Laatste wapenfeit van Troy met 2-1 winst voor JO15-2 tegen sterk Lekkerkerk

Lekkerkerk JO15-1

... (schot)

8 september 2018 16:30

Vandaag kon iedereen lekker uitslapen. Het is wat schipperen nu het eerste veld niet kan worden gebruikt en dat leverde ons een wedstrijd om 16.30 uur op. De vader van Akram heeft deze wedstrijd het vlaggen buitengewoon vakkundig op zich genomen; veel dank! En ook Edwin – vader van Kevin – doet een duit in het zakje door te fluiten bij gebrek aan een scheidsrechter. Hij heeft dat met veel inzet en goed gedaan; ook veel dank aan hem! Keeper Roan was weer even terug onder de lat bij z’n ouwe team ter vervanging van de geblesseerde Daan. Daarnaast verwelkomen we Amin en Abdi die de rest van het seizoen bij ons zullen spelen. (Abdi overigens vanaf volgende week, want hij had vandaag andere verplichtingen.) Van harte welkom mannen!

Onze jongens beginnen lekker aan de wedstrijd en met een mooie aanval wordt de keeper van Lekkerkerk (ietwat aan de kleine kant) getest. Alex en Brent bouwen de aanval mooi op en Yazn levert daarop een schot op doel af. De rebound is voor Marwan maar de keeper redt wéér. Als even later Lekkerkerk gevaarlijk wordt, zijn Roan en Milan alert en kan Brent opruimen. Owen en Amin zetten goed druk als Lekkerkerk bij hun achterlijn de bal heeft. Amin verovert de bal en geeft aan Owen. Owen brengt Yazn in stelling en licht tegen de verhoudingen in scoort hij de 1-0 in de korte hoek. Prachtig afgerond.

De aanval van Lekkerkerk kan goed schieten en krijgt helaas ook te vaak de gelegenheid om te schieten. Bij een goed geplaatst en hard schot van afstand weet Roan de bal te keren en ruimt broer Brent weer keurig op. Lekkerkerk blijft druk zetten maar ook Akram (vandaag op rechtsachter) is niet te verslaan en verovert de bal. Brent stoomt op over de as van het veld en rondt zijn rush af met een hard schot. Maar ook de keeper van Lekkerkerk blijkt in staat om afstandsschoten te keren. Even later wordt Roan weer getest; de spits van Lekkerkerk breekt door de verdediging heen. Roan komt goed uit en maakt zich groot. Daarmee imponeert hij de spits zodanig, dat deze de bal naast het doel schiet.

Troy valt in voor Owen en is gelijk goed bezig met een hoge bal voor de pot. De keeper van Lekkerkerk oogt onzeker maar heeft de bal toch klemvast. Op randje zestien is Akram genoodzaakt een nuttige overtreding te maken. Wel een gevaarlijke plek overigens. De vrije trap verdwijnt via de onderkant van de lat en een stuit in de handen van Roan. Maar het kon niet uitblijven: bij een aanval van Lekkerkerk wordt eerst Milan en later Alex slim geblokt, zodat een derde speler vrij kan doorlopen met de bal aan de voet. En hij klopt Roan en zo wordt het 1-1. Met een mooie diepe bal op Yazn, die snel in één keer moet schieten en helaas net naast, is het slotakkoord voor onze jongens.

Na de rust is Lekkerkerk gretig en snel weer op het veld. Onze jongens doen rustig aan. Zo begint de tweede helft ook. Lekkerkerk valt fel aan maar gelukkig letten eerst Roan en later ook Gijs goed op. Gijs had een pittige klus vandaag tegen een sterke en snelle aanvaller, die ook nog eens het fysieke duel (met en zonder bal zoals meerdere Lekkerkerkers) niet schuwde. Bij onze jongens komen steeds meer pijntjes naar boven: Kevin (blaar), Marwan (teen), Alex (eerst hiel en later kramp), Gijs (lies) en als klapper op de vuurpijl de onfortuinlijke Troy. Na twee eerdere armbreuken dit kalenderjaar loopt hij na een val kermend van de pijn naar de kant.

Vlak nadat Troy het veld heeft verlaten, breekt Lekkerkerk weer uit. Roan is geklopt maar Gijs blokt goed en Brent kan opruimen. Akram maakt een volgende aanval van Lekkerkerk onschadelijk. Lekkerkerk krijgt een corner en Gijs kan opruimen. Spits van Lekkerkerk kopt een diepe bal van achteren leep door richting het doel, maar Roan is goed blijven staan en vangt de bal. Yazn wordt weggestuurd en hij legt goed breed op Amin maar bereikt hem net niet. Onze jongens lijken de Lekkerkerker storm te hebben overleefd en komen er nu zowaar een paar keer uit. Ayoub houdt de bal op het middenveld goed vast en stuurt Amin weg. Amin gebruikt z’n lichaam goed en nu passt hij op Yazn, helaas raakt Yazn de bal verkeerd. Lekkerkerk raakt wat gefrustreerd. Een flink overwicht betaalt zich niet uit in doelpunten. Helaas leidt dat ook een paar keer tot wat natrappen en da’s jammer. Edwin houdt het zo nu en dan goed kort om te voorkomen dat het uit de klauwen loopt. Met ook af een toe een vaderlijk praatje om de gemoederen aan weerszijden te sussen. Lekkerkerk zet nog een keer aan. Maar Milan, Brent en Gijs verdedigen met man en macht. Uiteindelijk kan Roan pakken. En dan gebeurt waar niemand op rekende. Akram komt goed op, Owen leidt af en Yazn krijgt de bal van Akram, hij rent goed door en scoort de 2-1. Tevens de eindstand.

Na de wedstrijd blijkt Troy nog niet naar het ziekenhuis te zijn. Sterker nog. Er is een ambulance gebeld. Het gaat niet goed met Troy. Hij moet met veel pijn naar het ziekenhuis, krijgt gips en moet zondag terugkomen. Zondag wordt er een nieuwe pen geplaatst en weer gips. Het seizoen blijkt er voor Troy op te zitten; twee botten in z’n arm gebroken. Na zoveel pech eerder dit jaar is het de druppel. Dit seizoen speelt Troy niet meer. We hopen dat we je in ieder geval toch nog regelmatig als toeschouwer bij wedstrijden en trainingen zullen zien. Enneh … je hebt in ieder geval wel de headlines gehaald; schrale troost maar toch. Heel veel beterschap van ons allemaal!!