JO11-1 houdt Haastrecht JO11-1 in bedwang en blijft koploper

VV Haastrecht JO11-1

... (schot)

24 maart 2018 11:00

Zaterdag 24 maart stond al een tijdje met grote letters in de agenda. Dan zouden we weer onze "angstgegner" Haastrecht gaan treffen in Haastrecht. Dit seizoen trokken we al twee keer terecht aan het kortste eind en als klap op de vuurpijl verspeelden we zelf het kampioenschap in de najaarscompetitie ten faveure van Haastrecht. Dus we mochten het opnemen tegen de regerend kampioen.

Op dit moment staan we beiden alweer stijf bovenaan met elk drie ruime overwinningen en dus 9 punten. Alle reden voor een pittig potje.

Helaas kregen we 's ochtends vroeg al te maken met een grote tegenvaller. Captain Finn moest zich met ziekte afmelden voor deze topper. Maar ja, dan moesten we met z'n allen maar wat extra's doen.

De wedstrijd begon, op het kleine veldje in Haastrecht, in een moordend tempo en met positieve strijd van beide kanten. De wedstrijd golfde op en neer, maar zonder al te grote kansen. Schoonhoven kreeg wel de grootste kans van de eerste helft toen Luuk niet zelfzuchtig de bal keurig op zij speelde op Soeleiman, maar de verdediger van Haastrecht kon nog in een uiterste sliding de bal corner tikken, voordat Soeleiman de bal in het doel kon schuiven.

De strijd op het veld werd harder en harder en ook wat persoonlijker. De scheidsrechter maande een tweetal spelers voor een verplichte wissel en de wedstrijd ging weer gewoon verder. Schoonhoven profiteerde hiervan door een moeie actie van Soehaib, hij speelde zichzelf keurig vrij op rechts en schoot de bal onberispelijk diagonaal in de linker beneden hoek; 0-1. Mooie opsteker zo vlak voor rust. De voorsprong duurde jammer genoeg niet lang. In de laatste corner voor de rust, werd het eerste schot van Haastrecht mooi gehouden door Roel, maar de dame van Haastrecht was er als eerste bij voor de rebound, 1-1 en gelijk rust.

De mannen hadden de rust ook echt nodig om even op adem te komen en zeker ook even tot rust te komen.

Maar in de tweede helft ging de strijd onverminderd voort. Wederom golfde de wedstrijd op en neer maar nu met steeds grotere kansen aan beide kanten. Bij Haastrecht stond het vizier gelukkig niet helemaal op scherp (paar schoten naast en over) en bij Schoonhoven was vaak de laatste eindpass niet helemaal zuiver (tegen de tegenstander, teveel naar buiten, teveel naar binnen) en was de keeper van Haastrecht net groot genoeg om niet de bal over hem heen te krijgen.

Ook nu werden er stevige persoonlijke duels gevoerd, soms op het randje en soms daar net overheen. Soeleiman mocht daardoor even 5 minuten langs de kant afkoelen en Schoonhoven moest overleven met 6 man.

Door de strijd en spanning liepen de emoties van alle kanten ook wat hoog op, maar toen de scheidsrechter voor het eindsignaal floot vierden sportiviteit en complimenten de boventoon. Keurig, zo hoort het ook. Emoties horen bij het spel, maar als het afgelopen is, dan drinken we met elkaar een ranja ;-)

Mannen, volgende week het megatoernooi en wederom tegen Haastrecht. We staan in de competitie nog steeds samen aan kop, er komt ook nog een bekerkraker aan. Kortom, het wordt nog een mooi slot van dit seizoen.