JO11-1 Scherpte ontbreekt in kampioenswedstrijd

Jordi - Hak (schot)
... (vrije trap)
... (intikker)
Finn van Buren (vrije trap)
... (vrije trap)

Onder 11, JO11-1, 1e klasse 4

3 februari 2018 8:30

Vandaag stond dan de inhaalwedstrijd op het programma tegen ARC JO11-2, de ploeg die op 1 na laatste stond in de najaarscompetitie. Winst moest dus lukken en daarmee zou de titel binnen gehaald worden.

Uit naar Alphen ad Rijn, dat is nogal een stukje.... en dan aanvang wedstrijd 8.30 uur. Dat betekend dus 7.00 uur vertrek vanuit Schoonhoven. Pffff wel vroeg hoor. Maar de jongens waren over het algemeen wel goed wakker.

De rit naar Alphen voerde ons in het donker door het groene hart. Mooi op tijd waren we in Alphen ad Rijn. Met z'n allen de kleedkamer in, omkleden,nog even een korte terugblik op de oefenwedstrijd van afgelopen donderdag tegen IJFC JO11-1(die zo heel erg goed ging) en daarna de focus op deze wedstrijd. Als we zo scherp zouden zijn als afgelopen donderdag dan zou de overwinning eigenlijk niet mis kunnen gaan.

Ruim van te voren begonnen we in de regen aan de warming up waarin alle jongens lekker scherp waren. Terwijl wij al zeker 10 minuten bezig waren kwam ook de tegenstander eraan. Die hadden ws gewacht totdat het droog werd.

Met Luuk in de wissel begonnen we aan de wedstrijd, een hoop publiek uit Schoonhoven ging er eens lekker voor staan. En ja hoor al snel kwamen de grote kansen voor onze voorhoedespelers. Binnen 5 minuten hadden we eigenlijk al met 3-0 voor moeten staan maar bij het afmaken van de kansen ontbrak helaas de echte scherpte. En ja hoor dan valt die goal natuurlijk aan de andere kant bij de eerste uitval, een kans werd door Schoonhoven geschonken aan de nummer 9 van ARC die deze dan ook afmaakte. Maar nog geen man overboord....we waren zoveel beter en gelukkig maakte Jordi al heel snel de 1-1.

En we bleven maar aanvallen, met af en toe een uitval van ARC. De kansen bleven er in overvloed en gelukkig wist Luuk er hier dan toch een van in te schieten. 1-2 voor! Bij een van de uitbraken van ARC gebruikte Finn goed zijn fysiek sterke lichaam maar de scheidsrechter vond dit toch een vrije trap. Deze werd rechtstreeks op het doel geschoten en doordat Roel in zijn rug geduwd werd (werd ondanks recalmeren van Roel niet gezien door scheids (die overigens prima floot hoor)) miste Roel de bal en viel deze in het doel.  2-2.

Maar goed ook dit zou toch goed moeten komen met alle kansen die we hadden. Het spelbeeld veranderde niet en we bleven kansen creeeren. Helaas zoals aangegeven ontbrak op het allerlaatse moment de scherpte en vielen de goals niet.

En ja scherpte in de buurt van het doel...dat geld ook bij verdedigen.. Een op zich zeer gemakkelijke bal werd door zeer twijfelend optreden tussen verdediging en keeper opeens een kans voor ARC. en jawel hoor.... 3-2 achter. Eigenlijk geven we alle 3 de tegengoals zelf weg. Toch een beetje extra spanning???

Met deze 3-2 achterstand gingen we ook rusten en eigenlijk was er nog niet zoveel aan de hand. De scherpte binnen het gehele team moest er gewoon in de 2e helft zijn en dan konden de mannen het nog rechtzetten en de noodzakelijk overwinning binnen slepen.

De 2e helft begon en onze mannen toonden meteen felheid. Direct in het begin van de 2e helft (publiek was nog in de kantine) kregen we een vrije trap die Finn op een prachtige wijze vanaf de zijkant in de kruising pegelde. Hoppa 3-3. En nu doorzetten mannen.

Alles leek onder controle, zeker toen Luuk de 3-4 binnen schoot en we dus na 5 minuten in de 2e helft de voorsprong weer genomen hadden. Het word een beetje eentonig maar wederom volgenden er weer diverse kansen voor onze voorwaartsen, waar niet zorgvuldig genoeg mee omgegaan werd. Het bleef dus 3-4, weliswaar een voorsprong maar gezien het gemis aan scherpte binnen eenieder in het hele team was de overwinning  zeker nog niet binnen.

Na ongeveer een kwartier in de 2e helft kreeg ARC weer een vrije trap op behoorlijke afstand. Deze werd direct op het doel geschoten,schampte het hoofd vanSuleiman heel licht en ging via de handen (of door) van Roel het doel in. Het zal toch niet he! 4-4 met nog een minuut of 12 te spelen werden de ruggen weer gerecht en gingen de mannen van VVS op jacht naar de bevrijdende winnende treffer..........

en nu houd het op.......ondanks de vele kansen, kwam deze niet meer. De kansenverhouding was denk ik 20-2 voor Schoonhoven en dus toch maar 4-4. Ballen op de lat/bal tegen de keeper aan en niet scherp genoeg ...de bal ging er niet in. Het woord van vandaag was SCHERPTE. (jammer genoeg vandaag niet aanwezig). Zonder scherpte win je zelfs niet van de 1 na onderste.

Helaas, helaas...zeker toen een uur later bleek dat Haastrecht met 3-1 gewonnen had bij Oudewater, geen titel in de najaarscompetitie, die gaat naar Haastrecht.

Maar wel een mooie reden om er tijdens de voorjaarscompetitie weer vol tegen aan te gaan en een progressie te boeken waardoor we die competitie wel als winnaar af kunnen sluiten.

en ach............het is maar een spelletje (grrr,grrrr)

Toch prettig weekend allemaal!