Eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen

Ammerstol JO11-1JM

Assist: Jaya Ramdutt
Jaya Ramdutt (schot)
Assist: Sami Bahri
Assist: Jaya Ramdutt

Groep 6 04

1 september 2018 8:30

Op een prachtige zonnige ochtend stond dan eindelijk de eerste wedstrijd van he nieuwe seizoen op het programma.

De beker wedstrijd tegen Ammerstol J011-1.

Met een bijna ongewijzigd team (ook Sami was er bij) is het ook langs de kant allemaal bekende gezichten.

Zoon van Marti(j)n Verton is een nieuw gezicht op het veld met de naam Jamie.

De jongens en dame van Schoonhoven hebben er zin in en beginnen meteen met aanvallen. In de 2e minuut probeert Ammerstol een aanval op te zetten maar dat resulteert in een snelle counter van Schoonhoven waarbij Jaya met een mooie diepe bal Wesley weg stuurt. Die twijfelt niet en schiet hard diagonaal via de binnenkant van de paal de 1-0 binnen.

Een minuutje later laat Ammerstol wat van zich zien met een afstand schot. Roan stopt dit schot. In de rebound ontstaat er wat twijfel omtrent de nieuwe regels. Mag je bal nu wel of niet met de handen oppakken…. Dit leidt tot wat paniek en een schot van Ammerstol maar Roan stopt ook deze inzet.

In de 5e minuut vind de strijd plaats op het middenveld. Een speler van Ammerstol besluit de bal maar op goed geluk hard en hoog naar voren te schieten en de bal valt precies onder de lat en daarmee onbereikbaar voor Roan.  1-1

Schoonhoven blijft onverminderd aanvallen en dit leidt in de 8e minuut tot een afstandsschot van Jamie dat hard op de lat eindigt. In de rebound probeert ook Sami de bal het doel in te schieten maar zijn inzet wordt gekeerd door leuke/schattige maar hele goede keepster van Ammerstol.

2 minuten later nogmaals 2 schoten op doel van Jamie na een corner. De eerste wordt  door de keepster tegengehouden en de tweede door de verdediging geblokkeerd.  Ook in de 13e minuut houdt de keepster haar doel verder schoon als Samuel Wesley weg stuurt en hij hard op doel schiet.

De druk op Ammerstol blijft onverminderd en diverse kansen ontstaan vanuit Duke, Wesley en Sami maar de verdediging en de goede keepster van Ammerstol weten alles te blokkeren. Achterin wordt niet veel weggegeven door Marnix, Sami en Samuel waardoor ook Ammerstol in de eerste helft geen kansen meer krijgt. Dat ook de scheidsrechter de nieuwe regels nog niet door had blijkt als hij 5 minuten te vroeg af fluit voor de rust. Deze beloofd hij goed te maken in de 2e helft.

Direct na de rust zoekt Schoonhoven weer de aanval op. Na 4 minuten levert dit de eerste grote kans op als Raimondo en Sami op rechts de verdediging samen uitspelen. Sami zet Jaya uiteindelijk met een leep balletje vrij voor het doel en Jaya schuift de bal beheerst langs de keepster. 2-1

Direct uit de aftrap neemt Schoonhoven de bal over en stuurt Duke op links Wesley weg. Die haalt de achterlijn en zet de bal voor het doel. Zowel Jaya als Raimondo krijgen er hun voet net niet tegenaan.

Lang kan Schoonhoven weer niet genieten van de voorsprong want in de 31e minuut breekt de spits van Ammerstol uit en alhoewel hij Duke en Jamie achter zich aan heeft lukt het hem de bal langs Roan in het doel te schieten. Tegen de verhoudingen in is het toch weer gelijk 2-2.

Schoonhoven stelt snel orde op zaken als Anis Jaya wegstuurt en de bal voor het doel beland. Daar wordt het wat rommelig en daar profiteert Jamie van door de bal uiteindelijk het doel in te laten rollen. 3-2 in de 33e minuut.

4 minuten later beslist Schoonhoven de wedstrijd als Jaya vanaf rechts haar man uit kapt en de bal bij Wesley neer legt die vrij staat voor het doel. Die haalt meteen uit en het is 4-2.

De koppies bij Ammerstol gaan dan duidelijk hangen en de verdediging van Schoonhoven drukken elke aanval van Ammerstol onder leiding van een zeer gedreven Marnix de kop in.  Wat Marnix niet weg krijgt pakt Jamie of Duke. Hierdoor krijgen Duke, Sami en Samuel steeds meer gelegenheid zich te bemoeien met de aanval. Dit leidt nog tot een hard afstandsschot van Duke maar de bal gaat helaas naast.

In de 49e minuut breekt Schoonhoven weer uit. Ammerstol krijgt de bal niet uit verdedigd en uiteindelijk beland de bal bij Raimondo en die laat deze kans om zijn doelpuntje mee te pikken niet onbenut. 5-2

In de 55e minuut nog een afstandsschot van Anis maar deze wordt geblokkeerd door de verdediging.

Een minuutje later wordt de eindstand op het bord gezet als Anis op rechts uit breekt en de bal voor het doel legt. Raimondo kan er net niet bij maar Sami wel en die tikt de 6-2 in het doel.

Een goede eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Het is nog wat wennen met de nieuwe regels en duidelijk is ook dat Jamie en Duke op afstand nauwelijks te onderscheiden zijn J Ammerstol zit ook in onze competitie poule dus we gaan ze nog een keer tegen komen.