JO15-2 heeft de meeste kansen maar Rhoon schiet de ballen er wel in

Rhoon JO15-2

Assist: Alex Prins

1 september 2018 11:00

Vandaag stond de eerste officiële wedstrijd op het programma. Da’s natuurlijk een feestje en dan mogen we ter inspiratie ook nog eens genieten van een ritje over de Brien met een prachtig inspirerend uitzicht ;) De wedstrijd is in namelijk helemaal in Rhoon. De trainersstaf wordt direct al voor een uitdaging gesteld: enerzijds nog een krappe selectie (pas na de 3 bekerwedstrijden krijgen we 2 extra spelers) en anderzijds een geblesseerde keeper (veel beterschap en vooral een spoedig herstel Daan!). Na een raadselachtig telefoontje is het Jenne die zich beschikbaar stelt om de hele wedstrijd te vlaggen; veel dank Jenne!!

Met één wisselspeler en Milan op doel gaan we de strijd aan. Vorig seizoen had het gros van dit team nog moeite in de vierde klasse, maar vandaag konden we op het niveau van derde klasse goed mee. Het begin was goed met mooi voetbal. Ook van achteruit werd zoveel mogelijk een voetballende oplossing gezocht. Milan kende als keeper geen twijfel. Het team kon elkaar goed vinden. En dat moest wel tot kansen leiden. Zoals Owen die met een prachtig schot de bal over de keeper schoot, iedereen telde het doelpunt al en het Owen had z’n shirt al bijna uitgetrokken om te juichen. Maar toen was daar het geluid van de lat…

Akram speelde sterk als linksback en kwam ook regelmatig mooi op. Dat leidde uiteindelijk tot een corner. Alex legt de bal op het hoofd van Brent en hij kopt goed, maar voorlangs. Even later onderschept Rhoon en schakelt razendsnel om met een mooie counter, maar Brent stapt goed uit en met een sliding voorkomt hij gevaar. Owen levert een mooie voorzet af, maar Yazn kon er net niet bij. Even later is het Yazn die Owen bedient en nu scoort Owen wel. Ik laat de hele riedel nu maar achterwege; de scheids keurde het doelpunt (terecht overigens) af wegens buitenspel. Bij een corner zoekt en vindt Alex wederom het hoofd van Brent; nu gaat de bal wél tussen de palen maar is de keeper ook alert. Bij een corner van Rhoon heerst Milan en hij heeft de bal klemvast.

Gevaarlijk en slordig balverlies leidt tot een aanval van Rhoon en een schot voorlangs. En even later bij een mooie aanval van onze jongens, schakelt Rhoon weer snel om en nu gaat het schot achterlangs. Owen stuurt Yazn nog eens een keer op avontuur met een mooie steekbal, maar de keeper is wederom alert en net eerder bij de bal. Bij een inworp van onze jongens raken we de bal kwijt, Rhoon verplaatst het spel naar de andere kant en dat wordt afgesloten met een mooie boogbal over Milan in de verre hoek. Onhoudbaar voor Milan: 1-0. Het slotakkoord is voor onze jongens waarbij Yazn de bal net over schiet.

Een eerste helft met de meeste kansen voor onze jongens maar de voorsprong (en dat telt) voor Rhoon. De tweede helft gaan onze jongens onverdroten ten aanval. Alex krijgt de bal van Gijs. En hij speelt Yazn aan; hij speelt zich mooi vrij en levert een mooie boogbal af. Maar helaas net naast. Even later komt Yazn alleen voor de keeper, maar die weet nog net redding te brengen. Dan is het Gijs die een mooi schot aflevert, maar de bal gaat over. Alex breekt uit, omspeelt een tegenstander en stoomt op. Hij speelt Yazn aan en rent door, krijgt de bal terug en schiet de bal tegen de keeper. Tja, en dat is dan toch een verschil met Rhoon. Waar wij veel kansen hebben, maar die niet benutten. Daar is het vervolgens bij Rhoon twee keer raak en zo staat het ineens 3-0.

Onze jongens blijven gelukkig doorgaan. Gijs heeft een mooie vrije trap: strak en hoog genoeg voor het vijandelijke doel, maar de voorhoedespelers kunnen er net niet bij. En even later na goed doorzetten van Marwan bereikt Yazn net Owen niet. Daarna komt Gijs nog alleen voor de keeper, maar ook nu weer is de keeper een te grote sta-in-de-weg. Even later is het wel raak voor Gijs. Alex zet met links goed strak voor en bij de tweede paal tikt Gijs de bal binnen: de eretreffer dus. Ook Rhoon krijgt nog een kansje, maar dat wordt keurig opgelost. De bal gaat net over Brent en zo gaat zijn mannetje er vandoor. Brent geeft niet op en rent er achteraan. Kevin knijpt goed en neemt de man van Brent over. Brent rent door en pakt de man van Kevin. Prachtig verdedigend werk mannen en een treffer voorkomen!

Dat geeft maar aan dat onze jongens zijn blijven knokken. Natuurlijk ging er het nodige fout vandaag, maar vergeet niet dat jullie goed partij hebben gegeven aan Rhoon. Klasse gewerkt!! En veel succes volgende week tegen Lekkerkerk; met iets meer rust, overleg en nauwkeurigheid voor het doel moet het goed komen!!