JO11-1 bekert verder na midweekse winst op DSO

... (e.d.)
... (e.d.)

21 februari 2018 18:30

Ruime winst verbloemt een mindere wedstrijd

Na een goede pot tegen Oudewater zou vandaag tegen DSO de opgaande lijn moeten worden vastgehouden. En dat was geen probleem volgens de jongens want een kortstondige ontmoeting in de panna-kooi gaf de jongens het idee dat "DSO niet kan voetballen". Misschien dat deze onderschatting het wederom slappe begin heeft veroorzaakt maar het kan ook zijn dat bij sommige jongens de diesel door de kou wat traag begon te lopen. Alleen onze "Iceman" Adam had er weinig last van en begon tegen zijn natuur in erg scherp.

Na een paar keer aan een achterstand te zijn ontsnapt was er een fase van ongeveer een kwartier waarin de tegenstander op forse achterstand werd gezet. Als er gewoon netjes wordt overgespeeld en goed wordt bewogen kunnen we in deze klasse iedereen aan, maar vanzelf gaat het niet. Wij als trainers/coaches hebben wel het idee dat ze dit steeds meer gaan inzien, maar helaas wint het egoïsme het nog steeds vaak van het samenspelen, zeker als duidelijk is dat de wedstrijd dik wordt gewonnen en er voor eigen succes wordt gegaan. Begrijpelijk, maar juist op dat moment moeten we als team blijven spelen en de tegenstander van het kastje naar de muur sturen.

Een eigen actie of het gaan voor eigen succes kan altijd prima, maar niet continu en in elke situatie. Dat is een "dingetje" dat we er uit moeten krijgen om als team steeds beter te gaan voetballen en teams als VOC en Unitas de volgende keer kunnen verslaan.

In de 2e helft werd nog een aantal keer gescoord waarbij wij ook 2 doelpunten van de tegenstander voor onze rekening namen. Dit had gelukkig geen gevolgen, maar het kan zijn dat dit evenals de vele verkeerde passes en vreemde keuzes te maken had met de lichtzinnigheid en concentratie die langzaam wegvloeide.

Kortom een vrij eenvoudige wedstrijd die ook zonder mooi voetbal gewonnen kon worden. Als liefhebber, en dat zijn we zeer zeker, echter een wedstijd die we snel moeten vergeten. Die zitten er wel eens bij. Sterker nog er is een zekere club in Rotterdam die het maar 1 of 2 keer per jaar kan opbrengen om een goede wedstrijd te spelen.

Op 10 maart spelen we tegen promovendus ONA die vanuit de 3e klasse inmiddels de 1e overwinning in de 1e klasse heeft geboekt en dus nodig een keer flink op de broek moet krijgen. We starten dan weer bij 0-0 en hopen ook deze wedstrijd als team weer binnen te halen.