JO11-1 => het syndroom van de 2 goede helften

... (intikker)
... (corner)

10 maart 2018 10:00

Na een korte pauze vanwege de voorjaarsvakantie mochten we vandaag gaan kijken of we de zegereeks konden voorzetten. Dat zou dan moeten gebeuren tegen ONA JO11-1. Een ploeg die dit seizoen nog niet verloren had en dus vanuit de 3e klasse (najaarscompetitie) "gepromoveerd" was naar de 1e klasse.

In deze 1e klasse waren ze ook weer overtuigend begonnen met 2 winstpartijen. Enkel op doelsaldo stonden ze dus onder ons. Alle reden om deze pot serieus aan te pakken en vanaf het begin af aan scherp, alert en fel te zijn.

Vanaf een druk sportpark het Hofland vertrokken we met supporters naar Gouda, tussendoor nog even Souhaib oppikken om zo als compleet team in Gouda aan te komen.

De rit naar Gouda ging erg voorspoedig waardoor we ruim op tijd bij ONA waren. Nog even een momentje van ontspanning en daarna de kleedkamer in waar de shirts al klaar lagen. (aan de voorbereiding mocht het niet liggen).

Maar in de kleedkamer was er toch al snel een probleem, keeper Roel was zijn schoenen vergeten...... Snel een belletje naar huis en gelukkig was moeders zo attent om de schoenen nog snel te komen brengen en deze waren nog precies op tijd aanwezig.

Tijdens de bespreking werd er vooral gehamerd op scherpte en overspelen maar toch ook zeker niet twijfelen om uit te halen als de gelegenheid zich voor zou doen. (binnen dit team zitten namelijk een aantal jongens met een snoeihard schot).

Met zijn allen richting het veld om een goede warming-up te doen. Deze was bij Schoonhoven toch wat mak en bij ONA leken ze wel heel gretig. WAt zou dit gaan worden?

Stipt om 10.00 floot de jeugdige maar prima leidende scheidsrechter voor de start van deze wedstrijd.

De jongens bleken er zin in te hebben en probeerden de bal snel af te pakken en daardoor ook meteen druk te zetten op de goal van ONA. Dit resulteerde al na 1 minuut in de 1-0 voorsprong voor onze jongens door een goal van Finn. Die kort daarna nog een kanonskogel van zijn voet liet vertrekken die helaas hard op lat kwam.

Na een minuut of 4 werd de bal door ONA teruggespeeld op hun keeper die de bal ver weg wilde trappen. Maar daar dacht de goed en fel doorgelopen Luuk anders over...hij blokte de bal die daardoor lekker het doel in rolde. 2-0 voorsprong. Goed hoor zo'n snelle voorsprong tegen een tegenstander die dit jaar nog niet verloren had. Alhoewel de begeleiding van ONA maar bleef roepen dat er niks aan de hand was , was het een lastig verhaal voor ONA, Schoonhoven ging heel efficient door. Toch snel 80% van de kansen in de 1e helft gingen het doel in en zo liep Schoonhoven via goals van Luuk 0-3, Finn 0-4, Souhaib 0-5, Suleiman 0-6, Finn (na knappe solo 0-7) en Souhaib 0-8 naar een ruststand van 0-8. ONA wist eigenlijk niet wat ze overkwam en waren duidelijk aan de rust toe.

In de rust werd de overbodige thermokleding uitgedaan en werd er aangegeven dat we via goed en geconcentreerd samenspel de voorsprong moesten uitbouwen en dit keer toch eens de 0 moesten houden. Het maakte echt niet uit wie er zou scoren als dit maar met mooi spel zou gebeuren. Loopacties om je medespeler ruimte te geven om uit te halen kunnen ook prachtig zijn.

Dus vol goede moed naar het veld om de 2e helft te beginnen. En toen bleek toch weer dat het opbrengen van dezelfde scherpte en efficiency best lastig was bij een 8-0 voorsprong...... Kansen werden niet goed afgemaakt, de eindpass was niet secuur, men zag elkaar niet of te laat staan...Ja en dan valt die 0-9 (van Souhaib na een assist met de hak van Suleiman) toch weer na 4 minuten in de 2e helft. Dus nu maar weer oppakken en de voorsprong verder uitbouwen.

makkelijker gezegd dan gedaan................ Een afstandschot van ONA kwam uiteindelijk voor de voeten terecht van een geheel vrijstaande speler van ONA de de eretreffer binnen kon tikken. 1-9 en helaas ook dit keer niet de 0.

Het spel schommelde gedurende de hieropvolgende 10 minuten heen en weer waarbij Schoonhoven toch wat meer had moeten doen met de kansen en waarbij Adam (zeer scherp!) en Kian er voor zorgden dat er mening aanval van ONA tijdig gesmoord werd.

Uit een corner schoot de speler van ONA de bal ook nog eens in 1 keer binnen waardoor de stand zelfs 2-9 werd (en dus in de 2e helft eigenlijk 2-1 achter....).

Gelukkig wist de hardwerkende Luuk het doel nog 1 keer te vinden waardoor de 10 goals toch weer behaald werden en deze 2e helft niet verloren ging. (In de eerst 10 competitiewedstrijden van ONA hadden ze slechts 9 goals tegen gehad).

Wederom een mooi resultaat maar het mysterie van de ooit nog te spelen 2 goede helften in 1 wedstrijd blijft nog bestaan.

Maar na 3 wedstrijden staan we ongeslagen bovenaan met een doelsaldo van + 21. Door dit doelsaldo staan we nu ook boven de "rivaal" Haastrecht. Maar dit zegt nog helemaal niks.

Gewoon weer goed en lekker trainen komende week en op naar zaterdag 17 maart a.s. thuis om 8.30 uur tegen Spirit JO11-1.

Fijne week allemaal!