JO11-1 maakt het waardig af in kampioensduel tegen Groeneweg met 2-11 overwinning

Groeneweg JO11-1

Jordi - Hak (schot)
... (schot)
Jordi - Hak (intikker)
Jordi - Hak (schot)
... (solo)
Jordi - Hak (scrimmage)

26 mei 2018 10:15

Na een prachtige overwinning in een doordeweekse inhaalwedstrijd tegen de nr 3 ASW, konden we ons voor de 2e keer opmaken voor de kampioenswedstrijd. In de najaar competitie waren de spanningen ons de baas en konden we tegen de hekkensluiter ARC niet verder komen dan een schamele 4-4 en ging Haastrecht er met de buit vandoor. Nu moesten we daar beter mee om gaan.

Vrijdagochtend om 09:20 appje: sterspeler Luuk is aangereden door een auto en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Oei, dat zijn slechte berichten. De gehele verdere vrijdag is er onderlinge communicatie over de situatie van Luuk. Gelukkig kunnen ze niets ernstig vinden en komt hij met vele schaafplekken, kneuzingen en blauwe plekken thuis. Zou hij kunnen spelen, tis een mannetje met karakter die altijd weer opstaat en altijd wil spelen. We gaan geen extra speler oproepen, ook al is er tot laat in de vrijdagavond nog discussie over binnen de trainersstaf. We vertrouwen  op onze Luuk.

En ja hoor, bij het opstaan is er al een appje. Luuk gaat spelen en heeft er zin in. Klasse jongen.

Misschien door deze afleiding, zijn de jongens niet zo met de kampioenswedstrijd bezig. We spelen wederom uit, tegen de nummer 4 Groeneweg. Een wisselvalige ploeg met goede en mindere uitslagen. Dus het kan alle kanten op.

Onze jongens dachten daar vandaag anders over. In de eerste minuut stuurde Finn al Jordy alleen op de keeper af en hopza: 0-1. Nog geen minuut later schoot Finn van afstand hard over de keeper, 0-2. Waarna Souhaib er al snel 0-3 van maakte. De jongens waren los en combineerden er lustig op los. Na de 1-3 liepen we snel door naar 1-7 via Luuk (lepe lob), Jordy 2x en Soeleiman).

In de rust werd er al druk gesproken over het gracht momentje en de fontein, maar de coaches drongen aan om eerst nog even 25 minuten geconcentreerd te blijven en voor de 10 te gaan.

Na de 2-7 begon de machine weer te lopen en floot de scheidsrechter af bij 2-11 via Luuk (2x), Souhaib en Jordy.

Toen kon de champagne (kinder) flessen ontkurkt worden en hield de voorzitter (op de fiets gekomen, respect) een mooie toespraak en werd het presentje gretig in ontvangst genomen.

Dan snel terug naar Schoonhoven  voor het Gracht moment (daar doe je het allemaal voor). Na afgeteld te hebben van 10 naar 0 sprongen de jongens en de coaches in de gracht van Schoonhoven. Wat een feest dat nog doorgezet werd al buikschuivend onder de douche om uiteindelijk met patat en cola (verantwoord sportvoeding) beëindigd onder de opzwepende klanken van de DJ.

Mannen, grote klasse. Nu op naar as maandag voor de ½ finale van de Abel (Rijnmondcup) uit tegen ASW.