En gaat ook Sem, 4-1. Dat is een heerlijke voorsprong om de kleedkamers mee in te gaan. Toch wordt er nog een poging gedaan voor een 5-1 ruststand. Na een mooie 1-2 tussen Amin en Lars, komt de bal bij Karsten terecht die helaas over de bal heen maait.

Op het rustsignaal start er een klein herfstbuitje dat keurig op het moment dat spelers en toeschouwers weer uit kleedkamer en kantine komen net is afgelopen.

In de tweede helft is de vaart er bij Schoonhoven uit en heeft de tegenpartij iets meer overwicht. Ze zijn echter nog niet echt gevaarlijk. Schoonhoven kan af en toe ook wel een aanval opzetten, maar is daarin ook niet echt gevaarlijk. Pas nadat er een tegenstander geblesseerd van het veld af moet en niet meer verder kan spelen, komt er een andere stand op het scorebord. Blijkbaar was Blauw-Zwart door zijn wisselspelers heen en dan speel je met 11 man tegen 10 tegenstanders en dat blijkt toch vaak best lastig te zijn. Wassenaar scoort 4-2.

Er volgen weer wat aanvalletjes over en weer, waarbij Achraf een kans voor een nagenoeg open doel mist en Amin een snel schot gekeerd ziet worden. Sem de bal nog wel het doel in knalt, maar dit doelpunt afgekeurd ziet worden vanwege buitenspel. En Peter ook een schotje moet keren.

Weer is er even chaos voor het doel van Peter en de bal beland op de slof van een Blauw-Zwarte die de bal aanpakt met de Wassenaarse slag en deze hoog over schiet.

Ook Chiel krijgt nog een grote kans, hij komt vrij voor het doel met alleen de keeper tegenover zich. Die stopt.

Een schot van Daan gaat rakelings naast.

Als we tegen het einde van de wedstrijd aan belanden wordt Sem nog eens goed aangespeeld. Ook hij komt alleen voor de keeper te staan, Sem neemt wel die ene seconde meer de tijd en schiet beheerst de 5-2 tegen het net.

Dit kunstje wordt nog eens herhaald, niet op de beeldschermen, maar op het veld. Sem wordt weer goed aangespeeld en ook nu weer verslikt de verdediger zich in Sem zijn snelheid. Sem komt weer 1 op 1 met de keeper te staan en schiet weer beheerst raak.

Blauw-Zwart kan nog één bijna machteloos schotje op het Schoonhovense doel plaatsen, maar de bal wordt gemakkelijk door Peter opgevangen. De scheidsrechter blaast het laatste signaal van deze wedstrijd en Schoonhoven stapt met 6-2 winst van het veld af.