Schoonhoven JO11 haalt uit tegen Oudewater JO11-1

Schoonhoven JO11-1

FC Oudewater JO11-1

17 februari 2018 8:30

Schoonhoven JO11-1 FC Oudewater JO11-1.

Brrrr…… erg koud was het vanmorgen, maar gelukkig was er geen reden om het af te blazen voor onze strijders.

Oudewater was een bekend team uit de vorige competitie , daar hadden we met ruime cijfers gewonnen dus er was weinig stress voor ‘t begin van de wedstrijd.

Er lag nog een mooi ijs/sneeuw laagje over het kunstgrasveld wat het spel voor ons theoretisch ten goede zou moeten komen omdat het nu super snel is, maar na de fluit van de scheids was het spel alles behalve snel.

Het was heel slap zelfs, de ballen kwamen niet aan. Ze waren steeds te laat en de duels werden niet gewonnen en kwamen dus op een achterstand van 0-1.

Dan zou je denken dat ze wakker geschud zijn en het wel beter zal gaan, maar helaas was dit niet het geval. Gelukkig kon Finn er wel 2 inschieten en stonden ze weer op een voorsprong 2-1.

Het spel werd gelukkig beter en  beter  en met een mooie steek pass kon Luuk de bal strak in de kruis schieten 3-1.

Daarop volgde een zeer snelle en slimme corner van Luuk en Souhaib die de bal naar een vrijstaande Finn konden krijgen die de bal netjes in de touwen schoot 4-1.

Het was tijd om te rusten en de mannen even een beetje bij te praten over de dingen die goed gaan en beter konden.

Luuk kon in de 2e helft snel de bal tussen de palen krijgen door een mooie steekpas van Jordi 5-1.

Achter in was er erg weinig te doen want de tegenstander loerde echt op de counter en kon zo ook de 5-2 binnen tikken.

Schoonhoven was al aardig bezig om de tegenstander fysiek en mentaal kapot te spelen en aasde op nog meer doelpunten en gelukkig kwamen de mooie combinaties en steek passes week terug.

Suleiman kon ook nog even binnen schieten door een zelf opgezette aanval samen met Souhaib 6-2

Het volgende doelpunt was de klasse van Jordi die zette met een schitterende steek pass vanuit de achterhoede Luuk vrij die van eigen helft alleen op het doel af kon rennen en gelukkig het hoofd koel kon houden en de bal langs de keeper binnen kon schieten 7-2.

Souhaib schoot door een mooie aanval de 8-2 binnen.

Kort daarop volgde nog een onhoudbaar schot van Finn 9-2.

Oudewater kon nog even met alle lucht die ze nog hadden scoren uit een counter 9-3.

Er was niet heel lang meer te spelen maar toch moest die magische 10 gehaald worden , de aanval van dit doelpunt was er 1 uit het boekje. Het waren 2  één-tweetjes achter elkaar van Souhaib en Luuk door de verdediging heen waarop een korte voorzet kwam op Suleiman die zich vrij liep voor het doel en de bal over de lijn kreeg 10-3.

Finn had vandaag de smaak te pakken en kon zijn 5e binnen knallen 11-3

Het was op de eerste 10 minuten na een zeer leuke wedstrijd om naar te kijken en mooie acties en veel doelpunten.

Maandag nog even lekker trainen en dan krijgen we woensdag DSO thuis voor de beker , dat zal niet zo makkelijk als vandaag gaan maar jullie kunnen het….zet hem op !!!!