Schoonhoven JO11-1 plichtmatig langs Bergambacht JO11-1

Bergambacht JO11-1

... (schot)
Finn van Buren (afstandschot)

11 april 2018 18:15

Op deze midweekse dag stond de wedstrijd uit tegen Bergambacht JO11-1 op het programma. Oorspronkelijk gepland voor zaterdag 14 april a.s. maar vanwege buitenlandse tripjes van de begeleiding is deze wedstrijd naar voren gehaald. (bedankt voor de medewerking Bergambacht)

Dit seizoen had de JO11-1 al ruim gewonnen van Bergambacht voor de Rijnmond Cup maar vorig seizoen werd de toenmalige JO11-1 nog met 17-2 van de mat gespeeld door BAB.

Maar dit seizoen liggen de verhoudingen anders. Schoonhoven JO11-1 draait weer ongeslagen bovenin mee in deze 1e klasse en Bergambacht staat in de onderste regionen. Helaas moest Kian eerder op de dag afzeggen vanwege een blessure opgelopen tijdens de gymles op school maar gelukkig stond Ian uit de JO11-2 paraat om gretig in te vallen waardoor we toch nog met 8 man naar BAB konden. Met enige vertraging kwamen de shirts ook nog...

Maar goed zonder de juiste inzet en beleving is het tegen iedere tegenstander lastig. Dit bleek ook deze avond weer. Zonder de juiste beleving stonden de jongens in het veld, balaanname was zeer moeizaam de 2e bal was telkens voor BAB. Het liep dus niet in het begin en Roel moest er een paar keer ver uit komen om een kans te voorkomen. Wat hij wel weer goed deed!

Uit een afgeslagen corner van Bergambacht kwam de bal weer terecht bij de speler die de corner nam. Niemand van Schoonhoven ging naar hem toe en hij kon de bal dus mooi in de bovenhoek krullen. Eens kijken hoe hierop gereageerd werd... Uit de eerstvolgende aanval werd de bal goed teruggelegd door Jordi op Finn die van veraf de bal over de keeper heen het doel in schoot. 1-1.

Vanaf toen kreeg Suleiman (met zijn uitschuifbare benen) het te pakken. Hij maakte vrij snel de 1-2 . Het spel ging heen en weer en er werd wat slordig door Schoonhoven gepasst...... gebrek aan scherpte..

Vlak voor rust kon Luuk (die daarvoor nog een keer door 2 man in de mangel werd genomen (scheids was zijn fluit vergeten) de 1-3 maken. Waarna we in de rust maar weer de puntjes op de I moesten zetten.

In de tweede helft was er meer beleving maar werden er toch vaak verkeerde keuzes gemaakt of was de eerste aanname een probleem. Maar zoals al aangegeven had Suleiman er wel weer zin in en kon na een minuut of 5 de 1-4 maken en de "Vorentscheidung" was er.

Vanuit Amerika kwam nog de opmerking van Ronald S. dat we nu aan het doelsaldo moesten gaan werken. Vond Suleiman ook wel een goed plan en hij zorgde voor de 1-5. Luuk kon in de eindfase nog de 1-6 maken en na een mooie aanval tussen Souhaib en Luuk kon Souhaib de eindstand 1-7 op het scorebord zetten.

Een plichtmatige overwinning zoals gezegd. Nu komend weekend even geen wedstrijd en dan vanaf 21 april er vol tegenaan om de ongeslagen status vast te houden in de competitie, beker en Rijnmond Cup.

Geniet van het vrije weekend en tot de volgende keer.