Schoonhoven JO11-1 wint uit tegen Jodan Boys JO11-2

... (kopbal)
Jordi - Hak (schot)

16 mei 2018 18:45

Deze wedstrijd uit tegen Jodan Boys JO11-2 stond oorspronkelijk gepland voor zaterdag 12 mei. Het Hemelvaart weekend dus. Het kwam Jodan Boys wel goed uit om deze wedstrijd te verzetten en ook ons team was niet compleet geweest. Na lang wikken en wegen is deze wedstrijd dus vastgesteld op woensdag 16 mei 18.45 uur. Een bijzondere dag en hiermee namen we een bepaald risico.

Namelijk het volgende risico: Groep 7 van basisschool De Vlieger ging van maandag t/m woensdag op kamp en laten nou 4 jongens van ons team daarbij zijn. Dat betekent dus een paar nachten zeer slechte nachtrust. In spanning wachten we als coaches en publiek af hoe dit uit zou gaan pakken.

De competitie duurt nog 3 wedstrijden en kwa verliespunten staan we 1e! Deze horde tegen Jodan Boys moesten we dus winnend afsluiten om het allemaal in eigen hand te houden.

Souhaib en Luuk hadden recent wat kwaaltjes dus hadden we voor de zekerheid Tim Zegers erbij gehaald zodat we met 9 man op pad konden gaan. Helaas kwam er op het allerlaatste moment toch nog een afzegging van Suleiman, erg laat maar het zij zo. Gelukkig hadden we met Tim een extra man en konden we toch nog met 1 wissel op pad.

Mooi op tijd waren we bij Jodan Boys waarbij de coaches er de nadruk op legden dat het kamp vast en zeker heel leuk was maar dat er nu wel gewoon gevoetbald en gewonnen moest worden.

Met Luuk in de wissel begonnen we aan de wedstrijd. Een aantal van onze jongens begon toch nogal afwachtend en miste scherpte. Souhaib had vanmiddag nog wat extra uurtjes geslapen en dat bleek achteraf goud waard. In het begin miste ook hij nog wat scherpte voor het doel maar in de rest van het duel werkte hij erg had en zat hij er ook verdedigend vaak goed bij. Klasse!

Onze multifunctionele Jordi ging op elke positie waar hij moest spelen ook weer goed fel tekeer.

Na een wat moeizaam begin kon Finn met zijn linkerpoot uithalen en schoof de bal laag binnen. 0-1

Toen Souhaib 10 minuten later de 0-2 maakte was dat een lekkere buffer maar zekerheid hadden we nog niet. In de rust nog even wat puntjes op de i gezet en zo weer vol goede moed de 2e helft starten. Na een minuut of 10 in deze 2 helft stuurde Luuk (die een goede 2e helft speelde als assistkoning) Jordi weg die beheerst de 0-3 maakte. Jodan Boys bleef het proberen en uit een corner kon een vrijstaande speler van hun de bal inkoppen. Zouden het dan toch nog spannende 10 minuten worden??

Gelukkig dachten Luuk en Jordi daar anders over en uit de 1e aanval na de tegengoal bracht Jordi uit een pass van Luuk de marge weer op 3.

Verder vielen er nog aan beide kanten wat kleine kansen waar te nemen maar de jonge scheidsrechter vond het na exact 25 minuten genoeg en floot af.

Mooi deze wedstrijd is winnend afgesloten, netjes hoor jongens!

Zaterdag as geen wedstrijd voor onze jongens, maar donderdag 24 mei spelen we onze volgende competitie wedstrijd thuis om 18.45 uur tegen ASW. Eens kijken of we die ook weer winnen af kunnen sluiten. Het zal een lastig potje kunnen worden tegen de nummer 3 van de huidige competitie.

We gaan het zien!

Groeten van uw reporter