JO11-1 bekert verder na winst op Slikkerveer

Slikkerveer JO11-1

Jordi - Hak (intikker)
Finn van Buren (vrije trap)
Jordi - Hak (schot)
...
... (intikker)

16 december 2017 9:45

Na een voetballoze zaterdag waardoor het behalen van het kampioenschap helaas niet door het spelen van een wedstrijd kon worden binnengehaald en een week waarin maar 1x getraind kon worden stond er een bekerwedstrijd tegen Slikkerveer op het programma. De jongens liepen niet over van enthousiasme en ook leken er een paar nog wat vermoeid te zijn. Nu weten we dat het heel slecht inschatten is hoe de ploeg van start gaat, maar dat gaat meestal wel goed.

Slikkerveer had een behoorlijke afvaardiging van ouders, een technische staf van 3 man en een 8-tal jongens die een indrukwekkende warming-up uitvoerden. Het leek een lastige klus te worden. Onze jongens gaan echter steeds meer met elkaar de strijd aan en proberen daarbij ook nog eens elkaar te zoeken voor de combinatie om op die manier de tegenstander uit te spelen. Zo ook deze keer.

Slikkerveer probeerde te voetballen en netje op te bouwen via hun centrale man om op die manier hun aanvallers aan het werk te zetten. En eigenlijk vinden onze jongens dit wel prettig omdat we zelf ook liever over de grond voetballen. Na een beginfase waarin het aftasten was bleek dat er weer genoeg te halen zou zijn vandaag. Slikkerveer maakte in de opbouw geregeld een fout en door lekker druk te zetten en de duels te winnen konden de jongens regelmatig voor het doel van de wel erg kleine doelman van Slikkerveer komen. Jordi brak de ban door een rebound in te tikken waarna Finn en Jordi binnen enkele minuten een comfortabele 4-0 op het bord zetten. Slikkerveer was bij een stand van 1-0 een paar keer dicht bij de 1-1 maar de jongens wisten die te voorkomen en dus was er zo net voor rust een lekker marge. Er werd gerust met een 4-1 voorsprong (mooie kopbal) maar we hielden de jongens voor dat de wedstrijd nog niet gespeeld was!! Dat werd beaamd, maar zoals vaker zeggen de jongens A, maar doen B, oftewel het begin van de 2e helft werd te slap begonnen en dus stond de 4-2 snel op het scorebord. Na een goal van Luuk was het over en uit en kon er rustig worden uitgelopen  naar 9-2, een uitslag die behoorlijk is, maar eigenlijk een beetje begint te wennen, want na de 2 nederlagen tegen Haastrecht en het verlies tegen VOC is er eigenlijk alleen maar met grote uitslagen gewonnen.

In totaal 10 competitiewedstrijden en 4 bekerwedstrijden kunnen de jongens de alleszeggende doelcijfers 111 voor en 27 tegen laten zien oftewel een gemiddelde uitslag van 8-2....zijn wij dan zo goed of is de rest zo slecht? Dat is altijd lastig. De wedstrijd tegen VOC was een graadmeter, maar door het tijdstip, de omstandigheden etc. durf ik te zeggen dat we daar de volgende keer een beter resultaat gaan neerzetten. Feit is wel dat de jongens zich ontwikkelen, individueel en als team. Ze gaan dingen snappen, herkennen en uitvoeren. Leuk om te zien en dus leuk om daar mee verder te gaan.

Ik denk dat het duidelijk is te zien dat de technische vaardigheden zoals het aannemen en plaatsen van de bal steeds beter gaat. Ook het houden van het overzicht gaat steeds beter en worden de posities goed ingenomen en gehouden en zijn termen als "knijpen", "open staan" en "uitzakken" voor de jongens nu heel normaal. We gaan er na de winterstop weer tegenaan!!

Beoordeling wedstrijd tegen Slikkerveer
Roel                        Paar goede reddingen en klemvast, durfde snel voor de vrije man in de opbouw te kiezen
Kian                         Zeer taakbewust en rustig, scoorde nog bijna een goal.
Adam                      Tweede helft wat te gemakzuchtig en daardoor te veel risico, verdedigend prima!
Finn                         Trok de wedstrijd naar ons toe met 2 goals waarbij de 2e wel heel hard was..
Luuk                        Zeer ijverig en maakte de belangrijke 5-2, moet nog wat slimmer worden
Souhaib                   Van zijn ziekte was niets te merken!!
Suleiman                 Weer lekker bezig aan de zijkant en maakte weer een paar goede goals!!
Jordi                        Bracht lekker veel energie en kreeg de ploeg weer aan de gang!!